Zamkną 2 tys. km torów w Polsce

Kraj | Transport

Około 2 tys. kilometrów linii kolejowych ma zostać wyłączone z eksploatacji - poinformował dziś dziennikarzy wiceprezes PKP PLK Filip Wojciechowski. Kolejarze zapewniają, że są to mało uczęszczane odcinki, po których jeździ niewiele pociągów.

PKP PLK zarządza siecią ponad 19 tys. km linii kolejowych. Z planowanych do wyłączenia z eksploatacji 90 odcinków, na ponad 50 i tak pociągi nie jeżdżą – stwierdza Polska Agencja Prasowa. - Wybraliśmy taki wariant wyłączenia części sieci, by był on jak najmniej dotkliwy dla pasażerów i przewoźników towarowych - powiedział wiceprezes PKP PLK. Dodał, że ok. 17 tys. km linii to już docelowa wielkość sieci i spółka nie planuje już dalszych wyłączeń.

PKP PLK wytypowała do wyłączenia z eksploatacji m.in. odcinków Piotrków Trybunalski - Zarzecze (32,2 km), Rabka Zdrój - Nowy Sącz (74,7 km), Tarnów - Szczucin (48,6 km), Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko Kamienna (86,8 km). Kolejarze zapewniają, że wśród tych linii nie ma ani jednej linii o znaczeniu strategicznym albo obronnym, nie ma też odcinków remontowanych ze środków unijnych.

Wojciechowski zastrzegł, że wyłączane odcinki będą nadal utrzymywane, by znów można było prowadzić po nich ruch, kiedy marszałkowie albo przewoźnicy zgłoszą taką potrzebę.

Kolejarze szacują, że w ostatnich pięciu latach sieć kolejowa w Polsce zmniejszyła się o ok. 5 tys. kilometrów linii. Około 90 proc. ruchu odbywa się na sieci liczącej ok. 12 tys. km.

Wcześniej w Internecie pojawiły się mapy, porównujące liczbę linii kolejowych w 1988 i 2009 roku. Jak wskazywali eksperci, przed rokiem 1989, zanim ruszyły zmiany ustrojowe, Polska miała 24 tys. km linii kolejowych. Do 2012 r. zaś ta liczba zmniejszyła się do ok. 19 tys. km. „PKP udało się to, czego nie dokonał żaden rząd od roku 1918-go - wyrównało różnice infrastrukturalne między dawnymi zaborami” - komentowali internauci.

No tak, wszystko dla dobra

No tak, wszystko dla dobra przemysłu paliwowo-motoryzacyjnego. A biednych czepiają się, że "zanieczyszczają środowisko" ogrzewając mieszkania węglem...

Co robić? Jak stępić

Co robić? Jak stępić burżuazyjne cięcia torów?

kurde był tu taki jeden z

kurde był tu taki jeden z jakimś jebniętym nickiem ale nie wiem chba w końcu sam sie pod swój pociąg rzucił :D a Ty tez na pkp? ja CARGO a Ty??

Jeździć pociągami i

Jeździć pociągami i innymi publicznymi środkami transportu, głośno domagać się zwiększenia finansowania dla tego sektora, wspierać protesty i strajki pracowników transportu publicznego, protestować przeciwko budowom autostrad, te już istniejące bojkotować, protestować przeciwko budowom parkingów... to tylko kilka przykładów tego co może zrobić zwykły obywatel. Tylko czy zwykłego obywatela to obchodzi? On ma swój stary-nowy samochodzik i ma w dupie to, że jest to niebezpieczny, nieefektywny, nieekonomiczny i szkodliwy dla środowiska środek transportu. Kilkaset metrów po zakupy? autem oczywiście... Ludzie kupili bajkę o rzekomej wolności wynikającej z posiadania samochodów. Ale już "władze" przebąkują o zwiększeniu wymagań wobec aut (stan techniczny), nowe drogi są płatne, prakingi też... wkrótce ubogie warstwy zostaną całkowicie zamknięte w swoich gettach - tak jak już dziś wielu biednych mieszkańców prowincji odciętych zostało od świata, bo nie będzie ich stać na przejazd mostem czy płatną drogą a komunikacji publicznej nie będzie, wtedy się obudzą ale będzie już za późno...

Co to znaczy zamkna?Tam

Co to znaczy zamkna?
Tam jest pare linii na ktorych od nawet 8 lat nic nie jezdzi i dawno zaroslo sosna. A moze i miejscami nie ma juz torow.

Zamykanie linii

Linia 117: Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Bielsko Biała: 9 par pociągów pasażerskich dziennie!

Linia 89: Chełm - Włodawa: staraniem samorządów lokalnych reaktywowana w 2012 roku dla ruchu pasażerskiego w letnie weekendy. Tamtejsze samorządy należą do najbiedniejszych w kraju, więc pociągi muszą mieć uzasadnienie, skoro znalazły się na nie pieniądze.

Linia 104: Chabówka - Nowy Sącz: posterunki ruchu i tak są zamknięte, sporadycznie pojawiają się tam pociągi retro z Chabówki, które nie wymagają otwierania posterunków. Koszty linii są więc bliskie zeru, a w letnie weekendy trasa stanowi atrakcję turystyczną.

Linia 98: Sucha Beskidzka - Żywiec: kuriozum. Obecnie co prawda jeździ tędy ledwie jeden pociąg w weekendy, ale w 2014 roku zamknięta całkowicie na czas przebudowy zostanie tzw. zakopianka na odc. Skawina - Sucha Beskidzka, więc jedynym dojazdem dla odcinka powyżej Suchej będzie właśnie ta linia. PLK sama zarządza to zamknięcie, więc wiedzą, co się szykuje! Nawet, jeśli PKP IC nie będzie chciało puszczać pociągów objazdem, tylko do samego Zakopanego będzie wozić zastępczymi autobusami (na niektórych pociągach w sezonie będzie to musiało być nawet 10-12 autobusów!!!), to Przewozy Regionalne muszą mieć dojazd do swoich warsztatów w Suchej. Wygląda to tak, że PLK będzie chciało tym samym wymusić od Przewozów Regionalnych haracz za "reaktywację linii"!

Po co trzymać coś, co jest

Po co trzymać coś, co jest nierentowne?

A czy ty jesteś rentowny?

A czy ty jesteś rentowny? Zużywasz tlen, żywność, wodę, zajmujesz przestrzeń.... co dajesz w zamian?

Podatki, głąbie.

Podatki, głąbie.

Tylko tyle? Myślisz, że to

Tylko tyle? Myślisz, że to daje ci prawo do życia? A może gdyby zajmowaną przez ciebie przestrzeń udostępnić komuś innemu to ten ktoś wymyśliłby lekarstwo na raka? Co dajesz społeczeństwu? Co tworzysz? Jesteś rentowny z punktu widzenia ludzkości? Do czego jesteś potrzebny?

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.