Lublin: pikieta na rzecz tolerancji

Kraj | Antyfaszyzm | Protesty
2010-05-22 16:00
2010-05-22 19:00

Więcej zdjęć 1, 2, 3

20:18 Zatrzymane osoby zostały już wypuszczone z mandatami 50 zł.

18:20 Uzyskano już dane 29 zatrzymanych, z pośród ogólnej liczby, która prawdopodobnie wynosi 31 osób. Najprawdopodobniej wszyscy są na na ul. Północnej.

17:56 Pochód nacjonalistów dotarł do celu.

17:44 ONR kontynuuje pochód przez stare miasto. Wiemy już, że przynajmniej jedna osoba z blokujących front demonstracji wydostała się z kordonu, zatrzymano więc co najwyżej 33. Prawdopodobnie 14 osób przewieziono na komisariat na ul. Północnej, ktoś znajduje się także na ul. Głównej.

17:22 34 osoby siedzą już w więźniarkach. Policja nadal nie puszcza marszu narodowców do przodu, ale to już chyba tylko kwestia czasu, wygląda na to, że ONR zaraz ruszy swoją zaplanowaną trasą. Jak się dowiedział legal team policja nie podjęła jeszcze decyzji, czy zatrzymani będą przewiezieni na komisariaty.

17:14 Ludzie siedzący na jezdni są wyciągani przez gliniarzy za ręce i nogi i wsadzani do więźniarek. Policja uporała się już z około połową blokujących od strony Zakmu. ONR wciąż stoi blokowany z dwóch stron.

17:00 Nie zmieniono jednak trasy pochodu ONR. Ludzie z 30-osobowej blokady siedzą na jezdni, demo ONR obróciło się do tyłu jednak tutaj na deptak wyszli uczestnicy pikiety. Brunatni są zatem blokowani z dwóch stron.

16:52 Około 30 osób zablokowało ONR na deptaku. Pochód narodowców zmienił trasę. Wcześniej uczestnicy legalnej demonstracji obrzucili kwiatami pochód brunatnych.

16:45 Marsz ONR ruszył, liczy około 130 osób i mija pikietę antyfaszystów. Na jezdni ustawił się kordon policji częściowo odcinając demonstrantów, jednak można nadal go ominąć.

16:30 ONR wyszedł z parku na plac. Jest ich około 100 osób. Całość filmuje straż miejska ze specjalnego wozu do monitoringu.

16:07 Na antyfaszystowskiej kontrze zebrało się już od 100 do 150 osób, gra samba, powoli schodzą się ludzie. Nie było jeszcze przemówień. Widać transparenty takie jak "Faszyzm nie przejdzie" i "Zakaz faszyzowania". Demonstranci z ONR testowali już system nagłaśniający. Na razie jest ich niewielka grupka i kryją się w parku. Policja stoi za blokami i nie podchodzi do demonstrantów.

Demonstracja antyfaszystowska odbędzie się w Lublinie 22 maja o godzinie 16:00 pod Domem Towarowym "Sezam" (była Galeria Centrum) ul. Krakowskie Przedmieście 40

Przeczytaj ABC demonstranta

Bieżące info na blogu organizatorów

Podczas gdy po centrum Lublina maszerować będą ultra-nacjonaliści w brunatnych koszulach, z podniesioną prawą ręką głoszący „Polskę tylko dla Polaków”i nienawiść do wszystkiego co obce - my spotkajmy się, aby pokazać, że w naszym mieście nie widzimy miejsca dla antysemityzmu i ksenofobii.
Pokażmy, że w Lublinie ludzie o różnym kolorze skóry, różnych wyznań i o różnych poglądach mogą żyć obok siebie.

Na 22 maja zapowiedziany został w Lublinie marsz ugrupowań skrajnie nacjonalistycznych na cześć 76. rocznicy założenia Obozu Narodowo Radykalnego – organizacji wzniecającej w latach trzydziestych antysemickie niepokoje, której największym „sukcesem” było utworzenie na uniwersytetach „getta ławkowego” - wydzielonych miejsc dla studentów żydowskich. Kilka lat później w gettach zamknięto całą ludność żydowską...

Lublin i Lubelszczyzna mają wielowiekowe tradycje zgodnego współżycia różnych narodowości i religii. Historię naszego miasta współtworzyli zarówno Polacy jak i Żydzi, Ukraińcy, Niemcy, Rosjanie, Grecy... Przez kilka stuleci obok siebie budowano katolickie, prawosławne i ewangelickie kościoły oraz żydowskie synagogi. O tym dziedzictwie warto pamiętać.
Lublin był również świadkiem szaleństwa etnicznej nienawiści, której symbolem stała się zagłada żydowskiego miasta i obóz na Majdanku. O tym również nie powinniśmy zapominać.

