Przemówienia ambasadora Izraela przerwał antywojenny protest! Anarchiści zatrzymani!

Kraj | Protesty | Represje

14 stycznia działacze poznańskiej Federacji Anarchistycznej przeprowadzili akcję solidarnościową z narodem palestyńskim, domagając się natychmiastowego przerwania wojny i ostrzeliwania Strefy Gazy. O godzinie 18.00. rozpoczęła się w auli Uniwersytetu A. Mickiewicza uroczystość przyznania tytułu Sprawiedliwy wśród narodów świata z udziałem Ambasadora Izraela w Polsce.

Zatrzymani przez policję działacze, którzy w proteście przeciwko wojnie w Palestynie przerwali przemówienie Ambasadora Izraela przybywającego w Poznaniu, zostali wypuszczeni. Według rzecznika poznańskiej policji zarzuca się zatrzymanym pobicie izraelskiego dziennikarza.

W trakcie jego przemówienia kilkoro działaczy wystąpiło z transparentem: "Dość rzezi w Palestynie". Natychmiast po tym fakcie interweniowała ochrona. Trzy osoby zostały brutalnie zatrzymane. Zdarzenie wywołało zamieszanie na sali, gdzie zgromadzonych było dużo przedstawicieli mediów. Film przedstawiający atak agresywnego osobnika z sali na anarchistów dostępny TUTAJ

Stanowisko Federacji Anarchistycznej sekcja Poznań:

Powstrzymać wojnę w Palestynie
Od wielu dni trwa rzeź mieszkańców Palestyny. Izraelska armia najpierw bombardowała, a potem wkroczyła do Strefy Gazy. Zginęło już blisko 1000 Palestyńczyków. Wielokrotnie więcej osób jest rannych. Ofiarami tej zbrodni są, nie jak twierdzi Izrael działacze Hamas, ale przede wszystkim cywile, często kobiety i dzieci.

Żądamy zaprzestania izraelskich ataków na Palestynę!Żądamy wycofania wszystkich oddziałów armii Izraelskiej z Palestyny! Żądamy uznania prawa narodu palestyńskiego do samostanowienia i życia w pokoju!

Obecny konflikt nie sposób zrozumieć bez zasadniczego stwierdzenia, że ziemia palestyńska jest w dalszym ciągu okupowana, a Izrael podczas wielu dziesięcioleci ignorował prawo narodu palestyńskiego do samostanowienia. Przez wiele lat w wojnie z Palestyńczykami Izrael występował zatem w roli okupanta, korzystającego z nieograniczonego militarnego, politycznego i finansowego wsparcia Stanów Zjednoczonych. W tej wojnie szanse nigdy nie były wyrównane, a zapadające rozstrzygnięcia sprawiedliwe. Podobnie jak i obecnie, Palestyńczycy ponosili zawsze dużo większe ofiary, będąc
traktowani jak obywatele drugiej kategorii.

Wystarczy stwierdzić, że w ciągu np. ostatnich 6 miesięcy trwania rozejmu między Palestyną a Izraelem, z rąk izraelskiej armii zabitych zostało ponad 20 osób. W tym samym czasie w wyników ataków rakietowych Hamasu, o których się tak często wspomina, będącymi odpowiedzią na prowokacje izraelskie, nikt nie zginął, ani nie został ranny.

Mieszkańcy Gazy cierpią też w skutek nałożonego embarga po tym, jak w demokratycznych wyborach wygrał tam Hamas. Swoim zwyczajem "demokratyczny" Zachód zamierza narzucić swoją wolę Palestyńczykom, stosując nieuprawniony nacisk ekonomiczny, chcąc zmusić ich do zmiany preferencji politycznych.

Wreszcie nie jest dziełem przypadku, że izraelska agresja na Palestynę, zbiega się z nadchodzącymi wyborami w tym kraju. Od lat panuje w Izraelu zasada, iż wybory wygrywa ta siła, która zadeklaruje, a jeszcze lepiej zamanifestuje, swoją bezwzględność i brutalność wobec narodu palestyńskiego.

Solidaryzujemy się z narodem palestyńskim i ofiarami tego konfliktu! Żądamy zakończenia tej wojny!

CZY KTOS MOZE FILM WRZUCIC

CZY KTOS MOZE FILM WRZUCIC NA YOUTUBE?

Hańba

Trzeba być skończonym idiotą by zakłócać taką ceremonię! Anarchiści obrażali odznaczanych, bo to była ich uroczystość, a nie ambasadora!

