Warszawa: Adidas zamalowuje 400 metrów graffiti pod swoją reklamę
W zeszłym tygodniu Adidas zamalował 400 metrów z 1,5 km muru pokrytego graffiti na warszawskim Służewcu. Na murze można zobaczyć dzieła sprzed kilkunastu lat nierzadko na bardzo dobrym poziomie. Mur ten jest znanym symbolem polskiej kultury hip-hopowej. Oburzeni internauci założyli grupę "Adisucks" na facebook'u do której przyłączyło się już 26000 osób. W wyniku protestu Adidas stwierdził, że przeprosi grafficiarzy i jednocześnie rozpocznie kampanię poprawy swojego wizerunku przez projekty, które według nich przyniosą "wymierne korzyści kulturze". W poprawie wizerunku pomoże im komercyjny DJ 600 V który ma z nimi umowę i który już próbuje na siłę tonować nastroje poprzez namawianie internautów aby np. nie kupowali w sieci koszulek z logiem bojkotu Adidasa.
Przy okazji całej afery okazało się, że Adidas nie miał pozwolenia od właściciela muru na namalowanie swojej reklamy oraz nie ma pozwolenia od dyrekcji dróg aby zajmować chodnik pod niszczenie muralu. Grafficiarze zapowiedzieli, że rozpoczynają akcję odzyskiwania muru poprzez malowanie graffiti. Akcja ma się zintensyfikować w czerwcu kiedy będzie cieplej. (rys. Zuch)