Akcja: Zadzwoń do Infolinii Banku Millennium! Wspieraj prawo do umowy o pracę!

Kraj | Prawa pracownika

Dziś rozpoczyna się sprawa jednego z (byłych) pracowników Call Center Banku Millenium o ustalenie stosunku pracy. Były pracownik, członek Konfederacji Pracy, opisał panujące w Call Center praktyki polegające na stosowaniu umów o dzieło nawet wtedy, gdy pracownikowi przysługuje prawo do podpisania stałej umowy. W związku z tym, wzywamy wszystkich do udziału w akcji bezpośredniej poczynając od dziś!

Zadzwoń do Infolinii pod numer 801 331 331 lub (22) 598 40 40 (z tel. komórkowych i spoza Polski)

Najprawdopodobniej połączysz się z osobą pracującą na umowie śmieciowej. Pogadaj z nią/nim tyle ile możesz. Powiedz pracownikowi, co traci pracując na umowę o dzieło (zobacz informacje poniżej) i jak można wystąpić o ustalenie stosunku pracy. Jeśli nie masz dużo czasu, podaj adres strony www.pracownik.net.pl, gdzie znajdują się takie porady.

Akcja ma kilka celów:

  • Poruszenie tematu wśród pracowników Banku
  • Protest przeciwko stosowaniu umów śmieciowych (Bank szybko dowie się, że była taka akcja)
  • Aktywizacja osób o orientacji pro-pracowniczej (które mogą dowiedzieć się trochę więcej o tych sprawach i trochę się zaangażować - internetowi aktywiści, ruszcie się nareszcie!!!)
  • Zachęcenie pracowników do organizowania się

Infolinia jest otwarta 24 godziny na dobę.

Poniżej ulotka i więcej informacji o umowach śmieciowych:

Bogaty bank oszukuje, chcąc zarobić kosztem pracowników.

W Call Center banku Millenium, ludzie są zatrudnieni nielegalnie na umowach o dzieło zamiast na umowach o pracę. Tym samym, firma pozbawia pracowników praw wynikających z Kodeksu Pracy i innych ustaw, m.in. prawa do płatnego urlopu, do urlopu macierzyńskiego itd. Ludzie pracujący na takich umowach także mogą zostać zwolnieni w każdej chwili, bez okresu wypowiedzenia.

Pracodawcy - nawet najbogatsze polskie firmy - chętnie korzystają ze śmieciowych umów, by zwiększyć swoje zyski kosztem pracowników. Nie będziemy tego tolerować - każda osoba pracująca zasługuje na normalne i godne warunki pracy, na urlop, chorobowe, przerwy w czasie pracy i inne należne im prawa!!

Pracownicy banku, organizujcie się! Tylko tak możecie walczyć o swoje prawa!

Klienci banku! Jeśli dzwonicie do Call Center, poinformujcie osobę z którą rozmawiacie, że wspieracie pracowników i nie akceptujecie umów śmieciowych. Rozmowy są nagrywane - kierownictwo zauważy to!

Poznaj swoje prawa! Pobierz plik PDF z informacjami o różnicy między umową zlecenie i umową o pracy.

http://www.pracownik.net.pl/files/umowy.pdf

Pobierz informacje o ustalenie stosunku pracy w sądzie: http://www.pracownik.net.pl/ustalenie_stosunku_pracy_w_sadzie

Aby dowiedzieć się więcej, napisz do info@zsp.net.pl

pracowałem tak, i powiem

pracowałem tak, i powiem jedno. Uważajcie żeby komuś nie zjebać sprawy. Tam są nagrywane wszystkie rozmowy.

Akcja głupia i nie

Akcja głupia i nie przemyślana!!! Założę się że menadżerowie będą przesłuchiwać rozmowy bo już wiedzą o tej akcji zwłaszcza "lubiany" przez wszystkich andrzej z krk. Ta akcja tylko zaszkodzi pracownikom! nie wiecie jak oni pracują, ściśnięci w biurze jeden koło drugiego , wszystko słychać i do tego rozmowy nagrywane!

Nie lepiej zalewać skrzynki mailowe? Pisać do PIP? Gdziekolwiek tylko zostawcie pracowników! Im oberwie się najbardziej.

Przemyślcie to jeszcze raz!

Wydaje się, że sam nie

Wydaje się, że sam nie przemyślałeś swojej odpowiedzi. Dokładnie wiemy jak pracują pracownicy Call Center, bo niektórzy z nas tak pracowali. Pracownicy wiedzą co im wolno mówić, a co nie i się będą tego trzymać. Nikt ich nie będzie karać za to, co mówi klient. Natomiast pracodawca straci pieniądze, bo w tym czasie nie będą mogli się dodzwonić prawdziwi klienci i spadnie tzw. "service level". To się przełoży na kary umowne dla firmy kontraktującej Call Center, albo problemy dla managerów jeśli call center jest prowadzony wewnętrznie.

wiec pracownicy za to

wiec pracownicy za to oberwą. sobie przecież szef nie obetnie

A spadek 'service level'

A spadek 'service level' doprowadzi do zwolnienia części pracowników i mamy hecę.

Faktycznie polska

Faktycznie polska mentalność niewolnicza. Rozumiem, że strajki też są niedobre, bo kapitalista na nich traci (też zawsze tak straszą - będziecie strajkować, bedą straty, to was zwolnimy)? W tym kraju nic się nie zmieni i dalej młodzi frajerzy bedą zapierdalać za 1300 na rękę z takim myśleniem. Za dużo nałykaliście się propagandy w TVN.