Jaka .ańba? Trzeba być

Jaka .ańba? Trzeba być naiwnym politycznie dzieckiem by nie widzieć ze Izrael wykorzystuje taki uroczystości to podtrzymywania mitu prześladowanych to tylko PRiar.

Nie sądze żeby byli obrażeni...

Znając to jakimi byli ludzmi nie mieliby nic przeciwko...

Obrażasz odznaczonych co

Obrażasz odznaczonych co najwyżej ty, ceniąc ich tak nisko żeby mysleć że stanięcie z transparentem "dość rzezi w gazie" może ich obrazić.

To powiedz to niewinnym

To powiedz to niewinnym ofiarom, które giną w wyniku bombardowań, że nie wypada protestować. Jeżeli nie tu to gdzie? Jeżeli nie tera to kiedy?

POKOJ NAD IZRAELEM !!!

POKOJ NAD IZRAELEM !!!

Widzę że mój komentarz

Widzę że mój komentarz poprzedni nie przeszedł, i chyba wiem dlaczego. Niemniej solidaryzuję się z zatrzymanymi , i mam nadzieję że to ich umocni w walce przeciwko syjonizmowi.

Mimo ze jestem z NOP, to

Mimo ze jestem z NOP, to jestem pełen podziwu dla działaczy Poznańskiej sekcji Anarchistycznej.

Gratuluje bardzo udanej akcji:)

ja sie nie ciesze z tych

ja sie nie ciesze z tych gratulacji...

Nikt się nie cieszy z poparcia nop-ów

Bo to że NOP gratuluje jest wynikiem tego że część Antynacjonalistyczna niestety faktycznie wyszła słabo...
Miejsce jednak ze względu na hipokryzję Izraela wybrano celująco.

To nie oznacza że akcja była błędem.Pewnie że większość idiotów
albo uzna że albo anarchiści zaczeli,albo że żydzi są ogólnie zli
ale ci co będą umieli czytać i myśleć zrozumieją co trzeba.Kilka osób ? Co z tego ?
Na więcej i tak nie można było w sumie liczyć,bo w końcu każda demonstracja służy tylko do lekkiego psucia samopoczucia władzom...

A co do prawaków - Cóż - ludzka rzecz pomarzyć.Napaść na byle żyda
czy heilować to potrafią ale żeby krytykować samemu Izrael to już nie mają jaj... - a niech widzą że wedle słów pewnego ich pomniejszego idola im "kury szczać prowadzić..."
Jak tym kierowanym przez młodych PiSiaczków wariatom przypomni się że są zwykłą szczekaczką służącą do kanalizowania nienawiści do imperializmu na przypadkowych osobach to może się trochę pogryzą między sobą... Są w końcu realnie NIKIM bo służą imperialistom,tym którym nazywają żydami (choć oni nie koniecznie są etnicznie czy kulturowo żydami tak jak te osły myślą) jako marionetki na sznurku...
Pobicie przez nich przypadkowego żyda (wszystko na co ich stać) tylko umacnia państwo Izrael,więc nic dziwnego że te żałosne mendy patrzą na taką akcję z zazdrością - bo to demo dopiekło zdrowo funkcjonariuszom Izraela bez krzywdzenia niewinnych ludzi...

>ja sie nie ciesze z tych

>ja sie nie ciesze z tych gratulacji...
I słusznie, zaczęliby cię podejrzewać o skrzywienie prawicowe. :P

Krytykować Izrael ?
Potrafię i to najczęściej robię, bowiem bojówki uważam za zwyrodnienie .

Hajlowanie - jak zacznę wyjaśniać to nikt nikogo nie przekona a będzie oftop że hej.

Nie biję żydów, bo uważam podobnie jak ty.
Sam miałem kumpla żyda i miałem okazję zamienić kilka słów z żydówką sympatyzującą z LPR(sic!) chociaż tego ugrupowania nie lubię.

Ogólnie bezsensowna nienawiść i chore obozy doprowadziły do dzisiejszej sytuacji z syjonizmem i Izraelem.

Co do islamizacji europy - jestem przeciw.

W konflikcie palestyńskim nie ma dobrych i złych.Są tylko ci co zajęli ziemie i ci co próbują za wszelką cenę się bronić.

Co do nacjonalizmów, syjonizmowi paradoksalnie najbliżej do III rzeszy( i w sumie żadnego innego).

A jeżeli chodzi o nopowców to podejrzewam że to trole które chcą pokazać że nie macie racji bo zgadzacie się z tzw. faszystami

Sojusz ekstremów?

Sojusz ekstremów?

Slava !

