Chiny: Cenzura na MySpace
Popularny serwis MySpace wchodzi na rynek chiński. Serwis został kupiony 2 lata temu przez koncern Murdoch News Corp. za 538 mln dol. Pozwala on na tworzenie swoim użytkownikom stron o sobie oraz na umieszczanie w internecie własnych zdjęć, muzyki, tekstów i klipów. Będzie w Chinach cenzurowany.
Chiński MySpace nie będzie umożliwiał prowadzenia dyskusji na określone tematy, takie jak religia i polityka, będzie blokował niektóre słowa (tj. Tiananmen, Tybet, Tajwan czy Dalajlama), będzie również wydawał "niebezpiecznych" użytkowników policji. Chińskie MySpace dostosowując się do potrzeb reżimu wprowadziło przycisk, za pomocą którego będzie można donieść na podejrzanych użytkowników.
Koncerny oferujące usługi internetowe nie zamierzają rezygnować z potencjalnych zysków z powodów ideologicznych, o podążanie tą cyniczną drogą oskarżane są Google, Yahoo! oraz Microsoft.