Anarchiści zakłócili manipulatorską kampanię marketingową piwa Lech

Kraj | Protesty

Dzisiejsza "demonstracja" marketingowa "Uwolnić Piątek" w Warszawie przeszła zaledwie 50 metrów, po czym organizatorzy akcji stwierdzili, że nie warto dalej maszerować. Do akcji dołączyły anarchistki z napisami "Piwo Lech zabija wasze szare komórki", "Spieprzaj Lech", "Uwolnić piątki w Kompanii Piwowarskiej" itd.

Najpierw kilka osób spotkało się z dziennikarzami, aby wytłumaczyć o co chodzi w tej akcji. Wyjątkowo uczciwa okazała się dziennikarka Dziennika, która poszła sobie, gdy tylko dowiedziała się, że jest to akcja marketingowa.

Następnie anarchistki wmieszały się w tłum. Lider akcji marketingowej denerwował się i dzwonił przez komórkę do szefostwa, aby dowiedzieć się, co robić. Podczas rozmowy z uczestnikami akcji kilkoro z nich twierdziło, że nie są wynajętymi statystami, tylko dowiedzieli się z akcji z internetu. Widać od razu było, że większość wiedziała od razu, że są "spaleni", ale być może kilka osób naprawdę dało się nabrać i przyszło na akcję nie wiedząc o co chodzi. Pytanie, czy firma PR Ciszewski lub Kompania Piwowarska powinna im zapłacić za tę robotę?

Uczestnicy kontrakcji stwierdzili: Mamy dość reklam i prania mózgu. Uważamy formę "partyzanckiego marketingu" za szkodliwą, ponieważ odbiorca nie jest świadomy, że ma do czynienia z reklamą i że jest manipulowany za pomocą różnych skojarzeń. Oprócz tej akcji, Kompania Piwowarska płaci ludziom, aby „promować” swoje piwo w klubach i barach. Często takie akcje polegają na tym, że atrakcyjne kobiety piją napój jednej firmy, a odbiorca nie wie, że jest świadkiem płatnej reklamy. Partyzancki marketing jest wielkim biznesem, który polega na tym, by skutecznie nabrać ludzi i nimi manipulować.

Taką formę reklamy uważamy za nieetyczną i wzywamy ludzi do wyrażenia swojego oporu wobec świata manipulowanego pożądania. Piwa Lech więcej nie będziemy kupować. Nie będziemy dawać się manipulować przez reklamodawców.

Jedynym sposobem, aby walczyć ze wzrostem ukrytych reklam jest bezpośrednia walka z marketerami.

W wybiórczej nic o tym nie

W wybiórczej nic o tym nie wspomnieli:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4297129.html

Tak, bo ta dziennikarka z

Tak, bo ta dziennikarka z Wyborczej była absolutna kretynka. Próbowałam jej dać ulotki i jej tłumaczyć, ale jest albo wyjątkowo durna, albo KP, który płaci Gazecie dla reklamy, naciskali, aby zrobili artykuł. Ale wydaje mi się, że dziennikarka ta po prostu była taka głupa.

aż taka "głupa"!!?? ;P

aż taka "głupa"!!?? ;P

Wielkie brawa za akcję,

Wielkie brawa za akcję, artykuł poszedł tylko w GW, bo jak widać powyżej, "niezależna dziennikarka" jest jednocześnie pracownicą PR-owej firmy, która organizuje Guerilla Kampanię dla Lecha. W moim przekonaniu punkt dla nas :)

dwa linki

po pierwsze pardon powołuje się na CIA będąc chyba jedyną redakcją przyznającą się do błędu za co szacunek: http://www.pardon.pl/artykul/2024/_/1

po drugi trochę dokładniejszy opis naszego planu wobec mediów i wskazówka dla ludzi z innych miast - to banalnie proste!

http://harce.wordpress.com/2007/07/06/reklamy-i-propaganda-kompanii-piwo...

tylko jedna uwaga - lider jest ten sam na wszystkich akcjach więc szybko wymyślą sposób reakcji taki jak warszawskie przegrupowanie, więc bądźcie gotowi ;]

bardzo dobrze jest opisana

bardzo dobrze jest opisana akcja w blogu harce:
http://harce.wordpress.com/2007/07/06/reklamy-i-propaganda-kompanii-piwo...

Ale Vino, uważaj! Ja nie twierdziałam, że dziennikarka GW jest pracowniczka firmy PR, tylko że znajmowała marketing. Nie wiem czy ona ma kontakt z tymi ludzmi.

Faktycznie, zagalopowałem

Faktycznie, zagalopowałem się z oskarżeniem. Ale jest konkretna poszlaka.

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.