Ateny: 16-letni anarchista zastrzelony przez policję

Świat | Ruch anarchistyczny

6 grudnia wieczorem wkrótce po godz. 21:00 w Atenach policja zastrzeliła 16-letniego anarchistę, Alexandros-Andreas Grigoropoulos. Młodzież stała na ulicy, kiedy przyjechał patrol. Młodzi ludzie zaczęli coś krzyczeć, wtedy policja bez powodu otworzyła ogień. W wyniku incydentu obecnie trwają starcia pomiędzy anarchistami a policją.

Akcje Solidarnościowe w Polsce: Wrocław: Ludzie chętni do udziału proszeni o zgłaszanie się w celu ustalenia daty oraz miejsca na mail: malabenia@o2.pl | Email do ambasady Grecji: gremb.war@mfa.gr

Katowice: W sobote 13 grudnia około godziny 12:00 odbędzie się pikieta mająca na celu zwrócenie uwagi na sytuacje w Grecji. Akcja będzie również miała charakter anty-policyjny. Demonstracja odbędzie się pod komendą policji w Katowicach (na przeciwko McDonalda). Domonstrację organizuje FA-Śląsk razem z IP i ZSP.

AKTUALIZACJE
Uzupełnienie informacji z wtorku: Relacja naocznego świadka z ataku nacjonalistów i policji na demonstrację w Patras.

Policja utrudniała ludziom dojście na pogrzeb Alexisa, pomimo tego ulice dookoła cmentarza były pełne ludzi. Niektórzy policjanci z oddziałów podchodzących do uczestników pogrzebu prowokowali i zastraszali zgromadzonych słowami typu „Gdzie jest teraz Alexis? Będziecie następni.”. Rozpoczęły się walki pomiędzy częścią ludzi idących na pogrzeb a policją. Funkcjonariusze otoczyli też cmentarz w gdzie po pogrzebie znajdowało się ok. 5000 osób, które przez godzinę starały się przedrzeć przez policyjne szeregi. Sam pogrzeb był emitowany na żywo nawet z helikopterów przez mass media.

Pojawiła się informacja, że w każdym greckim mieście doszło do działań w wyniku śmierci Alexisa. Greckie media próbują zastraszyć i zwrócić społeczeństwo przeciw protestującym podając do informacji, jakoby anarchiści palili niewielkie sklepy i zakłady należące do „zwykłych ludzi”, podczas gdy atakowane są prawie wyłącznie banki, budynki rządowe oraz sklepy i biura przynależące do korporacji i ponadnarodowego kapitału.

Policjanci kilkukrotnie używali broni palnej. W Atenach doszło do kilku ataków na imigrantów, jedna dziewczyna została nawet pchnięta nożem – obwiniani są za nie skrajni prawicowi bojówkarze z organizacji Chrisi Augi, która podjęła współpracę z policją.

9 grudnia godz 23:30 W Patras jeden z demonstrantów został podźgany nożem przez nacjonalistów, którzy pomagają policjantom w polowaniu na pojedynczych protestujących działając w 10-20 osobowych grupach. Współpraca prawicowców z policją to żadna nowość - choćby w lutym b.r. nacjonaliści ramię w ramę z policjantami atakowali antyfaszystów.

9 grudnia godz 23:00 Kanał telewizyjny RTVE poinformował, że protestujący zdobyli sklep z bronią, która cała wraz z amunicją przeszła w ich ręce.

9 grudnia godz 21:20 W Patras blok anarchistyczny został podczas demonstracji zaatakowany przez połączone siły policji i nacjonalistów. Serwis occupiedlondon podaje także niepotwierdzoną informację, że policja przetransportowała uprzednio dozbrojonych w miotacze gazu nacjonalistów z centralnych Aten, by ci atakowali protestujących. Tymczasem cały czas trwają ciężkie walki z policją przed Technicznym Uniwersytetem w Atenach oraz wokół Politechniki, za to sytuacja w Szkole Ekonomicznej na razie spokojna. Policja potwierdziła również wcześniejsze doniesienia, że strzelała ostrą amunicją w Palaio Faliro. Funkcjonariusze twierdzą jednak, że oddali tylko jeden strzał, natomiast mieszkańcy znaleźli na miejscu 7 łusek po ostrych nabojach.

20:00 Świadkowie informują, że słychać było strzały w dzielnicy Palaio Faliro. Ich zdaniem policja strzelała w kierunku protestujących. Na miejscu znaleziono co najmniej siedem łusek po pociskach. Jak dotąd nie ma wiadomości o ofiarach.

W Warszawie odbyła się pikieta solidarnościowa pod ambasadą Grecji. Relacja wkrótce.

19:30 Tysiące osób towarzyszyło rodzinie i przyjaciołom zamordowanego Alexandrosa Grigoropoulosa w czasie pogrzebu, który odbył się na przedmieściu Paleo Faliro. Pogrzeb przebiegał w skupieniu i smutku. Natomiast poza cmentarzem w dzielnicy doszło do starć z policją. Ok. 400 osób z przedmieścia próbuje przebić się do centrum.

Tymczasem w Atenach tysiące nauczycieli ramię w ramię z uczniami protestowały przeciwko przemocy państwowej. Szkoły i uczelnie wyższe nie prowadzą zajęć. Uniwersytety stały się zaś twierdzami protestujących, gdzie na zgromadzeniach debatuje się nad kolejnymi działaniami. W innym miejscu Aten - w okolicy parlamentu doszło do kolejnych starć policji z demonstrantami, którzy próbowali zdobyć jego gmach. Na jednym z transparentów widnieje hasło "Lud ma zawsze ostatnie słowo". Do starć i protestów doszło także m.in. w Salonikach.

12:30 Rząd zapowiada represje wobec uczestników zamieszek. Podczas spotkania z prezydentem premier Karamanlis oświadczył: "W tych krytycznych godzinach musimy odizolować i osądzić sprawców chaosu. To nasz obowiązek".

godz. 10:00 W Atenach dziś o godz. 15.00 (o 14 czasu polskiego) ma się odbyć pogrzeb Alexandrosa Grigoropoulosa.

godz. 07:30 Sieć bałkańskich anarchistów podaje, że zatrzymano co najmniej 86 osób ale liczba ta może być znaczna większa. Wiele osób trafiło do szpitala. Więźniowie w ramach akcji solidarnościowej prowadzili wczoraj strajk głodowy. W wielu miastach Grecji zdemolowano komendy policyjne.