Działacze Zadrugi również dziękują wam za to że daliście popalić żydom.

SŁAWA!

Faszystowska prowokacja...

Jeśli ktokolwiek z powodu takich rzeczy uzna że akcja była niesłuszna to znaczy że daje się manipulować faszystom.

Na przyszłość zamiast drzeć się tylko "Wolna Gaza" trzeba dokładnie wyjaśnić o co chodzi akcentując antyfaszystowskie (syjonizm to też faszyzm !) przesłanie...

Róbmy swoje.Głupio byłoby gdyby pochwały faszystów spowodowały zdradę słusznej sprawy...

To ma być łamanie elementarnych reguł ?!

Najnowszy News.Może ONZ to biurokratyczna organizacja na pasku USA
ale patrzcie jak Izrael szanuje obiekty neutralne...

Płonie siedziba ONZ w Strefie Gazy

Izrael zbombardował główną siedzibę ONZ dla palestyńskich uchodźców w Strefie Gazy - poinformowała agencja AFP. Rannych zostało trzech pracowników agendy pomocowej ONZ - UNRWA, która zawiesiła działalność w Gazie. Izraelskie czołgi wjechały do południowo-zachodniej części Gazy. Pociski spadły na szpital i wieżowiec, w którym mieszczą się biura agencji prasowych, w tym agencji Reuters. W momencie ataku w budynku znajdowało się kilkaset osób, które uciekły z domów i szukały schronienia.

Ostrzelany przez izraelską artylerię budynek ONZ stoi w płomieniach. Rzecznik UNRWA Chris Gunness twierdzi, że na siedzibę ONZ spadły także trzy pociski fosforowe.

KTO MA JESZCZE JAKIEŚ WĄTPLIWOŚCI ? IZRAELSKA ARMIA STRZELA GDZIE POPADNIE DO KOGO POPADNIE NIE PATRZĄC CZY TO PRZYSTOI,NIE PATRZĄC NA NEUTRALNOŚĆ I KONWENCJE GENEWSKIE.WIĘC DO DIABŁA Z WCISKANIEM KITU O TYM JAKIE TO "ZAKŁÓCANIE" JEST NIEPRZYZWOITE,JAKI TO "ANTYSEMITYZM" I KOMPROMITACJA,JAKI TO IZRAEL BIEDNY ITD. PAŃSTWO OGÓLNIE ZAWSZE JEST APARATEM REPRESJI.ALE APARAT REPRESJI ZNANY JAKO IZRAEL PRZEKRACZA WSZELKIE GRANICE NIEDOPUSZCZALNE MORALNIE.REUTERS NIE JEST NA PEWNO SERWISEM ANTYSEMICKIM A WRĘCZ PRZECIWNIE JEDNAK JEGO DZIENNIKARZY TEŻ OSTRZELANO.WIĘC PROSZE WIĘCEJ KITU NIE WCISKAĆ.
(cytat z onetu wrzucam celowo bo niektórzy widać nie umieją czytać , umieją tylko pomstować na wszystko co wrogie interesom Izraela...)

PROTEST W POZNIANIU BYŁ POKOJOWY.

WIĘC O CO MY SIĘ KŁÓCIMY ? O TO CZY SŁUSZNYM JEST BY ODROBINĘ PRZECIWSTAWIĆ SIĘ RZEZI W SPOSÓB KTÓRY ABSOLUTNIE NIKOGO NIE ZABIJA,
NIE RANI I NIE OKALECZA ! NIBY DLACZEGO TO MA BYĆ NIESŁUSZNE ???!!!

DLA RZĄDU IZRAELA ZŁY CEL UŚWIĘCA ZŁE ŚRODKI , A MY TU DYSKUTUJEMY CZY DOBRY CEL NIE UŚWIĘCA ŚRODKÓW KTÓRE Z PEWNOŚCIĄ TAKIE ZŁE I ZBRODNICZE NIE BYŁY !!!

Hańbą i szczytem cynizmu

Hańbą i szczytem cynizmu jest wycieranie sobie ryja szoah, jedną z największych tragedii w historii ludzkosci, przez syjonistów i ich wszelkiej maści popleczników (także tych politycznie poprawnych "pożytecznych idiotów" na lewicy). Nadawanie odznaczeń za przeciwstawianie się ludobójstwu przez państwo, które robi od wielu lat zasadniczo dokładnie to samo (choć w sposób bardziej wyrafinowany i przy cichym wsparciu potężnych protektorów) jest niewyobrażalnym wręcz przejawem hipokryzji i zwykłego skurwysyństwa. a co do państwa Leokadii i Kazimierza Sroków- jestem niemal pewien, że dziś także protestowali przeciwko zbrodniom izraleskiego państwa, bo ludobójstwo zawsze pozostaje ludobójstwem, niezależnie od stron konfliktu. i powtórze po raz kolejny: antysyjonizm to nie antysemityzm, tylko sprzeciw wobec nacjonalizmu żydowskiego, którego logiczną konsekwencją jest takze sprzeciw wobec nacjonalizmowi palestyńskiemu (i mimo takich sugestii, jakoś nie zauważyłem tu fanów hamasu).