:!: Gwarantujemy dwa wegańskie posiłki (przed i po demonstracji)

:!: Zapewniamy noclegi

Afterparty:

Po demonstracji mamy zaszczyt zaprosic wszystkich na koncert, który odbędzie się w niezależnym centrum kultury "Tektura" przy ulicy Wieniawskiej 15a.
Start 19/20
Wjazd 5zl

Na koncercie zagrają zespoły prezentujące różną muzykę:

Melete / Słowenia
http://www.lastfm.pl/music/Melete
http://bizniscore.blogspot.com/

Ciężka nuta w klimacie dark hardcore / screamo / crust po lini URO, OROKU, cos pomiedzy HIS HERO IS GONE a ORCHID, a na dodatek wszystko przepełnione emocjami. Na blogu zespołu do pobrania ich całe albumy. Kopią tyłki !!!
----------------------------------------------------------------------------------
Moscow Death Brigade / Rosja
http://www.myspace.com/hoodsup495
http://moscowdeathbrigade.org/

Antifa hip-hop z Moskwy. Zespół personalnie powiązany z What We Feel oraz Razor Bois. Ekipa tworzy hip hop dla tych, którzy potrafią myśleć samodzielnie i nie chcą dać się zmanipulować przez władze, propagandę mass mediów, polityczną poprawność czy opinie kreowane przez większość...
----------------------------------------------------------------------------------
Defu 5000 z nowym projektem COANENEPILLI
http://www.myspace.com/vdivinefortunetellerv
http://www.myspace.com/sacredscreamsofrapedgirls
Wegan rap na kradzionych bitach Jeden z niewielu anarchistycznych projektów hiphopowych w kraju - na pograniczu rapu i mówionego przekazu na kradzionych bitach. prosto i bez owijania w bawełne.
----------------------------------------------------------------------------------
Projekt Ns3e / Siedlce
http://www.myspace.com/alternatywabartek
http://www.myspace.com/gorylsiedlce
http://www.myspace.com/skwarans

Projekt łączący siedleckich raperów z dwóch sąsiednich osiedli, którzy postanowili połączyć swoje siły, czego efektem jest mixtape zatytułowany "Osiedla połączone zajawką". W skład projektu wchodzą członkowie dobrze znanych siedleckiej publiczności składów, mianowicie: Bartek ( Alternatywa), Skwara, Ari (NSK) oraz soliści Goryl, Junior, Ciapy i Robuś. Po zagraniu kilku mniejszych i większych koncertów ekipa projektu pracuje obecnie nad kilkoma różnymi albumami, w tym również nad drugą częścią Projektu NS3E. Cała płytka do ściągniecia na http://www.sendspace.com/file/w9y2lo
----------------------------------------------------------------------------------
24NaDobe /Lublin
http://www.myspace.com/24nadobe

Zespół powstał około 2000 roku, lecz dokładna data pozostaje zagadką gdyż od momentu jako takiego powstania do chwili obecnej, kształtował swój teraźniejszy skład. Tworzymy grupę znajomych z różnych osiedli których połączyło wspólne tworzenie niezależnej od nikogo muzyki. Jak to zawsze opisujemy: “spotkaliśmy się gdzieś kiedyś, przychodzimy z różnych stron, połączyła nas muzyka, teraz idziemy jedną drogą”.
----------------------------------------------------------------------------------
48Gang /Lublin
http://www.myspace.com/48gang

Tu 48Gang, Lublin, dzielnica WestSide. Materiał, który słuchacie powstał dzięki współpracy Sajmona (LF Cru) oraz Smoka (Defakto Skład) oraz zaprzyjaźnionych ziomów kolędników. Projekt powstał całkowicie spontanicznie można powiedzie z dnia na dzień kiedy to spotkaliśmy się w studio Garaż48 i przy chłodnym piwku powstała pierwsza produkcja. Owocem naszej współpracy będzie płyta, która pojawi się niedługo oczywiście na autorskich bitach. W naszych tekstach przedstawiamy przede wszystkim to co jest dla nas ważne i staramy się oddać klimat ulicy, dzielnicy oraz miejsca, które wypełnia większość naszego wolnego czasu.
----------------------------------------------------------------------------------
Jah Wind / Lublin
http://www.myspace.com/jahwind

Za początek Jah Wind można uznać wrzesień '08 kiedy w Tekturze Gilo grał swojego dubowego seta po występie Sensithief. W pewnym momencie Hopkins złapał za majka i zaczął nawijać. Obydwaj nawet nie zauważyli kiedy sala opustoszała. Zagrali razem jeszcze parę razy i w styczniu '09 z okazji Lubelskiego Meetingu Soundów postanowili rozpocząć stałą współpracę i przyjęli nazwę Jah Wind. Jah Wind to sety Gila utrzymane w stylistyce steppersowych UK dubów z dodatkiem rootsu i klasycznego dubu uzupełniane wokalem i dubstepową selekcją Hopkinsa. W skrócie: dużo basu.

link

trzy slowa "nic nie wiem",

trzy slowa "nic nie wiem", czy inaczej "odmawiam zeznan"

http://www.youtube.com/watch?v=vcewc_mesPo

to tak apropos hip hopu :)

Na demo i koncert MDB wypada

Na demo i koncert MDB wypada po prostu przyjść ;)

LUBLIN 22 MAJA 16:00

nie tylko wypada, ale wręcz trzeba!

trzeba przyjść na demo,

trzeba przyjść na demo, koncert to dodatek

redakcja mogłaby podczepić

redakcja mogłaby podczepić niusa na pierwszej stronie?