W Szkocji odbyła się pikieta solidarnościowa. Akcje odbyły się także w Hamburgu, Kolonii, Dreźnie i Bremen. W Kolonii konsulat został obrzucony czerwoną farbą.

Aktualizacja 8 grudnia godz. 23:30: Policja straciła kontrolę nad centralną częścią Aten – podała za greckimi mediami jedna z głównych niemieckich stacji Die Tagesschau. Kilka tysięcy powstańców wybudowało barykady, płoną sklepy i banki. Jutro ma zapaść decyzja na temat stanu wyjątkowego.

Aktualizacja 8 grudnia godz. 22:00: Przestały działać ateńskie Indymedia, nie mamy informacji o przyczynach awarii. Serwis directactiongr pozostaje nieaktualizowany, pojawiła się tylko informacja "16 lat. Zamordowany przez gliniarzy. Wszyscy na ulice. Nie ma czasu na aktualizacje. Sprawdzajcie ateńskie Indymedia.". Na CIA dostępne jest tłumaczenie komunikatu wydanego przez okupujących ateńską Politechnikę - NIE państwowym mordercom!.

Aktualizacja 8 grudnia godz. 19:30: Studenci zwołali walne zgromadzenie, gdzie zdecydują, czy będzie strajk generalny studentów. W Salonikach dziś większość uczelni była zamknięta. Najprawdopodobniej wszystkie szkoły w Grecji zostaną zamknięte ponieważ już w środę odbędzie się strajk generalny w Grecji (ten strajk już był zaplanowany wcześniej).

Dziś doszło do zamieszek pod greckim parlamentem. Protestujący nawet podpalili wielką choinkę stojącą przed gmachem. Koktajlami mołotowa obrzucono kilkanaście komisariatów w różnych miastach Grecji. W dzielnicy Peiraius w Atenach ok. 300 osób zaatakowało komisariat i zniszczyło wszystkie samochody policyjne. Doszło do poważnych starć z policją, kiedy tajniak zaczął kogoś bić i próbował aresztować. Starcie trwało ponad 5 godzin.

Protestujący także zaatakowali MSW i MSZ - obrzucili kamieniami gmach MSW i podpalili budynek akademii dyplomatycznej należący do MSZ.

Oświadczenie grupy okupującej ambasadę w Berlinie

Aktualizacja 8 grudnia godz. 18:30: Demonstranci opuścili budynek ambasady greckiej w Berlinie. Nikt nie został aresztowany, ani nawet spisany.

Aktualizacja 8 grudnia godz. 17:00: Policja zaatakowała demonstrantów okupujących grecką ambasadę w Londynie. Jak podaje AFP. aresztowano 3 osoby. Demonstranci spalili grecką flagę. W Berlinie, ambasada została otoczona przez policję i lada chwila może dojść do ataku.

Aktualizacja 8 grudnia godz. 13:30: W Pirgos budynek sądu został zaatakowany mołotowami.

Aktualizacja 8 grudnia godz. 13:00: W Salonikach kilkuset studentów walczy z policją.

Aktualizacja 8 grudnia godz. 12:40: Jak za ateńskimi informują brytyjskie Indymedia, rozpoczęła się okupacja greckiej ambasady w Londynie. Zdjęcia z akcji.

Aktualizacja 8 grudnia: Trwa blokada ambasady greckiej w Berlinie. Duża grupa anarchistów wdarła się do ambasady, zdjęła grecką flagę i wywiesiła flagę anarchistyczną. Demonstranci oświadczyli, że państwo greckie ponosi pełną odpowiedzialność za śmierć Alexandrosa i że placówka dyplomatyczna tego kraju będzie nieczynna do odwołania.

Londyn - pikieta solidarnościowa w poniedziałek o godz. 09:30 Hyde Park Corner

Edinburgh Solidarity picket 1pm Monday 8 Dec at the Greek Consulate, 12 Queen's Crescent, Edinburgh, EH9 2 AZ

Wideo z miejsca morderstwa | Wideo AP

Aktualizacja 8 grudnia godz. 07:00: W niedzielę demonstranci po raz kolejny niszczyli Ateny i Thessaloniki. Rzucali koktajle Mołotowa, podpalali sklepy i blokowali ulice płonącymi barykadami.

Uczniowie organizują dziś demonstracje w całej Grecji.

Trwaja akcje solidarnosciowe ruchu anarchistycznego w Berlinie. W niedziele późnym wieczorem 200 osob przemaszerowało ulicami Kreuzbergu w niezarejestrowanym marszu. Policja kontrolowała ale nie zdecydowała sie na prowokowanie demonstracji. Na poniedzialek o godz. 13 ma odbyc sie pikieta pod konsulatem Greckim w Berlinie. Na srode zapowiedziana jest kolejna duza demonstracja. Chwilowo nie ma jeszcze wiesci o innych spodziewanych akcjach bezposrednich.

Aktualizacja 7 grudnia godz. 22:00: Agence France Presse podaje, że 10 osób zostało zatrzymanych w Atenach. Co najmniej 10 osób trafiło do szpitala, a 14 demonstrantów musiało uzyskać pomoc medyczna w związku z powikłaniami w wyniku użycia przez policję gazu łzawiącego.

Ponad 5 tys. osób wzięło udział w pokojowym proteście niedaleko od miejsca morderstwa.

Anarchiści z bałkańskiej sieci podają, że w Hamburgu ok. 200 osób wzięło udział w demonstracji solidarnościowej. Także wysłano do sieci alternatywnej europy wschodniej informacji o innych wydarzeniach. Ustalono, że w Patras 5 osób zostało zatrzymanych. W Volos, demonstranci atakowali banki. W Korfu także odbyła się demonstracja i kilka akcji bezpośrednich. Anarchiści piszą, że ok. 12 tys. osób było na demonstracjach w Atenach.

Aktualizacja 7 grudnia godz. 19:00: Policjant, który zastrzelił anarchistę nazwa się Epaminondas Korkoneas. Jego kolega, który także został aresztowany to Vassilis Saraliotis.

Premier Grecji Kostas Karamanlis przyznał w liście do rodziców ofiary, że chłopiec "zginął niezasłużenie".

W Heraklionie koktajlami Mołotowa obrzucono siedzibę miejscowej policji.

