Małe dzieci będą lepiej chronione w TV przed praniem mózgu

 Reklama Calsberga (wikimedia)

4 stycznia 2011 Rada Ministrów przyjęła projekt zmiany ustawy o radiofonii i telewizji, który m.in. ma sprawić, że dzieci będą lepiej chronione przed reklamami w telewizji.

Wg proponowanych przepisów chronione przed przerywaniem reklamą będą wszystkie programy, które ze względu na czas nadawania i treści w nich zawarte przeznaczona są dla dzieci, które nie skończyły jeszcze 12 roku życia (tak zdefiniowano w tym projekcie Ministerstwa Kultury termin „audycja dla dzieci”).

Poza tym audycjom dziecięcym nie będą towarzyszyć przekazy handlowe, które dotyczą artykułów spożywczych, a także niektórych napojów.

Oprócz tego rząd zapowiada, że:

Zawarte w projekcie nowelizacji ustawy przepisy w szczególny sposób będą chronić małoletnich. Nie będą mogły zawierać elementów zagrażających fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu ich rozwojowi. Dostawcy audiowizualnych usług medialnych mają być zobowiązani do stosowania zabezpieczeń technicznych oraz specjalnego oznaczania takich audycji.

Cytat za stroną Kancelarii Rady Ministrów na http://www.premier.gov.pl/rzad/decyzje_rzadu/id:5898/

Oprócz audycji dziecięcych zakaz przerywania reklamami obejmie:

Serwisy info i magazyny na temat aktualnych wydarzeń, audycje o treści religijnej, audycje publicystyczne i dokumentalne krótsze niż 30 minut.

Projekt zawiera także inne zapisy, wynikające - według informacji polityków unijnych — z potrzeby regulacji mediów wobec pojawienia się nowych technologii np. dot. ułatwień w dostępie dla osób niepełnosprawnych. Znowelizowana ustawa o radiofonii i telewizji nadaje KRRiT nowe uprawnienia i ma wdrażać w Polsce przepisy dyrektywy 2010/13/WE o audiowizualnych usługach medialnych.

Więcej info w innych mediach:

http://prawo.vagla.pl/node/9318
Są nowe zasady dla ukrytej reklamy (Rzeczpospolita pl)
Ukryte reklamy znikną z filmów i seriali (gazetaprawna.pl)

Przerwa między blokami reklamowymi podczas filmów nie będzie mogła być krótsza niż pół godziny, zakazane ma być przerywanie reklamami m.in. serwisów informacyjnych i audycji dla dzieci (Gazeta.pl > Gazeta Wyborcza)

Dyrektywy unijne do których nawiązuje nowelizacja ustawy:

Dyrektywa 2007/65/WE na http://prawo.vagla.pl/node/7730

zawsze coś

chociaz pewnie i tak niewiele da.

Z innych spraw z tego

Z innych spraw z tego projektu: ma być zakazany product placement w serialach.

To wtedy podejrzewam że nie

To wtedy podejrzewam że nie będą ich kręcić :D

wow , jacy oni opiekunczy ,

wow , jacy oni opiekunczy , wykluczajac wszytko co rozgrywa sie na ekranie tv poza reklamami , naprawde musza sie troszczyc o glowki naszych pociech

Naprawdę to nie polscy politycy czy minister kultury

Nie można zapomnieć, że wcale to nie polscy politycy czy minister kultury jest inicjatorem ochrony dzieci przed korporacyjną reklamą, tylko taki projekt Polska musi wprowadzić w życie, ponieważ wymaga tego dyrektywa unijna w celu uspójnienia uregulowania mediów w całej UE. Gdzieś chyba była info, że i tak polski rząd robi to z rocznym spóźnieniem. Podejrzewam, że naciski, aby wprowadzić te restrykcje wyszły oddolnie od społeczeństwa, które chce chronić dzieci przed konsumpcjonistyczną indoktrynacją, a nie od polityków.

no, wiek kreskówek i

no, wiek kreskówek i programów dla dzieci podniesie się do "od 16stu lat" i załatwione. haha

Dzieciaki i tak oglądają

Dzieciaki i tak oglądają tyle telewizji, że i tak trafią na robiące wodę z mózgu reklamy

Nie wiem co o tym

Nie wiem co o tym myśleć...

pozno to czytam, ale

TV NOWĄ DARMOWĄ OPIEKUNKĄ

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.