WŁAŚNIE!! i obecnosc

WŁAŚNIE!! i obecnosc obowiazkowa!!

to ważna akcja, czy inne

to ważna akcja, czy inne miasta się wybieraja do Lublina czy Lublin będzie uzbrojony tylko w tę garstkę ludzi z lubelszczyzny?

sami nie będziecie. No i

sami nie będziecie. No i apel do wszystkich - w Poznaniu pokazaliśmy że potrafimy się zmobilizować, pokażmy że nie zależy nam tylko na skłotach (bez obrazy), ale też na walce antyfaszystowskiej. onr-u nie będzie więcej niż 300 osób, gdyby nas przybyło nawet 3 razy mniej niż na demo w obronie Rozbratu to byłoby super.
Do organizatorów - jak to wygląda logistycznie? Możecie na mapce dać jeszcze trasę pochodu onr? Czy mysleliście o jakichś "specjalnych atrakcjach"? Mamy z kilku ostatnich lat złe doświadczenia z robienia stojących pikiet, wiadomo że w takiej sytuacji zablokują nas psy i onr przejdzie. Rozumiem że na stronce takie info się nie znajdzie ale mam nadzieję że jest przynajmniej jakiś "plan B".
Tu od razu jeszcze słowo do uczestników - często zdarza się że jak policja robi blokadę to blokuje głównie "front", czyli w naszym przypadku spodziewane miejsce zetknięcia się dwu demonstracji. Z tyłu często (naprawdę często tylko większość demonstrantów skupia uwagę z przodu i tego nie widzi) jest okazja żeby się prześliznąć, np jakieś niezabezpieczone przejście między kamienicami. W przypadku blokady próbujcie szukać takich "słabych punktów".
Fajnie że podano u góry linka do poradnika demonstranta, przychodzi trochę nowych osób, będą wiedzieli jak się zachować.

trasa przemarszu brunatnego

trasa przemarszu brunatnego ścierwa
http://img29.imageshack.us/img29/6324/mapauv.jpg

skad to info?

skad to info?

z urzędu miasta ;) trzeba

z urzędu miasta ;)

trzeba pamiętać, że naziole idą pod rączke z policją i robią to co im pieski rozkazują. w grę wchodzi więc zmiana trasy.

wiarygodna informacja

Nie wiem skąd takie info i

Nie wiem skąd takie info i czy jest ono aktualne, ale taka trasa była podana przy pierwszym terminie pochodu pajaców.

Warszawa się stawi.

Warszawa się stawi.

No cóż takie czasy ,że

No cóż takie czasy ,że teraz środowisko hip-hop czy jakoś tak....gra na koncertach antyfaszystowskich. Taka moda. Za moim oknem i pod klatką schodową zaczepiają punkowców i są agresywni ale skoro modni są no to i antyfaszystami sa takie czasy. Żygać mi się chce na tą amerykańską hip-hopową popkulturę ale teraz to antyfaszyści i na poczekaniu przekaz mają....durne.

jakbys mial wiecej niz 12

jakbys mial wiecej niz 12 lat to bys pamietal szablony odbijane na murach z deskorolka i podpisem hip hop nazi stop to bylo na pewno najpopularniejsze haslo antyfszystowskie w polsce w latach 90. w mojej szkole wowczas wszyscy antyfaszysci (oprocz mnie) byli hip hopowcami. a tera co robia? jezda drogimi furami i maja zlote lancuchy, nie wiem jak zarabiaja. ale moze jeszcze kiedys na demo przyjda :)))

Nie no jasne, hip hopowiec

Nie no jasne, hip hopowiec nie może być antyfaszystą, nie może śpiewać zaangażowanych piosenek. Rzygać mi się chce jak czytam Twojego posta - masz monopol na antyfaszyzm? Gdybyś nie zauważył to staramy się tutaj ściągnąć jak najwięcej ludzi z różnych środowisk zjednoczonych wokół jednego celu - walki z faszyzmem. Fajnie, że to doceniasz. Jedyna 'durna' rzecz jaką tu widze to Twój post.

Cóż..