Aktualizacja 7 grudnia godz. 17:00: Anarchiści z sieci bałkańskich anarchistów podają jeszcze więcej informacji: Świadkowie mówią, że policjant, który zastrzelił chłopca, zostawił go na ulicy i nie wezwał karetki.

Pojawiła się informacja, że 7 osób zostało zatrzymanych, nie 6.

Obecnie w Salonikach ludzie nie mogą wyjść z terenu uniwersytetu, ponieważ policja obstawiła okolice i używa gazu.

W Patras ok. 300 osób demonstruje. Doszło także do starć z policją.

O godz. 18:00 będzie kolejna akcja w Volos.

W Zagrzebiu i Berlinie odbyły się demonstracje solidarnościowe pod grecką ambasadą. Anarchiści z Warszawy planują demonstrację także w Polsce.

Aktualizacja 7 grudnia godz. 13:30: Greccy aktywiści podają więcej szczegółów wydarzeń. Świadkowie twierdzą, że policjanci nękali grupę młodych ludzi stojących na ulicy w pobliżu głównego placu w dzielnicy Exarchia. Przed zastrzeleniem anarchisty jeden policjant obrażał go i pokazał mu genitalia.

Są raporty, że spontaniczne demonstracje odbyły się wczoraj także w Iraklio Chanii, Mitilinach, Xanthi, Serres, Sparcie, Alexandroupolis i Volos. Protestujący zaatakowali komendy policji, spalono kilka oddziałów banków itd. Wideo Co najmniej 6 osób zostało zatrzymanych. Jutro mają być organizowane demonstracje we wszystkich dużych miastach Grecji.

To jest pierwszy przypadek od 1985 r., kiedy policja zamordowała niepełnoletniego.

Zdjęcia

Aktualizacja 7 grudnia godz. 09:00: Kiedy ludzie dowiedzieli się o zabiciu młodego anarchisty, wyszli na ulice. Wybuchły spontaniczne demonstracje i zamieszki w Atenach, Salonikach, Komotinach, Ioanninie oraz na Krecie.

Policja użyła gazu łzawiącego przeciw demonstrantom w Atenach mimo tego, że była sobota wieczorem i wiele osób siedziało w ogródkach kawiarnianych.

Minister Spraw Wewnętrznych Prokopis Pavlopoulos chciał zrezygnować z posady z powodu incydentu, ale Premier Grecji nie przyjął jego rezygnacji. W związku z morderstwem aresztowano dwóch policjantów .

Policjanci twierdzą, że zostali zaatakowani przez anarchistów i dlatego strzelali.

głupi polski cwoku

dlatego polska to taki zascianek,grunt to marazm=polska dewiza

ech człowieku...

wolałbyś, żeby wszyscy się nap******ali mieczami na każdym rogu jak ktoś komuś nogę podstawi? jak dla ciebie oznaką "zaściankowości" jest to, że ludzie nie demolują ulic, to gratuluję...

ps. szkoda chłopaka, mógł mieć kawał dobrego życie przed sobą, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że policja strzeliła bez powodu...

Co jest złego z podpaleniem

Co jest złego z podpaleniem komisariatów, banków oraz parlament? Niech płonią.

To, że w tych

To, że w tych komisariatach,bankach czy parlamentach są ludzie, którzy mają rodziny, własne życie. Dzielisz ich na gorszych (zwykli ludzie) i lepszych (radykalni lewicowcy)?
Wyznajesz ideologię "przemocą zwalczajmy przemoc"? To się nigdy nie skończy jeżeli wciąż będziemy tak myśleć.

Nie, należy zwalczać

Nie, należy zwalczać uprzejmymi prośbami/rzucaniem zaklęć (do wyboru). Ale poważnie jedno wiadomo na pewno - nie skończy się jeśli bedzie się to tolerować

A co maja robic ? pisac

A co maja robic ? pisac listy ? prosic "przestancie mordowac" ?zastanow sie.

Krótkowzroczny osobniku, a

Krótkowzroczny osobniku, a co komu przyjdzie dobrego z tego, że spalony zostanie komisariat, bank, sklep, czy samochód, na który ktoś ciężko pracował. Czy tacy ludzie jak Ty sądzą, że to wszystko zostało stworzone kiwnięciem palca? Przecież to są pieniądze z podatków, z ludzkiej pracy i na odbudowę zniszczeń pójdą kolejne podatki, ubezpieczenia i ludzki wysiłek zostanie zmarnowany. Nie dajcie sobie wmówić, że każdy bogatszy od was jest korporacyjnym krwiopijcą tylko dlatego, że on posiada samochód a wy nie, a każdy policjant mordercą, którego należy nienawidzić - jeżeli taka byłaby rzeczywistość, to każda praca byłaby udręką, a w wymarzonym "anarchistycznym raju bez policji" biorąc pod uwagę ludzkie skłonności panowałyby wyłącznie morderstwa, gwałty, kradzieże i dobrze byłoby tylko tym, którzy dokonują takich niegodziwych czynów.

To, że są utrzymywane z

To, że są utrzymywane z pieniędzy podatników i nie mam (abstrahując, że to się dzieje w Grecji) zamiaru dokładać do remontów spalonych budynków, bo banda anarchistów wymyśliła sobie uliczne burdy!

Pewnie wolisz się

Pewnie wolisz się dokładać do miliardowych kwot na wykupywanie długów banków, bo banda bankierów sobie wymyśliła bańkę spekulacyjną. Twój wybór, ale nie każ innym płacić za przekręty nielicznych.

Sklepy, prywatne samochody,

Sklepy, prywatne samochody, domy, "wlasność publiczna" - przystanki, kontenery na śmieci - a sorry, to SYSTEM. Mam wymieniac dalej? To tez "niech płonie"? Jak w pewnych kwestiach sympatyzuje z anarchistami, to zawsze w takich przypadkach po prostu rece mi opadaja... Co osiagnie sie nakrecaja taka spirale przemocy?

Coś ci się pokręciło, to

Coś ci się pokręciło, to policja nakręca spiralę przemocy. Człowieku
jak sa protesty przeciwko takim mordercom to płoną rózne rzeczy, kiedyś komitety partii w PRL teraz banki, samochody są wykorzystywane do stawiania barykad. Zacznij się jeszcze użalać że za dużo dymu w powietrzu i to przeszkadza

Halo? Ilu osób obecnie

Halo? Ilu osób obecnie biorą udział w protestach w Grecji? Czy pomyślaleś, że protestujący to nie tylko anarchiści? Skąd wiesz, że anarchiści podpalają przystanki? Ja tego nie wiem. Co do sklepów itd, to zależy. Niektóre warto podpalić.