A czy ktoś tutaj pochwalał

A czy ktoś tutaj pochwalał działania zbrojne państwa Izrael?
Nie dopatrzyłem się nigdzie czegoś takiego.

Powtarzam kolejny raz - To co robi izraelski wojsko w gazie jest okropne. Ale nie można za to obwiniać wszystkich żydów.

Apeluję też do innych działaczy antywojennych o rozwagę przy planowaniu akcji dotyczących tego konfliktu.
Obrona palestyńskich cywilów to nie to samo co wspieranie Hamasu i innych morderców. A czasami granica jest niestety bardzo cienka...

Podkreślam też że zgadzam się z tym, że uroczystość na której wręcza się ordery starszym ludziom którzy ryzykowali kiedyś życie ukrywając żydów, nie jest odpowiednim miejscem do jakichkolwiek deklaracji politycznych.

Żenada. Po prostu żenada,

Żenada. Po prostu żenada,

Może przydały by się

Może przydały by się teraz jakieś akcje solodarnościowe w odpowiedzi na bzdurne zarzuty i represje wobec zatrzymanych ?
I może w samym Poznaniu też ... Jak po zatrzymaniach w Paradzie Równości na Półwiejskiej
Szacun za akcje !

Technika: Problem Reakcja Rozwiązanie

Izraelski nacjonalizm kontra

Izraelski nacjonalizm kontra palestyński fanatyzm religijny. Nie lepiej było po prostu zaznaczyć,że sprzeciw dotyczy głupich ideologii w imię których te rzezie się odbywają?
Mimo wszystko akcję popieram, przede wszystkim odwagę aktywistów.
Ja chyba bym się nie zdobył na taką postawę na takiej imprezie.
A co do pamięci bohaterów to myślę, że w swej świadomości ratowali oni po prostu ludzkie dzieci, a nie przedstawicieli "narodu wybranego".
Zresztą co za różnica "naród wybrany" czy "rasa panów"? Ideologia wyjątkowości zawsze prowadzi do nienawiści.

Jebać nacjonalistów, zniszczyć wszystkie państwa

Nikt tutaj nie kwestiunuje, że akcje antywojenne są potrzebne tylko tu pojawiły się wątpliwości co do miejsca. Niestety strona często nie służy do poważnej dyskusji... są tu kilka dobre komentarze, w tym usprawiedliwące akcję, które np ja osobiście uważam za sensownie. Ale przede wszystkim tylko komentarze towarzystkie. A analiza i teksty polskich anarchistów róznią się mocnie od np tekstów z innych krajów, które są antynacjonalistyczne. Ja całe nie dziwię więc dlaczego NOP gratuluje anarchistom za akcję.... ponieważ nie ruszyli oni żadnych tematów dla nich wygodnich. A wśród anarchistów można słyszeć, że "naród ma prawo do..." co jest zgodnie z ideologią nacjonalistyczną. Niezgodnie z ich ideologią to hasło: przecz z nacjonalizmem.

Uważam, że hasła takie jak "Wolna Palestyna" nic nie znaczy dla anarchistów. Myśł anarchistyczna w tych kwestii powinna róznić się od lewaków etatistycznych oraz od nacjonalistów.

śmiać się czy płakać?

aleście syfu narobili. teraz jak ludzie będą mówić, że anarchiści to gówniarzeria, która nie umie uszanować pamięci Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata, to ciężko będzie zaprzeczyć. ośmieszacie tylko ruch wolnościowy i szkodzicie sprawie palestyńskiej.