Lat mam 35 a na hip-hopie i innych amerykańskich modach sie mam prawo nie znać. Proponuje jednak antyfaszywstowkie disco - polo. (tekst "majteczki w kropeczki" to hymn do prawa swobodnego ubierania się!)

Dobra ok dość moich

Dobra ok dość moich głupich komentarzy. Jeśli ktos lubi taka formę przekazu to ok. Napewno przekaz jest słuszny , do samej muzyki to może kiedys się przekonam jak zobaczę właśnie bardziej ciekawe jej oblicze. Demo oczywiście popieram jak najbardziej i mam nadzieje ,że gliny nie zrobia takiego numeru jak w Białymstoku. Soory i nie spinajcie sie tak na mnie. Pozdro.

Halo.. To tylko muzyka, nie

Halo.. To tylko muzyka, nie odbierajmy Chopinowi prawa do antyfaszyzmu.. Hip hop w Polsce w znacznej cześć nonens volens wyrósł z punk rocka, i ten ostatni był uważam, dla niego przez pewien czas wsparciem. Bez monopolu w walące z tym gównem..

hip hop nazi stop

Uwaga na prowokacje jak w

Uwaga na prowokacje jak w Białym, żeby czasem kolejnych ludzi nie powinęły psy.

co to jest faszyzm w dzisiajszych czasach

mlodziez wszechpolska darujmy sobie nie stanowia zagrozenia pis to jest zagrozenie, po czyli forma zmniejszania praw obywatelskich pod pozorem wojny z terroryzmem.mozecie tracic sily na walke z nic nie znaczacymi grupkami podczas gdy prawdziwi ciemiezyciele tego swiata beda jeszcze bardziej go niszczyc.oczywiscie zarowno po jak i pis to gnijacy robak ktory juz jest marwy tylko jeszcze sam tego nie wie ale ranna bestia jest jeszcze bardziej agresywne

zwalczamy wszystkich

zwalczamy wszystkich przeciwnikow politycznych. nazkow, pis, po, sld, zolte zwiazki zawodowe itd.

Różnica między nami jest

Różnica między nami jest taka, że my z ekipą faszyście ryło obijemy na ulicy i może odechce mu się popapranych ideologii, zaś Ty będziesz nadal snuł mrzonki o rewolucji i wysadzaniu w powietrze sejmu, masturbując się przed komputerem. Ulice są nasze!

sugerujesz ze nie mozna

sugerujesz ze nie mozna aktywnie walyczyc z wladza?

Nic takiego nie napisałem.

Nic takiego nie napisałem. Pewnie że można, ale lepiej to robić niż tylko teoretyzować i infantylnie marzyć o wysadzaniu budynków rządowych.

A najlepiej zamiast się

A najlepiej zamiast się kłócić walczyć: i z władzą, i z naziolami! 22 maja akurat z naziolami - stawmy się tłumnie. Na bok internetowe napinki, gadanie o tym kto ma ideologiczne racje - Czarni, Czerwoni, Czarno-Czerwoni, Tęczowi, Kolorowi i Bezbarwni - stańmy wszyscy naprzeciw brunatnym!

Znalazłem pewien wierszyk z

Znalazłem pewien wierszyk z 1937 roku - krótki i na temat - robotniczego poety Edwarda Szymańskiego. Cytuję za Edward Szymański, Poezje (1978), strona 198:

"Skrót"
Czy wiesz, co ONR znaczy?
Obraz Nędzy i Rozpaczy.

do ONR nie zapisuje sie z

do ONR nie zapisuje sie z nedzy tylko z wlasciwemu drobnomieszczanstwu strachu przed deklasacja do roli proletariatu i dalej imigranckiego subproletriatu - fobii, ktora zamienia sie w odraze.

w kapitalizmie drobnomieszcanstwo caly czas czuje sie zagrozone i potrzebuje kozla ofiarnego.

Sugeruję, iż to była

Sugeruję, iż to była poetycka metafora. Nędzy - tak, jako biedy, ale biedy umysłowej. Niedoboru samomyślenia, istnego niedorozwoju, na skutek choroby powszechnie nienawiścią zwanej powstałej z wewnętrznych problemów z akceptacją samego siebie tj. kompleksów - głównie wieku młodocianego.

Czy wiesz, co ONR znaczy?
Obraz Nędzy (umysłowej) i Rozpaczy.

czyli:
Obóz Niedo-Rozwiniętych.

Może jak już zrobił się klimat poetycki, to zrobimy tu konkurs kategoria 1. na hasło i 2. na wiersz ;]
tematyka jak wyżej! hehe!

Poza skoro ONR-owcy pikietują w Lublinie to może by się udało przekierować ich pochód do Majdanka i specjalnie dla nich uruchomić piece.

