Nowe uprawnienia kanarów

Transport

Dzisiaj weszła w życie nowelizacja prawa przewozowego. Daje ona kontrolerom nowe uprawnienia. Będą mogli ująć pasażera, który nie ma biletu i odmawia zapłaty mandatu, pokazania dokumentu tożsamości, a także próbuje uciec. Dodatkowo ludziom, którzy uchylają się od zapłaty mandatu, nie chcą pokazać dokumentów albo próbują uciekać, mogą grozić kolejne kary. Policja ma prawo wlepić mandat do 500 zł a sąd może ich ukarać grzywną do 5 tys. zł.

Kto ma zapłacić za

Kto ma zapłacić za utrzymanie taboru i linii tramwajowych?
Bo rozumiem, że motorniczy ma prowadzić tramwaj "społecznie".

A co ma piernik do wiatraka?

A co ma piernik do wiatraka? Chodzi o to, że zwykły cieć będzie mógł zachowywać się jak ochroniarz z licencją, a na dodatek nie istnieją przepisy, które jasno precyzowałyby w jaki sposób można by go ukarać za nadużycie władzy.

Tak samo jak policjanta czy

Tak samo jak policjanta czy straż miejską... za przekroczenie uprawnień, a świadków brakować nie będzie...nikt nie lubi kontrolerów.

Płacić bilet to nie będzie problemu!

Płać podatki, płać ZUS,

Płać podatki, płać ZUS, płać abonament, płać za edukację, płać za leczenie, płać i płać. Płać, płać, płać. Jak masz tyle pieniędzy i nie przeszkadza ci grabienie cię na każdym kroku to pogratulować! Nie wszyscy mają takie szczęście!

co jak co, ale za bilety

co jak co, ale za bilety akurat płacić sens jest. zwłaszcza w miejscach gdzie transport jest zarządzany sensownie (np moje rodzinne Kielce, gdzie załoga wzięła sprawy w swoje łapy i kupili całość jako spółka pracownicza). Same się autobusy nie kupią (nie mówiąc o postulowanym w środowiskach wolnościowych darmowym transporcie miejskim)

miałem ci odpisać, ale

miałem ci odpisać, ale xavier już to zrobił: https://cia.media.pl/nowe_uprawnienia_kanarow#comment-111165

ps. możesz coś powiedzieć o tych kielcach? spółka pracownicza?

daj mi swój telewizor -

daj mi swój telewizor - zapomnij o pieniądzach, tylko byś pieniądze chciał

Na coś ta kasa idzie. Taki

Na coś ta kasa idzie. Taki system - płacisz i coś z tego masz. Co prawda spora część tego idzie nie tam gdzie powinna, ale co zrobić? Rewolucja? Pf. Jak tacy wszyscy mało chętni do płacenia, to jak przyszłoby do zlikwidowania pieniędzy i waluty to by nikomu się nie chciało pracować i nic robić przy takiej mentalności :)

Gdyby nie bylo zusu, to

Gdyby nie bylo zusu, to ubozsi w ogole by nie mieli emerytur - spelnilby sie sen kapitalistow z uprów i innych RAS'iów marzących o tym, żeby wszyscy sie odczepili od posiadajacych pieniadze, a ubodzy radzili/wegetowali sobie sami. Osobna sprawa, ze ów ZUS jest zorganizowany fatalnie i duzo pieniedzy umyka. Ale to jest wlasnie to, czego nie rozumieja zwolennicy drapiezneog kapitalizmu (niektorzy udajacy anarchistow): jesli idea jest prospoleczna, a realizacja do bani, to trzeba zmienic realizacje, a nie wyrzcucic pomysl. Jasne raporty i jasna odpowiedzialnosc politykow - tego trzeba, a nie likwidacji systemu emerytalnego.

Podobnie transport publiczny - to funkcjonuje na zasadzie skladki obywateli (wszystkich po trochu z podatkow, jezdzacy placa troche wiecej, bo bilet) na taki wpsolny srodoek transportu, ktory przy okazji jest przyjazny dla srodowiska. Gdyby nikt nie placil, to z wiosek w ogole ktos bez wlasnego samochodu mialby problem sie wydostac, a w duzych miastahc pewnie funkcjonowalyby busiki prywaciarzy na cenach rynkowych - tyle, ze wylacznie na kluczowych trasach i w godzinach szczytu. O autobusach nocnych mozna by zapomniec.

Oczywiscie nadmiar uprawnien dla kanara to tez pomylka, bo ide o zaklad, ze wiekszosc kanarow bedzie probowala tego naduzywac.

