Każdej podwyżce cen biletów towarzyszy odpływ pasażerów
Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, w największych miastach Polski każda podwyżka opłat za przejazd łączy się ze zmniejszeniem liczby pasażerów. W Katowicach sprzedano aż o 3,5 mln biletów jednorazowych mniej niż rok wcześniej i o 3,7 mln mniej okresowych. W Białymstoku sprzedaż biletów spadła o 2,8 mln sztuk. W Warszawie w 2012 r. sprzedano o 10 mln mniej biletów niż w 2011.
W Katowicach rok temu ceny biletów poszły w górę o 7 proc. Efekt – w 2012 r. w mieście sprzedano aż o 3,5 mln biletów jednorazowych mniej niż rok wcześniej i o 3,7 mln mniej okresowych. Z kolei gdy w Białymstoku opłaty za bilety jednorazowe wzrosły o 16 proc., to przez rok ich sprzedaż spadła o 2,8 mln sztuk. W efekcie przychody tamtejszej komunikacji miejskiej zwiększyły się o zaledwie 1 proc. w porównaniu z 2011 r.