Nie tylko tacy młodzi, mój

Nie tylko tacy młodzi, mój drogi dojrzały aktywisto.

zgadzam sie calkowicie,

zgadzam sie calkowicie, czasami trzeba zaryzykowac nawet zwolnieniem (no chyba, ze jest sie naprawde w tragicznej sytuacji finansowej), bo akceptujac i godzac sie na wszystko nigdy niczego nie zmienimy i ten cholerny kapitalizm bedzie trwal do konca swiata. jest tylko jedna droga - pokazywac wyzyskiwaczom ze nie godzimy sie na ich warunki i traktowanie. ja przez postawienie sie szefowi juz 2 razy tracilem prace, ale nie zaluje, bo ile mozna dawac soba pomiatac.

spoko. szacunek. ale co

spoko. szacunek. ale co powiesz komuś kto potem musi wytłumaczyć żonie czy dzieciom czemu nie ma kasy? bo godność? godnością brzucha nie napełnisz.
@Xavier
Nie twierdzę że strajki są złe. Tyle że call center akurat, jak dziś zwolni pół załogi, to jutro przyjmie znów nowych ludzi. Im to nijak nie zaszkodzi.

Po pierwsze zwolnienie

Po pierwsze zwolnienie nagłe połowy call center spowodowałoby taki chaos w kontakcie z klientami, że wywołałoby jeszcze większe straty. Po drugie tak się składa, że do call center, jak do hipermarketów zawsze zatrudniają, więc jak ich zwolnią tutaj, to pójdą gdzie indziej. Po trzecie histeryzujesz z tymi płaczącymi z głodu dziećmi. Teraz nie płaczą z głodu, kiedy ojciec czy matka przynosi im do domu 1300 zł? Wiesz jak drogie jest utrzymanie dziecka? Jak się zarabia 1300 zł to nie ma mowy o dziecku.

Dokładnie, nie mogą ludzi

Dokładnie, nie mogą ludzi zwolnić, bo ktoś musi wykonywać tą robotę. Są różne wymogi ustawowe, itp, których nie mogą zaniedbać.

Do Indii nie przeniosą, bo póki co Hindusi nie mówia płynnie po polsku. Gdyby mogli zastąpić ludzi automatami, to już i tak by to zrobili. Nawet jak przeniosą do innej firmy, to nie rozwiąże problemu, bo numer call center pozostanie ten sam.

znowu mentalność

znowu mentalność niewolników i etatystów
ludzie powinni sami myśleć i działać nie czekać na PIP

Dżanek: przecież jest

Dżanek: przecież jest napisane ,że wszystkie rozmowy są nagrywane - czytaj uważnie.

dzwonił ktoś ? jaka reakcja ?
chyba jutro zadzwonie.

Pracuję w BM już kilka

Chcesz mieć pierwszą "groszową" podwyżkę po 6 latach pracy oraz brak możliwości awansu? Zapraszam do BM... Szkoda, że akcja rozpoczęła się o 17- o tej godzinie cała centrala kończy pracę, na pewno parę osób by ją zasiliło...

popieram

pracowałam w mille 2 lata, tam są łamane wszelkie prawa pracowników a jesli sie coś nie podoba, albo jesli wiesz i widzisz a co najgorsze rozumiesz za duzo ... zwalniają cię
trzeba im pokazac że tak sie ludzi nie traktuje...

Bank Millennium robi w konia pracowników

Podstawy płacone jest ok. 900 zł, poza tym robi się wszystko żeby uciąć premie (dochodzi do abstrakcyjnych akcji). Wszystko zmierza do stworzenia warunków etatowych dla pracowników tyrających o dzieło, czyli zwyczajnie wykorzystywanie ludzi których w każdej chwili łatwo wykopać pod pretekstem: źle poprowadziłeś rozmowę/jesteś niewygodny bo zbyt wiele wymagasz. Ciągłe patrzenie ludziom na ręce, jakieś chore przebieżki kierownictwa i zerkanie w grzędy co kto robi i czy aby nie zajmuje się czym innym. Syf, chamówa i stodoła w której świnie robią wszystko by nie zapłacić!

Popieram

Sama robie na CC inna branża...samam miałam kilka umów fakt o prace ale na 3, 9 bądź 12 m-cy zawsze przez agencje. Gdy firmie skończyły się agencje pośreniczące albo kasy zaczeło być żal dali nam umowy bezpośrednio przez siebie ale znów na dziwne okresy...

Pracownicy Call Center to smiecie najgorsze, choć na ich barkach spoczywa pozyskanie, prowadzenie i utrzymanie klienta. Ale nawet Własnej godności bronić nie można.

w call center

Mimo wszytsko zdobyć pracę w jakimkolwiek call center na takich nędznych warunkach nie jest problemem na polskim rynku pracy. To pracodawcy aby pracownicy mysleli ze pracowac u nich to jak złapać pana Boga za nogi

Szacunek !

Sprawa przebila sie do massmediow.

Jak nie wyjdziemy na ulice

Jak nie wyjdziemy na ulice jak w Egipcie to nic nie zmienimy, ale nie wyjdziemy, bo 2 mln sidzi w UK, a reszta tyra i cieszy się, że ma prace.

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.