Bardziej serio to na trasie są dwa wąskie gardła: Brama Krakowska którą wejdą na stare miasto, oraz brama Grodzka - przed zamkiem. Krakowska ma łatwiejszy dostęp z kilku stron - to potencjalne miejsce wytwarzania ciśnienia w pochodzie. Ale strategicznie nie dobrze było by rozdzielać Nasze siły. Plac przed Galerią Centrum psiarnia łatwo zabezpieczy, no ale jak będzie Nas wystarczająco dużo może się uda stanąć w poprzek, tyle że tam będzie mocno szeroko. Idealnie było by zablokować stare miasto - to wąskie uliczki.

Ogłaszam Powszechne Ruszenie!

tak, tak pana policjanta

tak, tak pana policjanta też pozdrawiamy... ;)

Że niby autora powyższego

Że niby autora powyższego wywodu - czyli mnie?☻ Dobre sobie, hehe.. :D:D:D

A jeśli chodziło o

A jeśli chodziło o ewentualną inwigilacje strony CIA to szczerze (choć wydawała by się ona logiczna) w nią wątpię. Dowodzą tego akcje ogłaszane na CIA, a potem brak policji na miejscu akcji, taka sytuacja miała miejsce nie tak dawno pod jedną z ambasad w Wawie. Bynajmniej nie przedstawiam planu, a sugeruję, że jest kilka możliwości. Znacznie więcej niż wynika z mojego tekstu ;] Nie każdy zna Lublin a myślę przydało by się studium terenu, choć może faktycznie internet nie jest do takich spraw najlepszy..

ciekawe dlaczego policja

ciekawe dlaczego policja pisze listy do naszej redakcji uzywajac formularza ze strony :)

zapewne dostaniesz spora

zapewne dostaniesz spora premie od swojego oficera prowadzacego

Jestem pewien, tak jak osoba

Jestem pewien, tak jak osoba wyżej, że chodzi tu o nędzę intelektualną.

ja tez :) napisalem tak przy

ja tez :) napisalem tak przy okazji

Warto dodać że autor tej

Warto dodać że autor tej strofy, Edward Szymński zginął w 1943 w Oświęcimiu. Wcześniej w czasie wojny udzielał schronienia bojownikom konspiracji poszukiwanym przez hitlerowców. Ponadto z ciekawostek w roku 1932 skonfiskowano nakład tomiku jego autorstwa pt. "20 milionów".

ilu osób się spodziewacie?

ilu osób się spodziewacie?

coś pomiędzy milion a

coś pomiędzy milion a milion trzysta (zapowiedziała się antifa z usa i zsrr)

ps. można już wysłać raport do centrali

hahaha ;D szpiedzy! niech

hahaha ;D
szpiedzy! niech wąchają.

To nie szpieg, to moje

To nie szpieg, to moje Kochanie się troszczy :) hehe

Faszyści pozyteczni idioci burzujów

ONR to tylko pozyteczni idioci burzujów z PO i PiS,stąd tolerancja policji i bezpieki dla nich.

Faszyści wściekłe pieski Kapitalistów!!

A przy okazji po drodze dema ile jest banków,barów mcgówna czy innych symboli prawdziwego faszyzmu-korporacjonizmu

To już nie "demonstracja

To już nie "demonstracja antyfaszystowska" tylko "pokojowa pikieta na rzecz tolerancji"? Skąd ta nagła zmiana frontu? Obawy przed najazdem granatowych skurwieli czy jak? Oni i tak tam będą i będą chronić faszystowski pomiot zwartym kordonem.

jak zwał tak zwał, wiadomo

jak zwał tak zwał, wiadomo o co chodzi. ;)

Z ta ochroną to bym nie

Z ta ochroną to bym nie przesadzał,Lublin to nie Wawa czy Łódź.Tam już się odbyły dwie naziolskie imprezy z cyklu Give back the Oi! i nikt nic nie zrobił,podejrzewam że zbiór zer w drodze na demo może zaliczy pare razów,ale w samym Lublinie to raczej nic wielkiego im się nie stanie niestety.

jak przyjedziesz to moze sie

jak przyjedziesz to moze sie stanie :)

Fajne!

Fajne!

pikieta na rzecz tolerancji

gazeta wyborcza was pokocha

Dobrze, że Ciebie już

Dobrze, że Ciebie już kocha :*

W grafach onr tez mozna

W grafach onr tez mozna znaleźc przekresloną swaste, chybione troche

a na demonstracjach można

a na demonstracjach można zobaczyć nieprzekreśloną :P

Zaś w grafach AN moge nawet

Zaś w grafach AN moge nawet odnaleźć socjalizm i co z tego?

Nic bo AN to też

Nic bo AN to też socjaliści ale narodowi

Czego chybiona jest

Czego chybiona jest przekreślona swasta w grafach ONR? Jesteśmy przeciwko nacjonalistom ale do kurwy nędzy ludzie. ONR to nie hitlerowcy, ich dawny założyciel albo członek zginął w Aushwitz a oni sami z hitleryzmem, ba, nawet NS nie mają wiele wspólnego mimo że my traktujemy tych i tych tak samo. Nie kompromitujcie sie.