To nie inni pracownicy

To nie inni pracownicy zarabiają za dużo - to ty zarabiasz za mało.

To nie inni są nieuczciwi - to ty jesteś frajerem.

Jeśli zapomnisz dowodu

Jeśli zapomnisz dowodu osobistego, będziesz płacić karę.

Przeprowadzając akcję

Przeprowadzając akcję Niekasuj we Wrocławiu pokazywaliśmy ile konkretnie potrzeba aby transport był darmowy (ok. 100 mln rocznie) i skąd je wziąć (głównie z zabawek typu grające fontanny, idiotyczne i nietrafione pomysły jak urbancard, wieczne remonty dróg i tak rozjeżdżanych po roku itd). Przedstawialiśmy jakie korzyści będą po wprowadzeniu bezpłatnego (i dobrego) transportu - ekologiczne, społeczne, a nawet plus dla osób, które z np. przyczyn zawodowych muszą jeździć samochodami w mieście (mniej korków) itd.

Korzyści z darmowego transportu zbiorowego są ewidentne i tylko kompletny idiota tego nie przyzna. A jęki że "autobus się sam nie kupi" - moi drodzy, w większości miast transport publiczny nawet w połowie nie jest finansowany z biletów, a autobusy kupuje się po prostu z kasy miejskiej, więc to nie ma nic do rzeczy.

I tu błąd w myśleniu,

I tu błąd w myśleniu, albo zwykła propaganda. XaViER, transport nie byłby darmowy, tylko opłacany z podatków. Płaciłbyś tak jak teraz, tylko nie częściowo biletami, ale całkowicie z podatków. A może zrobić zupełnie na odwrót. Wprowadzić tylko opłaty a zlikwidować dotowanie z budżetu miejskiego. Wtedy można obniżyć podatki, urzędnicy a więc władza stracą część swoich kompetencji. Przecież o to nam wszystkim chodzi, żeby tak ograniczyć rolę władzy, aby była niepotrzebna.

Tyle że obecnie władza

Tyle że obecnie władza jest skoncentrowana w rękach tych którzy mają kapitał. 5 zł dla biednego to majątek, dla bogatego to mniej niż dziennie na waciki wydaje. Wprowadzenie opłat dla wszystkich takich samych, jeszcze bardziej obciąży biednych, których już dziś nie stać na bilet autobusowy.

Masz rację Xavier. Tyle,

Masz rację Xavier. Tyle, że o ile miałoby to rację bytu w Skandynawii, o tyle w Polsce jest masa innych potrzeb i u nas te pieniądze w pierwszje kolejności powinny być przerzucone na dofinansowanie szkół (w tym stypendia i obiady dla dzieci z uboższych rodzin), lecznictwa, tworzenie nowych miejsc pracy i pracę pedagogów ulicznych. Natomiast długofalowo oczywiscie czysta racja.

spoleczne prowadzenie tramwaju

z tego co slyszalem warszawskie ZTM dostaje od miasta hajs za wyjezdzone kilometry i zgarnia caly zysk z biletow. Wiec motorniczemu to rybka, czy ktos kasuje czy autobus/tramwaj jedzie pusty. Nie wspominajac o ciaglym naborze pracownikow i bardzo atrakcyjnych wyplatach...

Słowa "finansowanie" i

Słowa "finansowanie" i "dofinansowanie" brzmią podobnie, ale nie oznaczają teog samego.

Biedni i tak jeżdża bez

Biedni i tak jeżdża bez biletu jak ma bezrobotny szukać pracy czy bezdomny dojechać do noclegowni,zwłaszcza jak ma już nie to zdrowie żeby iść z buta np. ja mam już taką wprawę że nie daję się złapać po prostu wyczajam gdy wsiadają kanary,poznaje ich po wyglądzie zachowaniu itd.i wtenczas po prostu wysiadam,a bilety po prostu są za drogie,generalnie wychodzi drożej niż autem zwłaszcza w kilka osób,ostatnio jeżdżę jako kurier i jak muszę dojechać gdzieś dalej wbijam się z rowerem,bo bym nie wydolił fizycznie i czasowo np.7 km na inną dzielnicę,jakbym miał kupić bilet dla siebie i roweru,wyszło by mnie drożej niż jeżdżenie autem ,nie mówiąc już o np. skuterze,aczkolwiek nie każdy tak umie ,gdyby zrobić darmową więcej ludzi by jeżdziło,połączeń byłoby więcej,mniejsze korki więc i szybciej by szło dojechać w porównaniu z autem,mogliby też to finansować z płatnych parkingów(oczywiście do czasu rewolucji)

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.