Co mogą osiągnać? Zobaczymy co będzie.

A które to według Ciebie

A które to według Ciebie sklepy warto podpalić? Może mnie oświecisz? Byłbym bardzo rad jeżeli przedstawiłbyś jakąś listę tych "złych". Ręce opadają jak czytam takie posty. Co ma wspólnego tyrania władzy ze sklepami, nawet tymi bogatymi? Czy uderzając w sklep można zmienić zapisy prawne dotyczące traktowania obywateli i samo traktowanie ich przez władzę na lepsze? Proszę wyjaśnij mi to, bo moim zdaniem można tylko pogorszyć sytuację wywołując godzinę policyjną, rogatki na ulicach i tym podobne delikatnie ujmując utrudnienia życia obywateli. Proszę o szczera odpowiedź autora postu.

Akcja solidarościowa Wrocław

Chcemy zająć się akcją solidarnościową we Wrocławiu.Mamy nadzieję, że się dołączycie. Akcja musi być zorganizowana jak najszybciej.
Ludzi chętnych do udziału prosimy o zgłaszanie się w celu ustalenia daty miejsca oraz czasu. Prosimy o kontakt.
malabenia@o2.pl

zgadzam sie- niech płoną,

zgadzam sie- niech płoną, tylko zeby na paleniu sie nie skonczylo, wazne zeby greccy anarchisci mieli silnie ukształtowaną ideologie aby móc wykorzystywac rtakie zamieszki do celów anarchistycznych. bo samo podpalanie nic nie da

niszczenie czegokolwiek nie

niszczenie czegokolwiek nie można nazwać przemocą. Przemocy stosuje się wobec istot żywych a nie przedmiotów martwych

Czesc z was nie jest

Czesc z was nie jest poprostu w temacie.
Kazden rzad czy to lewej czy prawej opcji od tego ma sluzby policyjne aby swoje kombinacje i swinstwa tymi wlasnie policjantami sie wyreczal w chwilach gdy ludzie sie obudza i powiedza ..dosyc kurwa zlodziejstwa..dosyc oszukiwania nas..
Dlatego tez policjanci po 15 latach pracy wychodza na pelna emeryture dostaja wyprawke np. tutaj w grecji taki policjant idacy na emeryture dostaje cos okolo 70tys euro wyprawke.
Niby to rola policjanta jest do ochrony cywili ale okazuje sie ze czasami i do strzelania do tych cywili.
Tak jest nie tylko w grecji w tych dniach , tak samo jest w polsce ,niemczech.francji, ameryce , anglii, tak jest wszedzie w krajach gdzie tumani sie ludzi o demokracji i wolnosci ale w miedzyczasie wszyscy jestesmy zakodowani i wcale lepiej nie wychodzimy na tym jak ci nieszczesnicy z oswiecimia (oni tez byli numerowani )a my ? NIP,Pesel itditd co to jest ?)
Jest tak ze w ciagu paaru sekund juz jestes namierzony przez organa wladzy
Policjanci tak jeden jak i drugi siedza.
Wcale mi ich nie szkoda , dla mnie ten strzelajacy to zwykly bandyta ..
Dlatych co krytykuja greckich sudentow zapraszam cofnijcie sie nascie lat temu gdy studenci i robotnicy byli palowani i wiezieni w PRLu..
Cofnijcie sie blizej gdyz byly juz rzady prawcowe w polsce gdy policanci strzelali i palowali emrytow i robotnikow , wiecie kiedy sie podniosl krzyk wielki ? kiedy jedna wystrzelona przez policjanta kula gumowa zaatakowala dziennikarza i stracil wzrok na amen....
Przypomnijcie sobie Przemka ktory zostal zastrzelony przez policjanta po jakis burdach po jakims meczu..
Dobrze robia studenci manifestujac , maja moje poparcie...a jak trzeba i dorzuce jakoms kase na ich walke..
Widicie wy nawet nie wiecie dlaczego studenci wyszli na ulice manifestowac , pokazuja wam obecna 'wojne' na ulicach greckich miast ale dlaczego do tego doszlo ?
Ta 'wojna' to odpowiedz mlodziezy greckiej na zabicie przez organ wladzy/panstwa tego 25 letniego dzieciaka..

Skoro policjanci siedza, to

Skoro policjanci siedza, to po co, ja sie pytam, te protesty?
Zeby pokazac tym "nie w temacie", ze ci co rzucaja teraz molotowami to tak naprawde druga strona tego samego medalu (a na pierwszej sa ci wlasnie policjanci)? Bo nie widze w jaki sposob mozna by zmienic sytuacje w Grecji - jezeli policja jest w niej rzeczywiscie taka zla - niszczac prywatna wlasnosc.
Jestescie pewni, ze te kamienie i koktajle nie trafia w koncu/trafily jakiejs bogu ducha winnej osoby?

Dziekuje za link,

Dziekuje za link, przeczytalam.
I niestety, jedyne co mi sie nasuwa na mysl po lekturze tego przeideologizowanego belkotu, to to, ze ktos kosztem pamieci tego biednego chlopaka chce zrobic sobie rozrobe.
Ruszcie glowa: dzieciaka, 16-latka, zabil pracujacy, tak sie zlozylo, w policji, psychopata. Psychopata z kolega ida siedziec. W jaki niby sposob to co dzieje sie tam teraz ma byc walka z "eksplozją państwowych represji które systematycznie i w określonym porządku dotykają tych którzy stawiają opór, tych którzy się buntują, anarchistów i antyautorytarystów"??? Czy policja strzela w Grecji do nastolatkow co tydzien, czy moze co kilka godzin?!?