Dokładnie, niektórzy już

Dokładnie, niektórzy już też przesadzają.

ale chwala sie korzeniami w

ale chwala sie korzeniami w radykalnych srodowiskach mlodziezy akademickiej ktora wywalczyla getto lawkowe. antysemityzm, nacjonalizm, poparcie silnej wladzy, interwencjonizmu gospodarczego.

od hitleryzmu roznia sie conajwyzej stopniem (przyzwolenia spolecznego a nie jakoscia)

Nie no nie przesadzaj, nikt

Nie no nie przesadzaj, nikt tam raczej nie mówi o posyłaniu wrogów do obozów śmierci i za likwidowaniem kogokolwiek. A wracając do historii to wiesz chyba iż SN było jedną z bardziej znienawidzonych organizacji przez nazków.

dlatego tez na swoje

dlatego tez na swoje pochody(na 11.11) zapraszaja neonazistow z BH, ktorzy fascynuja sie adolfikiem. Ale jak rozumiem to w imie wybaczania sobie i ekumenizmu ;)
podsumowujac-przestan pierdolic.

AN to zwykli pozerzy którzy

AN to zwykli pozerzy którzy tylko mówią że chcą "i narodowo i socjalnie" a tak naprawdę mają to w dupie taki tam prosty sposób na pozyskanie sympatyków z lewej strony.

z kwiatami to przegiecie

z kwiatami to przegiecie troche, hippisi?

Czekamy aż pokażesz, że

Czekamy aż pokażesz, że jesteś pankiem przez duże P i zrobisz bojową kontrdemonstracje przy najbliższym wystąpieniu nazioli.

Na legalnej pikiecie było dużo ludzi 'z przypadku' - przyszli, lub po prostu przechodzili i zostali na pikiecie. Taki był cel - włączenie zwykłych ludzi, zaktywizowanie ich. Udało się w 100%.

Ja wysiadam teraz

Ja wysiadam teraz antyfaszyzm to jakiś Harlem z kwiatami .....dom wariatów nawet Vonnegut tego nie przewidział.....obciach i kabaret mnie jako antyfaszyste to braża

20:18 Zatrzymane osoby

20:18 Zatrzymane osoby zostały już wypuszczone z mandatami 50 zł.

Wypuszczono wszystkich ?

tak

wypuszczono wszystkich. z kwiatami to żenada, zgadzam się. pochód onr prawie w ogóle nie był zabezpieczony od tyłu, jakby nastroje były bardziej bojowe to w pył można było ich rozbić.

Ty tam w ogóle byłeś?

Ty tam w ogóle byłeś? Wyobrażasz sobie wjechać w równymi liczbowo siłami w demonstracje nazioli? U nas było więcej kobiet niż facetów. A i większa część tych drugich była daleko od groźnego wyglądu. W przeciwieństwie do łysych karków z ONRu...

...

Ano byłem. Po pierwsze to nie wiem co ma groźny wygląd do rzeczy, jak ktoś nie wygląda groźnie to znaczy, że już nie potrafi zajebać? Chyba, że chodzi Ci o nastawienie, to tak, no i o tym pisałem. Po drugie wśród ludzi blokujących marsz pajaców z przodu też było dużo kobiet, i co? Jakby trzeba było to na pewno nie ustępowałyby facetom. Po trzecie to tylko moje luźne uwagi, jasnym jest, że nawet jakby nie było w ogóle z tyłu psiarni to większość z pikietujących uciekłaby w razie konfrontacji. Błędem było nie wzięcie pod uwagę próby zablokowania marszu w samym założeniu całej akcji. Zamiast tego pikieta wyglądała jak powitanie papieża, a potem spacer po krakowskim i starym mieście. To wszystko co chciałbym dodać.

To wytłumacz mi jeszcze

To wytłumacz mi jeszcze dlaczego TERAZ jesteś kozakiem i napinasz się na necie a nie włączyłeś się w organizacje akcji? Nie mówię, że kobiety mają mniejszy zapał do walki ale bądź realistą - postaw 50kg dziewczynę na przeciwko jednego nazi-cwela nie mającego oporów przed biciem kobiet. Myślisz, że tutaj sam zapał wystarczy? Poza tym mimo, że na akcji byłeś to z tego co piszesz, za przeproszeniem, 'w dupie byłeś i g**no widziałeś'. Masz marne pojęcie o tym co było planowane, więc daj sobie spokój. Nie, nie będę tłumaczył o co mi chodzi - to nie miejsce na takie dyskusje :]

a jako, że i LPNRT to ch*j nie antyfaszyści tylko banda hipisów to i królem rokendrola można polecieć
"A little less conversation, a little more action please!"