xxx

Laura, nie wywalaj mi się tu z tym co musi a co nie musi prawdziwy anarchista. Komentarz NOPowca może równie dobrze być podpuchą, a jeżeli jest prawdziwy- to jeb się gnido, w tym roku we wrocławiu albo warszawie chętnie znowu rozjebię tobie albo jakiemuś twojemu koleżce ryja. "wolna palestyna" może znaczyć tyle samo co "wolny śląsk" albo "wolna warmia"- może być to nazwa kraju, terenu a nie państwa, zresztą jak zobaczysz na filmie z itvp są też hasła np. "stop the war". to że krzyczeliśmy "wolna palestyna" nie znaczy ze popieramy budowanie państwa palestyńskiego, ja osobiście chciałem wyrazić swoją solidarność dla mordowanych i wyrazić sprzeciw wobec mordujących.
A do podziwiających za odwagę- to nie było nic strasznego, po prostu kupiliśmy bilety i weszliśmy na salę. Akcje atakowania notabli są proste do zrobienia, nie wymagają zbytniej organizacji ani długiego planowania. Więc wyjazd zza komputerów i do roboty! :DD

ps. nie mamy na razie żadnych zarzutów i pewnie nie będziemy mieć ale śledźcie www.rozbrat.org bo prawa jeszcze nie jest zakończona, na przykład skandalem jest, że n terenie uniwersytetu który ma formalnie autonomię policja pozwala sobie na wejście i takie brutalne traktowanie ludzi.

Zatrzymany, Niestety znowu

Zatrzymany,
Niestety znowu tylko prymitywne reakcje o "prawdziwych anarchistach" itd. Wiadomo dlaczego poziom dyskusji w ruchu jest jak jest. A kwestia co dokładnie znaczy hasła jak "wolna palestyna" pozostaje ponieważ sam przyznajesz co nie wiadomo co to znaczy.

Czy na stronie rozbrat.org można dodać komentarzy do artykułów, a jeśli tak, ile osób pisało?

o anarchistyczny Zychowicz vel ABCD

Nie na stronie rozbratu nie ma i nie będzie zapewne możliwości dodawania komentarzy, bo to strona kolektywu a nie serwis informacyjny (i nikt tego nie będzie udawał) A twoje pytania to faktycznie a la ABCD udzielający się na lewicy.pl. Wyrwij się czasem z przed komputera i zrób coś po za rozdawaniem ulotek

Moja opinia na ten temat.

Nie czytałem wszystkich wcześniajszych komentarzy, więc jeśli ktoś już o tym napisł to przepraszam.

W filmie widać, że ludzie z F.A zachowywali się bardzo kulturalnie i nie próbowali zakłócić uroczystości, tylko zwrócić uwagę na hipokryzję tego skurwiela, który reprezentuje super-zamordystyczne państwo które represjonuje zwykłych ludzi (zarówno palestyńczyków jak i tych z izraelskim paszportem)

100% poparcia dla całej akcji. Trzymajcie się i pozdrowienia. :)

Swoją drogą to przykre, że takie elementarne metody wygłaszania swoich poglądów i wolności słowa jak stanie z banerem, dla niekórych są kontrowersyjne. :(

PRL o aktywistach co się wdarli do milicyjnego żuka

Kolo propagandy: Goebbelsowska -PRL-u -przemysłu zbrojeniowego

Te komentarze w TVP i Gazecie Wojennej (i.in. mass mediach)
jako żywo przypominają czasy PRL-owskiej propagandy

(raporty władzy o aktywistach co się wdarli do milicyjnego żuka i pobili milicjantów ;) )
http://www.tvp.info/news.html?directory=120&news=863282

koło historii sie toczy...

Déjà vu ...

1968 - 2008 Od Uniwersytetu Latającego TKN do PNAC Lockheeda
Polscy "dysydenci" '68 w ultra-prawicowych prowojennych think-tankach
przemysłu zbrojeniowego i naftowego USA
http://pl.indymedia.org/pl/2008/03/35288.shtml

Zbrodniarze wojenni na UW. Mad.Albright. FILMY
http://pl.indymedia.org/pl/2008/04/36176.shtml?comments=true

PETYCJA b.prokuratora gen.USA -STOP RZEZI GAZY
http://pl.indymedia.org/pl/2009/01/41449.shtml?comments=true

Jeden z czolowych liderów polit. IZRAELA: powtórzmy HIROSHIMĘ w GAZIE !
http://pl.indymedia.org/pl/2009/01/41485.shtml?comments=true

Noc Kryształowa Kapitał-Kościół-Faszyzm-Wojna
70. rocznica Nocy Kryształowej
Faszyzm nie przejdzie !!!
http://poland.indymedia.org/pl/2008/11/39388.shtml

Brawo za odwagę cywilną !
Weisse Rose, 1938...

Faszyzm nie przejdzie !!!
Pod zadnym imieniem, pod zadna nowa maską.