Jedyny bełkot jaki tu widze

Jedyny bełkot jaki tu widze to twój. Tak policja morduje tam ludzi, tak są to systematyczne represje m.in
https://cia.media.pl/grecja_policjanci_zamordowali_imigranta
https://cia.media.pl/grecja_policyjne_tortury_ujawnione
https://cia.media.pl/ateny_odwet_anarchistow_na_policji_za_zabicie_imigra...
i wiele innych
A gadanie że to wszystko pojedyncze przypadki to typowy prawicowy bełkot

No wiec wyjasnij mi teraz

No wiec wyjasnij mi teraz kolego (kolezanko), w jakis sposob demolka Aten ma zmienic sytuacje w Grecji i powstrzymac brutalnosc policji.
Na tzw. chlopski rozum anarchisci pracuja sobie na sytuacje, w ktorej obok policji stana w koncu zniecierpliwieni chaosem zwykli ludzie ("nie w temacie"), kamienie poleca w obie strony, a w Grecji bedziemy mieli mini wojne domowa. To jeden scenariusz. Drugi to taki, ze policja/wojsko zacznie w koncu strzelac do bioracych udzial w zamieszkach ostra amunicja (przy pelnym poparciu ludzi "nie w temacie") i dopiero wtedy bedzie nad czym zalamywac rece.
Jezeli te zamieszki maja byc lekarstwem na chorobe, ktora jest patologia w policji, to ja dziekuje, wole juz chorobe.

Możesz sobie woleć co ci

Możesz sobie woleć co ci się żywnie podoba, ciekawe co byś mówił gdyby to twoje dziecko zostało zamordowane.
Jeśli wojsko zacznie strzelać do ludzi, to stanie się to samo co wszędzie indziej kiedy tak się dzieje. Jeśli chodzi o Polskę to wciąz byłby tu PRL gdyby ludze myśleli tak jak ty po zamordowaniu jakiejś osoby: nie wychodzić z domów, siedzieć cicho bo ZOMO zacznie strzelać do innych ludzi również, nie podpalać komitetów bo ludzie poprą dyktaturę.

>Skoro policjanci siedza, to

>Skoro policjanci siedza, to po co, ja sie pytam, te protesty?
jak to poco ? dzisiaj ten banyta na panstwowym zoldzie siedzi a jutro go wypuszcza gdyz stwierdza ze np.
Zreszta dzisiaj sluchalem w tv ze tak powiedzial na przesluchaniu :-ze strzelal w powietrze dla odstraszenia demonstrantow ,gdyz bal sie o swoje zycie i chowajac bron sama wystrzelila..
Tak zawsze koncza sie przewaznie ich bandyckie wybryki..
Badz pewna(y) ze jakby nie wyszli na drug dzien mlodzi na ulice sprawa tego morderstwa rozeszla sie po kosciach.
To wlasnie dzieki temu co sie teraz dzieje sKurwiel glin zaplaci za to co zrobil.
Gdyz sprawa stala sie za glosna , przekroczyla granice grecji i zatuszowac jej nie mozna ,juz jest miedzynarodowa i caly swiat otym mowi i pisze.
Rzad aby ratowac twarz musi skurwiela ukarac..
sklepikarze dstana pomoc od panstwa za swoje znisczenia, bankow i wielkich sklepow handlowych mi nie szkoda chuj z nimi.
To tak jak podczas wojny :jedny walczyli w lasach a drudzi pracowali , chodzili do szkoly i konczyli studia jak np.wojtyla .
Nie udzielali sie w walce z okupantem tak wojtyla jak i ci pracusie i studenci.
w koncu partyzanci wychodza na skuwieli gdyz jak przychodzili po jedzenie czy jakies odzienie nikt im niechcial dac samowolnie wszyscy chowali przed nimi.
wiec brali sila ..i pytam sie ciebie ? czy szkoda ci tych partyzantow ktorzy walczyli i narazali swoje zycie w walce z okupantem ?czy tych co pracowali i zyli sobie jak gdyby nic sie nie dzialo?

Co za kurwy!

Co za idiota dał policji broń!!!

mialo byc 15 letniego dzieciaka -sorki

zaszla pomylka..mialo byc 15-letniego dzieciaka

W 100% podpisuję się pod

W 100% podpisuję się pod ostatnią wypowiedzią! Rozumiem złość i rozżalenie Greków, jednak nie potrafię zrozumieć demolowania dóbr osobistych! W związku z tym co się tam dzieje ucierpieć może znacznie więcej niż jedna niewinna osoba! Czy takie zachowanie ma sens?!Nie mam nic przeciwko okupacji instytucji rządowych, posterunków itd. jednak niech ktoś mi odpowie dlaczego za winę policji płacą niezwiązani z tym ludzie! GŁUPOTA, PO PROSTU GŁUPOTA! No ale być może nie do końca rozumiem ideologię anarchistyczną, więc chętnych proszę o wyjaśnienie.
PS. Za 10 dni na 3 tygodnie po raz kolejny wybieram się do Grecji, znam ich kulturę, temperament, system wartości a nawet język więc nie jestem osobą zupełnie niezwiązaną z tematem, a mimo wszystko nie potrafię pojąć tego co się dzieje...

dóbr osobistych? z tego co

dóbr osobistych? z tego co widać na zdjęciach, demolowane są sklepy i to te duże: carrefour itp... dla właścicieli tych koncernów zniszczenie jednego takiego "dobra" to pryszcz na dupie...

No nie byłabym taka

No nie byłabym taka pewna...Na Twoim miejscu pooglądałabym sobie filmiki z Aten czy Salonik gdzie płoną prywatne samochody, butiki, domy i mieszkania w pobliżu banków lub innych instytucji publicznych. Ludność jest załamana, tym bardziej, że manifestacje te zbiegły się w czasie z okresem przedświątecznym, kiedy wielu z nich ma dochody największe w całym roku. Walczyć- TAK, ale MĄDRZE!!! Nie stawać w jednym szeregu z policją- mordercami...A to co dziś robią greccy studenci, uczniowie i anarchiści właśnie jest takim stawaniem w jednym szeregu. Istnieją inteligentniejsze rozwiązania niż przemoc zwalczać przemocą, no ale do tego trzeba już ruszyć łepetyną a to przecież trudniejsze niż puścić w ruch pięści...Szkoda. Niedługo bądź co bądź zobaczę to z bliska, może wtedy zmienię zdanię, choć wątpię...

Jakie sposoby

Jakie sposoby inteligentniejsze? Kartka wyborcza? Pisanie listów z prośbą o zmiłowanie?

I jaka "ludność" jest załamana? Skąd ty wiesz co myśli "ludność" i co to jest ta ludność. Czy ty wiesz w ogóle jaka jest sytuacja w Grecji? Przeciętny człowiek dostaje w dupę z powodu kryzysu, policja szaleje po mieście, rząd skorumpowany, a ty beczysz bo parę samochodów spłonęło? Ludzie mają tego dość co się dzieje. Wczoraj nawet w TVP pokazywali starszego gościa, który mówi że popiera walki, bo tak dalej być już nie może jak jest.