media

stop

Stop tolerancji dla skrajnego nacjonalizmu.
Pozdrawiam uczestników lubelskiej demo :)

kiaty nie kwiaty

prawdziwa żenada, jeśli ktokolwiek przyjął mandat, na cholere te poradniki skoro ludzie przyjmują mandaty, widać zgadzają się że bardzo źle zrobili i muszą zostać ukarani:-( to dopiero hipisiarnia

był wybór - albo 5 dych w

był wybór - albo 5 dych w plecy albo potem sprawa i większe problemy. Po konsultacji z prawnikami wybraliśmy to pierwsze.

pieprzysz bzdury

blokowanie manifestacji jest nielegalne co nie znaczy ze jest zle. jak sie robic cos nielegalnego jest bierze sie pod uwage konsekwencje, ale robi sie to i tak bo uwaza sie to za dobre, a potem sie owe konsekwencje ponosi jesli nie ma innego wyjscia. to ty narzucasz to swoja logike, ze to co karalne musi byc zle. wiele dobrych rzeczy jest karalnych i wie o tym kazdy kto ma mozg.

z burzuazyjnym sadem nie wygrasz takiej sprawy. bierzesz mandat wycierasz sobie nim dupe i czekasz na windykacje. jest szansa ze nie dadza rady.

ONR dopięło swego celu

pacyfistyczna pikieta z kwiatami nic nie dała

Z tymi kwiatami to obciach kompletny, ....

proponuje na drugi raz bombonierki....kontr manifa mocno się w moich oczach skompromitowała. Co to ma być dzieci rzucające płatki na komuni? Ech...takie głupie zagrania niestety tylko wzmacniają ONR.

Wszystko fajnie tylko

Wszystko fajnie tylko co do tych kwiatów to była przesada moim zdaniem też szkoda ze ludzie nie potrafią się z organizować mimo że nie byłem bo nie miałem z kim i powodzie a z okolic Bielska to z deka daleko i to jeszcze samemu jak by jechało z moich okolic przynajmniej 3 to z chęcią bym pojechał, pewnie nie tylko ja mam taki problem bo pewnie znajdzie się trochę ludzi z podobnymi problemami. Pozdrowienia dla tych co byli i dla tych co nie mogli (tylko nie dam sobie spokoju z tymi kwiatami:))

Gratulacje za całą akcję

Gratulacje za całą akcję legalną i nielegalną. ONR przez 25 minut był zablokowany z dwóch stron na deptaku przez dwie grupy. Z jednej strony blokada a z drugiej zablokowali ich ludzie z całej legalnej pikiety którzy po rozwiązaniu utworzyli swoistą drugą blokadę. Policja była zdezorientowana. Mega plus za pozytywny wizerunek antyfaszysty w mediach i na ulicy!

Kilka relacji:
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/marsz_onr_w_lublinie_139719.html#0
http://wyborcza.pl/1,91446,7921570,Demonstracja_ONR_w_Lublinie.html
http://www.youtube.com/watch?v=i2FPorFJOPU
http://www.youtube.com/watch?v=Djipaaj9dOg&feature=playehttps://mail.goo...

Przez to że byli

Przez to że byli zablokowani tak na prawdę to zadziałało na ich korzyść niestety.. ale trzeba przyznać że nieźle się przygotowali z tymi hasłami.

Na korzyść? Byli

Na korzyść? Byli zblokowani. Nie mogli ani iść dalej, ani wrócić. Z dwóch stron otoczeni przez antyfaszystów. Gdzie tu ich korzyść?

specjalnie zalozyiscie sobie

specjalnie zalozyiscie sobie serwis zeby konfabulowac o waszych wyimaginowanych sukcesach. wiec nie zasmiecajcie nam CIA.

część nielegalna -

część nielegalna - została przez ludzi z Lublina bardzo dobrze zaplanowana, dzięki temu w dość niewiele osób udało się zatrzymać pochód onr-u. Policja była totalnie zaskoczona, nie wiedzieli co z tym robić, więc blokada trochę trwała. Dość przykre jest to że Lublin dostał bardzo małe wsparcie z reszty kraju, bo przy takim zaskoczeniu i nieobeznaniu policji z tego typu wydarzeniami można było wywalczyć dużo więcej.

Czego się spodziewałeś,

Czego się spodziewałeś, to było wasze maksimum :D

szacunek dla tych 30

szacunek dla tych 30 blokujacych, reszta wstyd. wstyd ze w mym miescie sie rzuca w onr kwiatami nie kamieniami. no ale jak to punki robią zamiast sie sluchac @ to tak wychodzi.

PYTANIE DO NARZEKAJĄCYCH NA FORMĘ AKCJI

Czy ktoś wam zabronił ruszenia dupy sprzed komputera i zorganizowania lepszej akcji?