TAK TRZYMAĆ CHŁOPAKI

TAK TRZYMAĆ CHŁOPAKI

Na portalu NOPowskim mozna

Na portalu NOPowskim mozna znależć linki do Viva Palestina i krytykę reżimu syjonistycznego.

I bardzo dobrze...

Oczywiście może to trochę zaszkodzić przez wrzucanie do 1 worka z nopem - który nie oszukujmy się - chce ugrać na tym coś dla siebie.
Ale cóż - jeśli prawica chce robić za Mefistofelesa (diabła co "zła pragnąc zawsze czyni dobro" - tak to szło u Goethego ?) to nie ma w tym nic strasznego...

Sojusz ekstremów ? Kto mówi o sojuszu... Chwilowo wspólny interes.
Po prostu róbmy swoje...

Byłoby głupio gdyby tylko dlatego że nop coś małpuje zarzucić słuszną akcję...

Myślę, że w tym momencie

Myślę, że w tym momencie odwagą by było pokazanie, że jest się zarówno przeciwko bestialstwu państwa Izrael, jak i przeciwko antysemickim prymitywom, którzy składają gratulacje, a mają poglądy takie same jak syjoniści.

napinki, napinki i co?

a ja powiem ze powinni wypierdolic mu pare zebow bez wzgledu czy to zyd,syjonista,nacjonalista zydowski czy po prostu koles w jarmulce.jesli ktos cie bije w ryj to nalezy oddac.chyba ze lubisz sm.a po za tym,i tak gratulacje dla tych ludzi za to ze cos zrobili,a nie siedzieli jak cala reszta tu i rozprawiali jaki to kazdy madry nie jest przed monitorem swego komputera.

Dziwnym trafem nie

Dziwnym trafem nie przypominam sobie Waszych protestów, gdy mordercy z Hamasu, Hezbollahu i innych islamofaszystowskich organizacji zabijali niewinnych mieszkańców Izraela. Nie było (Waszych) protestów pod ambasadą Iranu, gdy wieszano w tym kraju ludzi za homoseksualizm albo gdy jego prezydent otwarcie negował holokaust. A co niektórzy niech się do edukują co to jest syjonizm (http://pl.wikipedia.org/wiki/Syjonizm), bo śmierdzi w ich wypowiedziach Bolem Tejkowskim.

Znam kilka anarchistów,

Znam kilka anarchistów, którzy protestowali pod ambasadą Iranu. Osobiście ja byłam... ale to fakt, że ludzie nie traktują wszystkich ofiar terroryzmu i ekstremizmu jednakowo... a tak naprawdę niektórzy padną w syndrom reakcji, gdzie nie reagują np na Hamas ponieważ uważają, że ludzie Izraelu "zasługiwali na to"... tak jak niektórzy byli bardzo szczęśliwi, że byli ataki na WTC, ponieważ amerykanie "zasługują na to". Choć jeśli pytasz ludzi, rozumieją, ze nie można tak spojrzeć na sytuację i widzisz, że np ludzie tutaj mówi, że nie popierają Hamas... więc pozostaje pytanie dlaczego nie mogą zając pozycję przeciw nacjonalistom i terroryzmem.

Mój kolega (anarchista) komentował, że uważa, ze nie ma sensu robienia akcje antywojenne jeśli nie ma jasnego stanowiska także przeciw islamofaszyzmowi.

To poszukaj sobie cyklu

To poszukaj sobie cyklu wykładów w wielu polskich miastach pt. Marhaba które organizowali anarchiści.

youtube

gdyby ekipie youtube zachciało się cenzury, 2 link http://www.youtube.com/watch?v=5Mc8oT6EY6E

Spór

Po rozważeniu argumentów obu stron, zdecydowanie przyznaję rację poznańskim protestującym. Ceremonia mogła być przecież celowo zaplanowana na tą chwilę, by przedstawić rząd izraelski w nieco lepszym świetle, kierując uwagę opinii publicznej na wydarzenia z II w. św., represje i śmierć niewinnych Zydów, w tym wielu dzieci. Dziecko (dziewczynka) przecież występuję tu w głównej roli, tak jakby miała być przeciwwagą dla cierpiących i zabitych dzieci palestyńskich, o których trąbią w wiadomościach (słusznie).
Łączenie protestów przeciwko śmierci niewinnych mieszkańców Gazy z poparciem dla Hamasu, jest moim zdaniem nietaktowne i poniżej pasa.

Opinią publiczną i rządem

Opinią publiczną i rządem izraelskim się nie przejmuję. Żal mi tylko rodziny państwa Sroków, dla której to mogło być najważniejsze wydarzenie w życiu. Lepszy efekt by był, gdyby ich udało się namówić do nieprzyjmowania odznaczenia od rządu Izraela ze względu na jego zbrodnie.