Tam jest powstanie, a nie happening.

ku pamięci Pikieta

ku pamięci
Pikieta solidarnościowa pod ambasadą Grecji we wtorek o godz. 15:30 w Warszawie. Ul. Górnośląska 35

weźmy znicze!!!

Czyżby?

Czyżby to znowu Grecja miała dać pod grunt pod rozwój nowego państwa? Europejscy anarchiści mają teraz swoje 5 minut. Teraz albo nigdy...

Zgadzam się, zwłaszcza że

Zgadzam się, zwłaszcza że ogień objął rządowe budynki, m.in. MSZ, niszczone są kolejne posterunki policji, władzy zaczyna się sytuacja, delikatnie rzecz ujmując, wymykać spod kontroli, wśród policji dezorientacja i podupadające morale, a nastroje społeczne są złe.

Mylisz sie, wladza ma

Mylisz sie, wladza ma wszystko pod kontrola. Jak sie zacznie wymykac to sa jeszcze inne srodki - wojsko.

widze że boli niektórych

widze że boli niektórych że coś sie dzieje że w końcu ktoś przełamuje marazi bierze sprawy w swoje ręce, może dzięki temu co sie dzieje w Grecji jakiś policyjny przygłup zrozumie że mundur nie czyni go bezkarnym i że przypomni sobie że ma zapewniac bezpieczenstwo ludziom a nie do nich strzelac mam nadzieje ze ten wybuch buntu i nie zadowolenia nie zostanie skanalizowany i wykorzystany przez polityków jak to sie stało z solidarnością w polsce

Odnoszę wrażenie, że

Odnoszę wrażenie, że śmierć tego chłopaka przelała czarę goryczy. Wystarczy spojrzeć na to co się teraz dzieje na świece. Akcje solidarnościowe, zajmowanie ambasad w Londynie i Berlinie, płonące ulice w Atenach, niedługo polscy anarchiści dorzucą swoje trzy grosze, mniej lub bardziej ale jednak znaczące. Jedno jest pewne. Sytuacja bynajmniej nie wskazuje na to, aby to morderstwo rozeszło się po kościach. Zobaczymy jak sprawy potoczą się dalej. Osobiście zamierzam poprzeć pikietę we Wrocławiu, jeśli takowa zostanie zorganizowana.

Staram sie wlasnie cos

Staram sie wlasnie cos zrobic, bo nie widze zeby ktos inny sie do tego zabieral.
jakby co kontakt demo49@gmail.com
jutro bede dogadywal reszte z ludzmi. jak cos bedzie wiadome - napisze tutaj.

nacjonalisci gratuluja anarchistom ;)

Do ludzi płaczących nad

Do ludzi płaczących nad tym, że spalono kilka samochodów i rozwalono kilka banków. To jest powstanie - jak jest powstanie to z czegoś trzeba robić barykady, jak latają koktajle mołotowa, to czasem coś przypadkowego się zapali. Grecja jest okupowana przez własny rząd i to jest powstanie przeciwko tej okupacji, a sprawa zamordowania tego chłopca tylko była iskrą.

Komu żal banków, które doją od ludzi kasę bez skrupułów? Komu żal komisariatów na których torturowani i poniżani są ludzie? Przystanków może być żal i przypadkowych samochodów, ale taka jest cena walki i zmiany tego syfu. W parlamencie się tego nie załatwi, więc trzeba to załatwić na ulicach. Miejmy nadzieję że im się to uda, choć siły są bardzo nierówne i szanse powstańców są małe. Ale kto nie próbuje ten nie zwycięża.

Trzymam pieniądze w banku i

Trzymam pieniądze w banku i na nich zarabiam. Nie mam jakiś dużych sum, ale zawsze te kilkadziesiąt zł jest. Więc powiedz mi, jak bank mnie łupie??

Nigdy nie miałeś żadnego

Nigdy nie miałeś żadnego kredytu? To znaczy, że mieszkasz u rodziców, czy pod mostem? Jeśli byś miał kredyt na karku, to byś nie gadał głupot.

gazeta wyborcza nie jest

gazeta wyborcza nie jest wyznacznikiem, byłam ostatnio na blokadzie marszu faszystów i widziałam co się działo a to co opisała gazeta mijało się całkiem z faktami.
dziś zapewne pojawię się na demo pod ambasada grecką. jakby nie patrzeć to słuszna sprawa.

Ile komisariatów trzeba

Ile komisariatów trzeba spalic aby zmienic swiat na lepszy?

dla mnie 0
i nie jestem zadnych pacyfista, uwazam tylko ze walka toczy sie o swiadomosc ludzka, fizyczna konfrontacja z policja to dzialanie taktyczne, nie strategiczne = mrzonki o kolejnej rewolucji (ile juz ich bylo? sterty martwych cial a potem wszystko wraca do punktu wyjcia)
Jezeli nie zmieni sie swiadomosc ludzka - gowno bedzie z Lepszego Swiata.
Oczywscie musi byc bat na wszyskie riot police tego swiata, jak zabija naszego kumpla reakcja musi byc.

Jednakze to dzialanie dorazne, nie zas przemiana swiata...

Genau!

Genau!

O kuurwaaaa!!!

Teraz to się zaczęło!!! Przez ponad 20 lat Anarchiści znosili władzę, ten cały syf, który śmie nazywać się rządem i jest dla naszego DOBRA!!! Kurwa! KONIEC!!! Nie! Przegięli pałę!!! I teraz wyszło na jaw kto tu jest śmieciem!!! Siedzieliśmy cicho a teraz nadszedł czas zemsty i wolności!

Anarchiści ŁĄCZMY SIĘ!!!

Śmierć albo chwała ? ;]

Śmierć albo chwała ? ;]

Wylot do Grecji

W tanich liniach lotniczych wylot do Grecji kosztuje ponizej 500 zł, więc jak kogoś stać to nie pozostaje nic innego jak zafundować sobie "urlop" w gorącej Grecji, a mogą to być prawdziwe wakacje życia.

plakat

wzór plakatu, jakby ktoś był zainteresowany:
http://img384.imageshack.us/my.php?image=jebanekurwycopyiv0.jpg

Zamieszki

Widzę że jedyne co potrafią anarchiści to podpalanie budynków i niszczenie czyjegoś mienia. Czym się różnią od kiboli rozwalających stadiony ??? Chyba tylko tym że mają bardziej wysublimowane wymówki :)

Dobrze

Coraz więcej osób widzi w tym szansę. Ten 'urlop' w Grecji może zamienić w walkę o nowy, lepszy świat. To już nie są przelewki. Tam naprawdę można wspólnie wiele zdobyć.

