Rektorzy bardziej gorliwi niż Kudrycka

Kraj | Edukacja/Prawa dziecka

Wczoraj na Posiedzeniu Rektorów Akademickich Szkół Polskich w Warszawie w obecności Barbary Kudryckiej przedstawiono "pomysły rektorów" na edukację na poziomie wyższym.
Jak podaje nam Gazeta Wyborcza "pomysły" owe to:
- powszechne czesne za studia (na uczelniach publicznych do 1/4 kosztów nauki),
- dofinansowanie uczelni niepublicznych z budżetu państwa (przy zachowaniu prawa do pełnego czesnego)
- komercjalizacja uczelni publicznych.

- Uczelnia niepubliczna o dobrym potencjale, która z powodu np. niżu demograficznego miałaby kłopoty z utrzymaniem się, mogłaby zmienić swój status na publiczną - tłumaczył prof. Woźnicki. szef grupy ekspertów opracowujących program dla uczelni w perspektywie roku 2020 - Wówczas ciężar utrzymania tej uczelni przejęłoby państwo, dla "zabezpieczenie sieci edukacyjnej.
Rektorzy proponowali też bardziej zadaniowe finansowanie uczelni. - Nie tylko za to, że istnieją - mówił prof. Woźnicki.

Jednocześnie rektorzy chcą by uczelnie publiczne mogły być prywatyzowane co "umożliwiłoby im" pobieranie pełnego czesnego.

skurwiele! prywatyzacja

skurwiele! prywatyzacja zyskow, upublicznianie strat, pelna odplatnosc...

obawiam sie ze zanim powstanie wolnosciowa szkola trzeba bedzie uzyc cegiel na jej budowe do czegos innego.

NIE ŻYCZĘ SOBIE!!!

..żeby z moich podatków finansować studia innym. Chcą się uczyć - niech sami na to płacą, ale nie wymagajcie od nas sponsoringu. Dopiszecie sobie za pieniądze podatników MGR przed nazwiskiem a potem spieprzycie do Anglii. Niech Anglicy płacą za wasze studia

A ty byłeś wykształcony z

A ty byłeś wykształcony z czyich podatków? Leczysz pewnie się też w 100 procentach prywatnie? Po drogach jeździsz także wyłącznie prywatnych? A koleje? używasz wyłącznie torów które nie zostały położone za środki publiczne?

Kształciłem się tylko i

Kształciłem się tylko i wyłącznie z moich pieniędzy.
Ty nie wydałeś na to ani grosza.
Zaś moje zdrowie, drogi po których jeżdżę, ani tory nie spierdalają do Anglii po tym jak za nie zapłacę.

Xavier oczywiscie ma racje,

Xavier oczywiscie ma racje, a jesli przejdzie pomysl rektorow to i tak bedziesz placicl tylko juz nie za ksztalcenie ludzi. bo jesli w okresach nizu jak szkoly beda nie przynosily zysku to beda publiczne, a w okresie hossy caly zysk bedzie prywatyzowany plus beda doplaty z publicznych pieniedzy do prywatnych uczelni po prostu bedziesz nabijac kabze rektorom. ktorzy beda chodzic tlusci i wypoczeci za moje i Twoje pieniadze.

do podstawówki tez

do podstawówki tez chodziłeś za swoje

czyli wszystko ma swoją

czyli wszystko ma swoją wartość w pieniądzach?
matce kasę za mleko już oddałeś?
nie wiem jak u ciebie w kwestiach osobistych, ale za ile kupiłeś swoją żonę/dziewczynę/kogo tam masz?

zresztą idąc twoim tokiem

zresztą idąc twoim tokiem myślenia, nie ma nic złego w pobieraniu kasy z budżetu. Co powiesz na to, żebym brał pensje z twoich pieniędzy, jako tzw. pracownik budżetówki?

Nie ma nic złego w

Nie ma nic złego w pobieraniu kasy z budżetu dopóki kasa idzie na cele społeczne jak edukacja, służba zdrowia itd. a nie na zabawki polityków. Poza tym co mi po tym że sobie napiszę w internecie "nie chcę żeby ktoś brał kasę z budżetu"? Nic. Zwykła napinka. Dopóki istnieje kapitalizm, czyli nierówność, dopóty będzie istniało państwo, czyli ta siła która utrzymuje biednych daleko od bogatych. Gadaniem w internecie i moralnymi oburzeniami tego nie zmienisz. Trzeba uderzyć w podstawy istnienia obecnego systemu, czyli w kapitał.

co masz na myśli pisząc

co masz na myśli pisząc "uderzyć w kapitał"? Kapitał to środki produkcji: budynki, komputery, maszyny, samochody. W jaki sposób chcesz w nie uderzyć?