Osłabia mnie i załamuje wasze pieprzenie - wiele osób napracowało się aby wszystko zagrało tak jak należy. Uważasz, że potrafisz lepiej? Skończ pieprzyć i zacznij działać.

Posumowanie uczestnika.

Przemoc nie jest jedyną formą oporu - jedni rzucają kamieniami, inni kwiatami i moglibyśmy długo się spierać kto osiąga lepszy efekt. Moim zdaniem szacunek należy się wszystkim, którzy wzięli udział w akcjach - zarówno legalnej pikiecie jak i nielegalnej blokadzie. Osobiście byłem w tym drugim miejscu moje skromne podsumowanie - brawa dla organizatorów; zajebiste przygotowanie obu akcji, prężnie działająca pomoc prawna, zapewnione jedzenie, noclegi itp. - naprawdę wilkie brawa i pozdrowienia :)
Szkoda jedynie, że tak niewiele osób przyjachało. Na Rozbracie potrafiło być nas 2000, w Lublinie niecałe 200. Na dodatek jeszcze ci, których nie była najgłośniej teraz krzyczą i krytykują akcje. A według mnie poszło nienajgorzej - samba i nasze gardła skutecznie zagłuszały nazioli przez część ich przemarszu, musieli sporo czasu czekać blokowani z obu stron - generalnie nieco popsuliśmy im urodzinki.
Jeśli chodzi o policję i mandaty - wie kto był. Policja w porównaniu z innym akcjami ostatniego czasu jak np. w Białymstoku zachowała się dość "łagodnie". Moment napierania kordonu na blokadę, a potem wyciągania z sittingu był najmniej przyjemny, ale i tu obyło się bez jakiegoś większego pałowania (parę siniaków od naporu policji, obtarć od chodnika i ktoś chyba jeszcze miał bark lekko zwichnięty). Transport zaś był ciężki, bo gorąco było, a upychali ciasno ludzi do suk i część przetrzymywali w nich sporo czasu. Na komisariacie nienajgorzej - bez skuwania, nie zabrali telefonów, wszyscy na jednym korytarzu, można było chodzić do kibla.
Konsekwencja - mandat 50 zł. Można się pluć, że to źle, że się przyjęło i takie tam sratytaty, ale np. dla osób przyjezdnych koszt przejazdu do Lublina i z powrotem na rozprawę wyniósł by już więcej niż ten mandat, a i na komisariacie siedziało by się dwadzieścia godzin zamiast dwóch. Poza tym na rozprawie zasądzona kara mogłaby być dużo wyższa.
A na koniec ciekawostka - akcja policji miała kryptonim "tolerancja" :P

zasądzona kara może być wyższa

można jednak też w sądzie wygrać np. w sprawie blokady biura PO w Poznaniu jest już jedna osoba której czyn został uznany za mało szkodliwy społecznie:-) sąd nie obciążył nawet kosztami procesu. Istnieją też inne przykłady, po za tym jest różnica między cichym przyjęciem mandatu, a odmową (w końcu czy robiło się coś złego) a następnie podtrzymywanie hałasu wokół rozprawy i wyroku. To kolejna forma nacisku, ja się tylko przyjmuje mandaty to dziś będzie to 50 zł jutro 500zł bo nikt się nie oburza i nie robi wokół tego afery. I gówno zmieni niepłacenie mandatu, bo co z tego jak się nie protestuje już z powodu samego ukarania mandatem. Rozumiem pragmatyczne podejście osób z poza Lublina, mimo wszystko pokazuje i zdradza słabość środowiska, które rzadko kiedy jest przygotowane finansowo i merytorycznie do kontynuowaniu walki także w sądzie (bo to kolejne miejsce które daj szanse by przypominać i protestować, proces zawsze powinien być traktowany jako kolejny element walki politycznej). Teraz pewnie część co przyjęła dla świętego spokoju zapłaci mandaty, zamiast np. w świetle fleszy i jako kolejny element akcji zorganizować zbiorowe palenie mandatów:-) no ale tak się nie stanie, by coś się stało trzeba czekać na kolejną akcje ONR czy innego marginesu

Ja pierdolę, ilu nagle w

Ja pierdolę, ilu nagle w sieci ulicznych strategów i bojowników. Nie podobała Ci się forma akcji z kwiatami? Łkasz że blokujących przemarsz była garstka? Jeśli cię tam nie było, to zamilcz! Nie masz prawa narzekać i krytykować, skoro nie pofatygowałeś/-łaś dupska do Lublina by blokować przyjebów. Internetowi rewolucjoniści.
Brawa dla tych, co byli!

Jebać tych internetowców

Jebać tych internetowców kto był ten wie że akcja na +. Owszem mnie kwiaty też trochę drażniły ale kurwa duży szacun dla organizatorów którzy ściągneli masę zwykłych ludzi na demo.

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.