Co z tym Wrocławiem?

Co z tym Wrocławiem? Organizujemy coś? Piszę na podane tu mejle chętnych, ale zero odzewu... nie ma czasu!

Poczekaj, ja się

Poczekaj, ja się doczekałem. Myślę, że jak już będzie coś wiadomo, to na CIA zostanie podane dokładniejsze info.

...

Dziś w Wawie pod ambasadą Grecji...

Brawo. To się nazywa pikieta solidarnościowa. Trochę śmiechu, trochę krzyku, parę minut, jeden znicz. Prawie jak w Berlinie.

Prawie robi wielką różnicę.

Jedno pytanie: dlaczego

Jedno pytanie: dlaczego skoro ci sie nie podobało, nie rzuciłeś się na ambasade w celu spalenia flagi/okupacji etc?

Osądzanie zaczynaj od siebie

Niestety. To nie Hiszpania i

Niestety. To nie Hiszpania i nie 1936, gdy do akcji wejdzie wojsko, bedzie pozamiatane.

Korporacyjne media milcza

Od soboty sledze korporacyjne media, PL, GB, USA. Pisali sporo o tym co sie dzieje, filmiki video itp. w tej chili gazeta sciagnela temat z pierwszej strony, to juz trzeci dzien, jak na taki sobie dym, to dla systemu za dlugo, jeszcze sie przeniesie na inne kraje. Mozna starszyc lewakami i ich podpalaniem bankow i samochodow, ale lepiej nie mowic o tym, ze to co dzieje sie w Grecji, moze "zapalic" inne kraje. Wielu ludzi i coraz wiecej widzi co planuje "Twierdza Europa" i w kazdym kraju niezadowolenie rosnie, kwestia tylko kiedy dotrze to do granicy "nie do zniesienia" jak w chwili obecnej w Grecji. Ludzie widza co sie dzieje i jesli propaganda mediow bedzie pchac klamstwa w dalszym ciagu pelna para, beda tylko dyskredytowac sie coraz bardziej i ci co wiedza jak jest beda coraz bardziej zdesperowani by cos z tym zrobic. Czekam kiedy grecka ekipa zajmie jakas stacje telewizyjna albo cos w tym stylu, jesli nie tym razem to wkrotce.

Rozbawil mnie news z ostaniej chwili" o odizolowaniu elementow chaosu" juz chyba to zrobili ukrywajac sprawcow morderstwa przed linczem, panowie z P, pewnie sie niezle trzesa za kratkami, teraz nigdzie sie nie beda czuli bezpiecznie.

Zal mi wszystkich, ktorzy sa tak slepo zapatrzeni w porzadek panstwa, albo sa ignorantami albo czerpia bezporednio z niego kozysci.
Wartoscia nie sa samochody, czy banki i pozycje na ich szeblach, ale ludzie, ich zycie i marzenia.

Cieszy to, ze mlodzi ludzie sie nie czaja tylko wychodza na ulice, pozazdroscic takiego spoleczenistwa, ktore potrafi wychowac taka mlodziez, ktora jest w stanie zbuntowac sie przeciwko calemy temu bajzlowi, kiedy latwiej by bylo (jak zawsze) byc konformista i przepychac sie lokciami do dobrobytu kapitalizmu, przy wsparciu panstwa, policji i calego tego syfu.

Fire Burn Now and Ever!!!!!!!

Ostro

Z tego co wyczytałem to ostro teraz w Grecji władza dostaje po dupie.
Jeszcze do revolujcji dojdzie i władzę obalą :D

ściema

Szczerze, to nie wierze w bezwzględną niewninność tego dzieciaka.
myślę ze wina jest bo obu stronach. szkoda chłopaka, ale i policjanta, który bez wątpienia głupio zrobił.
Na miejscu "Czernych" z grecji nie dał bym się sprowokować i parę razy sie zastanowił, rzucić czy nie tego mołotowa.
Ktoś tym wrzystkim manipuluje, zarówno Anarchiści jak i Państwo.
i nie mówcie mi o słuszności tego gówna które płonie na ulicy, bo to taki sam syf jak system z którym niby się walczy krzywdzac zwykłych sklepikazy..

JP

W Polsce,FrancjiHiszpani,GRECJI,Angli...JEBAC POLICJE ZERO TOLERANCJI!!! A C A B

czy ktoś zna dokładną

czy ktoś zna dokładną datę urodzin Alexandrosa Andreasa Grigoropoulosa ?
jakby na pomorzu ktos cos robil dawac znac

J też nie rozumiem czemu

J też nie rozumiem czemu łączycie te rozróby z anarchizmem ??? Tak ma wyglądać przejście do anarchii ??? Taka przemoc rodzi przemoc i do niczego dobrego to nie prowadzi , także niszczenie czyiś miejsc pracy nie jest chyba zbyt w porządku , co nie ???

Mam apel do wszystkich : rozumiem że śmierć tego chłopaka jest wstrząsem dla wielu ale nie poddawajmy się całkowicie emocjom , trzeba też zachować zdrowy rozsądek. Więc zanim coś napiszecie to wpierw to przemyślcie a nie piszecie na poziomie 12-letnich gówniarzy którzy szukają okazji do rozróby bo chyba nie na tym polega bycie anarchistą.

chwdp

[*]

Piszcie w komentarzach na

Piszcie w komentarzach na takich mainstreamowych portalach, bo neonaziści urządzają całe akcje z pisaniem tam podgrzewając nienawiść rasową i podziały, wiele razy to widziałem przy doniesieniach o jakichś zabójstwach ("Na pewno czarny" "imigrant" itd) a ponoć to samo robią teraz masowo w Grecji, wszystko żeby podzielić ludzi. Trzeba ich demaskować.

ciekawe

co zaczeli krzyczec

Omfg.