Otwarty Komitet Uwalniania Przestrzeni Édukacyjnych

Trójmiejska grupa OKUPÉ zawiązana na Uniwersytecie Gdańskim, zaprasza aktywnych ludzi z pomysłami i chęcią działania do akcji w sprawach: płotu i zamykanych bram, kamer, kontroli w bibliotece UG, otwierania zasobów edukacyjnych, równości na uczelni, solidarności ze studentami uniwersytetów, których autonomia jest naruszana i itd. itp.

http://okupe.blogspot.com/

tego można się było

tego można się było spodziewać....narazie o tym tylko myślą, do ustaw to jeszcze daleka droga ale wcześniej czy później i tak będą chcieli to zrobić... a wtedy NIE BĘDZIE WYJŚCIA innego niż okupacja rektoratów i innych ważnych miejsc na uczelniach lub w urzędach... wtedy też będzie ważna świadomość ludzi w tej sprawie.
wniosek?
trzeba zacząć agitację na masową skalę.

dodam jeszcze, że rektorzy

dodam jeszcze, że rektorzy również zaproponowali bonus uczelnią prowadzącym studia bardzo popularne albo niezwykle kosztowne (dla uczelni) w postaci podyższania czesnych płaconych przez studentów.

przydałaby się

jakaś kooperacja i koordynacja działań środowisk, organizacji studenckich i uczniowskich walczących o wolnościową edukację, bo dzisiaj pomijając, że jest ich dosłownie kilka, to działają w kompletnym rozproszeniu, czego wynikiem jest marginalna siła oddziaływania wszystkich razem wziętych. napór neoliberałków jest chyba najgorszy od lat, więc dobrze byłoby wyciągnąć bez wyjątku wszystkie ręce na pokład.

MANIFEST PKE

Wprowadzenie płatności za drugi kierunek studiów to pierwszy krok do
wprowadzenia pełnej odpłatności za wszystkie rodzaje i kierunki
studiów.

Uważamy, iż jedynym kryterium możliwości studiowania winna być wiedza i

inteligencja, a nie zasoby finansowe. Zdecydowana wiekszość Polaków jest

przeciwna wprowadzeniu płatności za studia, wobec tego uznajemy, iż
obecne władze działają wbrew woli obywateli.

Nie zgadzamy się na wprowadzanie zmian prawnych, realizowanych w ramach
zasad Procesu Bolońskiego. Wiedza to nie towar, zaś wytyczne Unii
Europejskiej, które w kręgach rządowych zdają się cieszyć
bezwarunkowym
poparciem, prowadzą do pełnej komercjalizacji nauki i edukacji. Jako
niepodległy naród mamy prawo stosować te rozwiązania prawne, które sami

uznajemy za najlepsze.

Art 4. konstytycji RP mówi:

1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu.

2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub
bezpośrednio.

Realizując zapisy Konstytucji RP, chcemy, by członkowie naszego
społeczeństwa wyrazili swą wolę w sposób bezpośredni, dlatego
ogłaszamy
powołanie Powszechnego Kongresu Edukacji.

Kongres zostanie wyłoniony na zasadzie powszechnego udziału obywateli,
chętnych do zaangażowania się w sprawy edukacji. Szczególnie ważny
będzie udział uczniów i ich rodziców, których obecne reformy dotkną
najbardziej.

Projekt zakłada zorganizowanie w każdej gminie, a w dużych miastach - w
poszczególnych dzielnicach, spotkań, na których zostaną wybrani delegaci

na Kongres. Każdy kto przyjdzie uzyska w ten sposób prawo do wybierania
i bycia wybranym. Na poziomie województwa wybierani będą delegaci na
Kongres krajowy. To na ich barkach spoczywać będzie opracowanie i
przegłosowanie uchwały lub uchwał, których przyjęcie prowadzić będzie
do
realizacji stawianych postulatów.

Sposób wyboru delegatów na Powszechny Kongres Edukacji daje prawdziwy
społeczny mandat do podejmowania działań związanych z utrzymaniem
powszechnego dostępu do edukacji.

Rezultatem obrad Kongresu będzie przygotowanie ustawy, która następnie
przekazana zostanie parlamentowi do zatwierdzenia i rządowi do
realizacji.
Bezpośredni sposób sprawowania władzy przez społeczeństwo to
najpełniejszy wyraz demokracji obywatelskiej.

"Wiedza to nie towar!" - przypomnijmy o tym politykom, którzy przede
wszystkim mają służyć obywatelom, a nie nimi rządzić.

Niech żyje Powszechny Kongres Edukacji !
Niech żyje Demokracja Bezpośrednia !

petycja za i przeciw reformom

hahaha

mocne :) w Waszym stylu Towarzysze i Towarzyszki!

Dajcie spokój, to jest

Dajcie spokój, to jest portal komuchów a nie prawdziwych anarcholi.

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.