PKP tnie połączenia - także świeżo wyremontowane

Kraj | Transport

Plany wyłączenia z ruchu 3 z 19 tys. km torów przewiduje najnowsza strategia PKP do 2015 r. To element restrukturyzacji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, który ma dać 500–800 mln zł oszczędności rocznie. Zamykanie torów – nazywane eufemistycznie „optymalizacją” – miało ruszyć pełną parą już w 2013 r., ale proces się przeciągnie. Jak dowiedział się DGP, decydentów zaskoczyła negatywna reakcja opinii publicznej po ogłoszeniu zamiaru cięć przez prezesa PKP.

Proces ma nadzorować ściągnięty do PKP PLK nowy wiceprezes do spraw restrukturyzacji Filip Wojciechowski. – Na razie odbyły się spotkania z władzami pięciu województw. PKP podaje, że chodzi o 140 odcinków torów. Ale lista wciąż nie jest ostateczna. Ministerstwo Transportu ma poważne zastrzeżenia do raportu firmy McKinsey, na podstawie którego PKP przygotowały propozycje cięć.

Z powodu niskiej rentowności zamknięte miały być tory świeżo po modernizacji, np. linia między Piłą i Ulikowem, która stanowi część reaktywowanego we wrześniu ub. roku połączenia z Piły do Szczecina. Do wycofania z ruchu został wytypowany zmodernizowany za 50 mln zł w latach 2011–2012 odcinek Lublin – Lubartów. Ten sam los miał spotkać tory z Olsztyna do Szczytna, który są modernizowane kosztem 188 mln zł.

Za: http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/674000,kolejowi_doradc...

typowa nowomowa

typowa nowomowa neoliberalkow.
polska ma wspaniala siec torow - ale jej stan jest najgorszy w europie.
ci zlodzieje wola zrobic kilka km autostrady,niz kilkaset km torow odremontowac...
kto ma zarobic,ten zarobi...

(A)
"Guernica Y Luno - Hymn Miłości"
Międzynarodowe Stowarzyszenie Pracowników

Nie wiem, jak bronić kolei.

Nie wiem, jak bronić kolei. Bo jak zlikwidują choć kawałek, będzie za późno. Tak łatwo się tego nie da odwrócić. Trzeba działać teraz, może jakaś szeroka koalicja, włącznie z nielubianymi związkami czy partiami opozycyjnymi, czyli koalicja ponad podziałami dla ratowania polskiej kolei? Może jak się narobi szumu, coś z tego będzie?

na kolei sa juz ludzie z

na kolei sa juz ludzie z IWA. jesli siedziesz w temacie, oto kontakt www.iwa-ait.org

(A)
"Guernica Y Luno - Hymn Miłości"
Międzynarodowe Stowarzyszenie Pracowników

ja też nie wiem, ale próbujemy

Na http://www.nowiny.pl/tag/jasiu%20psota (i tag/kolej) są dwa moje apele (w skali lokalnej, ale wierzę, że godne nagłośnienia; jeden w tej chwili w recenzji). Proponuję artykuł: http://www.rynek-kolejowy.pl/35558/Rytel_Lekarzu_ten_lek_nie_dziala.htm (Rytel czasem bardzo głupio pisze, ale tu ma rację) Pojawił się też list otwarty w sprawie likwidacji podpisany przez parę ważnych instytucji na http://znpk.org/ PKP nas olejwa, a samorządy bywają niebezpieczne w swoich poczynaniach (a są jedyną instytucją, która zgodnie z prawem może zatrzymać likwidację linii kolejowej i na przykład przekazać w użytkowanie komuś, komu na jej istnieniu będzie zależeć), ale mam rozwiązanie: GDYBY PRZEFORSOWAĆ USTAWĘ, KTÓRA NAKAZYWAŁABY PKP PRZEKAZANIE LINII KOLEJOWYCH PRZEZNACZONYCH DO LIKWIDACJI ORGANIZACJOM, KTÓRE W SWOIM STATUCIE MAJĄ ZAPIS O DZIAŁANIU NA RZECZ ROZWOJU TRANSPORTU SZYNOWEGO. Niech na terenie całego kraju wyrosną stowarzyszenia podobne naszemu TEK-owi (http://tek.wb.pl) i przejmijmy ten transport szynowy, a PKP niech sobie jeździ po miedzach, skoro zdaniem ich szefa "budowa linii kolejowych jest droga i się nie opłaca"(!) http://www.rynek-kolejowy.pl/37729/Karnowski_Budowa_linii_kolejowych_jes...

warto dodać że w roku 1990

warto dodać że w roku 1990 było 26 tys km torów więc 7 tyś juz zlikwidowano

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.