Yak,

Drogi Yak!

Dlaczego właściwie mieliby tego odznaczenia nie przyjmować? Tym bardziej dlaczego miałaby go nie przyjąć rodzina uhonorowanych, którzy wszak nie żyją. Przecież to wielki powód do dumy, a dla nas do uznania. Bardzo trafnie napisałeś: to mogłoby dla tych ludzi być najważniejsze wydarzenie w życiu. No i tak już jest, że te medale przyznaje państwo żydowskie, no bo kto inny miałby je przyznawać? Przyznaję, że nie lubię państw narodowych (a państw narodowych prowadzących zbrodniczą politykę w szczególności) ale póki co ten niedoskonały świat właśnie tak funkcjonuje - w dużej mierze poprzez państwa narodowe. Dotyczy to również pewnych pozytywnych aspektów ludzkich doświadczeń. W tym wypadku państwo narodu, który jeszcze nieco ponad 60 lat temu usiłowano zetrzeć z powierzchni Ziemi, honoruje tych, którzy z narażeniem życia lub wolności (jedno z kryteriów przyznania medalu) ratowali ludzi utożsamiających się z tym narodem lub przypisanych do niego poprzez rasistowską politykę nazistów. Jeśli poczytasz w necie więcej na ten temat to zobaczysz, że tym Sprawiedliwym, którzy zdecydują się mieszkać w Izraelu państwo zapewnia honorowe obywatelstwo, comiesięczny zasiłek w wysokości średniej pensji, darmową opiekę medyczną i pomoc mieszkaniową. Kilkadziesiąt takich osób mieszka w Izraelu. Czy mamy prawo oburzać się, że tak izraelscy Żydzi okazują wdzięczność ratującym? Czy mamy prawo domagać się od kogokolwiek odmówienia przyjęcia tej wdzięczności? Czy wolno nam odmawiać prawa do okazywania tej wdzięczności? To tylko niektóre pytania, które cisną się na usta w tym kontekście.

Pomysł potraktowania ambasadora jako bezpośredniego adresata protestu antypaństwowego/antywojennego nie jest nowy i w jednych wypadkach się sprawdza, w innych nie. Akcja mająca na celu wyrażenie solidarności z prześladowaną ludnością Palestyńską jest ze wszech miar słuszna i nie sądzę, aby ktokolwiek z krytykujących tutaj ten protest nie podzielał tego zdania. Jednak wybór okoliczności akcji był nietrafiony. Może warto dopuścić do siebie myśl, że protestu nie organizuje się na takiej samej zasadzie, jak robi się obiad według przepisu z książki kucharskiej. Warto się zastanowić nie tylko nad tym, co chcemy wyrazić, ale też co osiągnąć i jaki efekt uzyskać, a także jaki może być ewentualny niepożądany efekt uboczny (tutaj: medialny przekaz o "skandalu" i negatywny wizerunek "alterglobalistów"), wreszcie czy efekt pożądany będzie większy niż niepożądany skutek uboczny, czy odwrotnie. Natomiast dominujące w tutejszych komentarzach podniecanie się "fajną akcją" jest potwornie powierzchowne i nieco irytujące.

Rozmawiam od wczoraj z różnymi osobami sympatyzującymi z ruchem anarchistycznym lub nawet uważającymi się za anarchistów. Albo mówią oni/one o tej akcji "głupie to było" albo są zwyczajnie wkurzeni na instrumentalne wykorzystywanie zagłady Żydów i pamięci o ratujących ich do bieżącej - jakkolwiek słusznej - walki. A zarówno z wkurzonymi jak i tymi, co akcję popierają, zapewne wspólnie weźmiemy udział w demonstracji solidarności z Palestyną w przyszły czwartek we Wrocławiu.

pozdrawiam,
Marcin S.

O to co pisze "druga strona":

http://www.nacjonalista.pl/wiadomosci.php?id=5755&licz=1

Zwróćcie uwagę na tytuł artykułu i to że zdania wyrażane w komentarzach są podzielone! Pozdro od NEUTRALNEGO INTERNAUTY!!!

czy cel został osiągnięty?

Mi się wydaje, że ważne jest by wskazać na dwie rzeczy, albo się nad nimi zastanowić. Po pierwsze: z jednej strony protest przeciwko temu co się dzieje w Strefie Gazy jest bardzo ważny! Nie można stać z założonymi rękami i trzeba pokazać solidarność z palestyńskimi cywilami, których już tyle zginęło ( ponad 1000+5000 rannych w oficjalnych danych). Po drugie: czy jednak taka formą protestu dociera do ludzi? co z tego zapamiętają, czy to, że ludzie protestują i solidaryzują się, czy to, że jacyś walnięci anarchiści rozwalili ważną uroczystość? Po trzecie: szkoda, że protest ten wywołał agresję jednego z uczestników tego wydarzenia, bo gdyby nie on,po prostu wyproszono by F.A. z sali, a wydźwięk byłby bardziej pozytywny. A tak kolejna sprawa, w której media pokazują tylko, jak to anarchiści z kimś się biją... a przesłanie gdzieś się rozmyło... Może to nie wina protestujących, ale trzeba by może też zastanowić się nad bardziej dopracowaną formą protest. Ale: każdy uczy się na błędach, a media pokazują coś tylko jak jest kontrowersyjne, napędzając popęd na głupotę a nie prawdę.

Prawie jak w RFN;)

To zdarzenie przypomina wizytę szacha iranu w 68r. w RFN.Wtedy lewacy z APO tez protestowali przeciwko dyktaturze panujacej w iranie a osobista ochrona szacha rzuciła sie na ludzi i brutalnie zaczela ich tłuc...deskami.Niemiecka policja przygladala sie bezczynnie po czym przylaczyła sie do rozbijania demonstracji.W czasie pogoni za demonstrantami został zastrzelony przez policje student Beno Ohnesorg.

Do wiadomości wszystkich

Do wiadomości wszystkich "kumatych", wspomnę, że polscy nacjonaliści także organizowali pikiety solidarnościowe z narodem palestyńskim. Ale to by dla was było nie do zniesienia - dalej zapluwajcie się jadem i szukajcie wszechobecnego, mitycznego "faszyzmu".

Co z tego, skoro polscy

Co z tego, skoro polscy nacjonaliści mają identyczne poglądy jak żydowscy syjoniści?

Gdyby mieli takie same

Gdyby mieli takie same poglądy, popieraliby Izrael i U$A, nie uważasz? Poza tym pisząc "polscy nacjonaliści", kogo masz konkretnie na myśli? UPR? MW? Litości... żadni z nich nacjonaliści (wśród nich można znaleźć zwolenników polityki usa).

Zastanawia mnie jedna rzecz... ktoś w tym temacie napisał, że solidaryzując się z alestyńczykami nie popiera powstania państwa palestyńskiego. Ciekaw jestem, jak do tego się odnoszą mieszkający w Polsce Palestyńczycy (którzy brali udział w manifestacjach pod ambasadą razem z anarchistami)? Przecież ich głównym celem jest właśnie stworzenie swojego państwa.

Mówiąc, że mają takie

Mówiąc, że mają takie same poglądy, mam na myśli nie to czy popierają takie lub inne państwo, taki lub inny naród, ale że popierają zasadę wyłącznego prawa do ziemi w oparciu o kategorie rasowe. Jak pewnie sobie zdajesz sprawę, anarchiści odrzucają tę zasadę - uważamy, że ziemia należy do tych, którzy na niej mieszkają, bez względu na ich narodowość i rasę (niektórzy z nas w ogóle odrzucają pojęcia rasy i narodu, jako nie odpowiadające realnym faktom).

Jeśli chodzi o Palestyńczyków, oczywiście masz rację, że wielu z nich jest nacjonalistami. Stało się tak w wyniku reakcji na działania syjonistów. Tak samo syjonizm narodził się jako reakcja na antysemityzm (m.in. antysemityzm przedwojennego ONRu). ONR i inne podobne organizacje wiele zrobiły, by zmotywować Żydów do wstąpienia w szeregi syjonistów.

To jest właśnie mechanizm działania nacjonalizmu: jedna zbrodnia pociąga za sobą drugą i tak w nieskończoność.

Foregone conclusion

Po przeczytaniu dwóch stron komentarzy wydaje się oczywiste, dlaczego w Polsce nie będzie drugiej Grecji przez następne paręnaście lat...

Żadnych konsekwencji

Co jest? Dostaliście w mordę i poszliście spać? Piszą, że wobec agresora nie zostaną wyciągnięte żadne konsekwencje - i wy się na to godzicie? Nie macie problemu z tym, że syjonista może na oczach policji kogoś pobić i dla suk nie ma problemu, gdyby zaś doszło do przepychanek z waszej strony, pewnie by was spałowali? Zastraszyli was czy nie macie za grosz rozumu w głowach?

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.