"połączone siły policji i nacjonalistów"

Czy to jest k***a normalne? Jezeli policja tepi studentow, nauczycieli i anarchistow to dlaczego wypuszcza na ulice agresywnie nastawionych nacjonalistow? To juz jest paranoja, obalic rzad przemocy i represji!

tu jest sprawa zawila

policja w grecji byla zawsze na pasku prawicowych rzadow..
zaczynajac od czasow dyktatury metaxa przed wojna az po czasy powojenne do dzisiejszych.
np dziwnym trafem dzieci policjantow zawsze bezproblemowo dostaja sie do szkol policyjnych (slepy ,kulawy,garbaty zawsze dziwnym trafem dostaje sie )
Czy jest do pomyslenia aby np.w usa syn komunisty zostal policjantem ? oczywiscie ze nie..
w gecji niby to jest mozliwe ale jest ich tak maly procent ze prawie ich nie widac a jak juz dostanie sie to prawie sie nie wychyla gdyz ma przerabane.
W tych dniach widze : zostaw starych ale i mlodych prawicowych ktorzy jak ich rodzice sa wkurzeni ze policja nie jest 'jeszcze'bardziej brutalniejsza.
Ze powinni zabic ich wiecej tak dla porzadku i przykladu.
Mlodzi prawicowi grecy sa przeciwko mlodym demokrata ktorzy w koncu walcza z systemem burdelem jaki jest w grecji z mysla o lepsze jutro dla wszystkich grekow i nietylko takze o obcych ktorych jest tutaj okolo 2 do 3mln .
Gdyby nie ci anarchisci i lewicowa mlodziez czy swiat dowiedzialby sie o zabiciu przez policje mlodego kurda ? czy mlode afrykanczyka ?
Bandyckie bicia i maltrtowania zatrzymanych przez policje ida w setki ale wlasnie dzieki mlodym gniewnym swiat sie otym dowiaduje ..
W polsce jest podobnie , podczas bandyckiego napadu usa na Irak ilu polakow demonstrowalo przeciw tej bandyckiej wyprawie makaka busha na Irak ? 20? 50 ? 100 ? ale gdyby trza bylo manifestowac przeciwko rosji byloby ich pare tys i chronieni byliby przez policje i lyse karki..

"Podobno gdzieś tam

"Podobno gdzieś tam walczą
Podobno wciąż podnoszą kamienie
Zadają ciosy i zwyciężają
I tylko to pozostawia Ci nadzieję

Bądź dla nich nadzieją gdy się wykrwawią"

Mysle (mam nadzieje) ze to wszystko przeniesie sie na inne kraje, jak do akcji wkroczy wojsko (w sumie policja i tak juz strzela z ostrej)...

Fiu Fiu

No panowie zygac mi sie chce bo nie wiem ilu to piszących to dzieci i palanty podniecające sie wydarzeniami w grecji?????????????? Ta manifa pod ambas grecji to pokazała!!!!!!!!!!!!!!!!

Czekam na wiesci ze wrocka ??????? zobaczymy wtedy co i jak !!!!

rzygac ci sie chce bo... nie

rzygac ci sie chce bo... nie wiesz ?!?!?! to sie porzygaj bez powodu i odpierdol się od nas :]

nie ma w polsce greckiej policji, jedyne miejsce ktore jest to ambasada, ale widac ruch u nas nie jest gotowy aby zrobic okupacje ambasady tak jak w innych krajach, trudno, mozemy budowac to co zostalo rozpierdolone i dzialac w przyszlosci. nie jestem optymista, ani pesymista, i widze, ze w Polsce jestesmy w stanie zrobic wiele pod czarnym sztandarem.
swoja droga szkoda, ze tylko w Wawie jest placowka dyplomatyczna Grecji, bo gdyby byla taka u mnie w miescie to z pewnoscia mieliby co robic z budynkiem ;)
gratuluje podjecia sie zrobienia soli demo w wawie, chcialbym byc ale sytuacja nie pozwala przemieszczac sie zawsze i wszedzie. życie
pozdrawiam

Jeżeli nie socjalizm to nie pozwólmy sobie na zamordyzm

państwowy. Podziwiam Greków nie ma u nich przyzwolenia na państwowy terror. Pozdrawiam!

I greccy nacjonalisci

I greccy nacjonalisci pokazali sie jako policyjne slugusy stajac po jednej stronie barykady z policja. jaka k.. mac trzecia droga? Prawicowy rzad, prawicowe bojowki, riot police - jeden ch...

Nie wiem dlaczego moje

Nie wiem dlaczego moje wypowiedzi są cenzurowane, zaapeluję więc raz jeszcze tutaj- na oficjalnej stronie, może ktoś chętny przeczyta i się przyłączy: wolnościowcy i anarchiści z Dzierżoniowa, Bielawy, Świdnicy i okolic, zbierzmy się w kupę i wspomóżmy pikietę solidarnościową we Wrocławiu, niech będzie nas jak najwięcej! Z wstępnych ustaleń powiedzieć mogę, że działania zaplanowane są na weekend. Jak coś, chętni do wspólnego wypadu pisać rushak@wp.pl Organizujmy się! Pozdro!

powtórka w weekend!

może powtórka w wawie w weekend? a jeśli nie w weekend, to np w piątek po godzinie 16stej! wczoraj jechałam tramwajem na demo, kiedy mój luby przekazał, że już koniec:/
hm?

Świadkowie morderstwa

Świadkowie morderstwa (tłumaczenie na angielski)
http://slackbastard.anarchobase.com/?p=1534

Ale sie podniecacie.

Tak samo bylo we Francji. Zapelnia sie szpitale, areszty, pare osob straci samochody, sklepy... Po to zeby nudzaca sie mlodziez sobie pokrzyczala i porzucala kamieniami. Nic to nie zmieni, a w najgorszym przypadku wejdzie wojsko i bedzie po zamieszkach.
Szkoda tylko zwyklych ludzi, ktorzy maja to w dupie, a ucierpia na tym materialnie. Ale niestety tak jest, ze najczesciej cierpia przechodnie.
Z drugiej strony, troche sie gospodarka ozywi (ktos bedzie musial po tym posprzatac).
Wezcie sie do pracy i nauki, zamiast sie onanizowac przy kazdym zdjeciu i filmie.
Czekam na impreze we Wrocku, przyjde obejzec.

durniu

czekamy na solo

wybić komuś szybę w imię wyższej idei...

To wielka frajda kiedy nic się nie klei,
wybić komuś szybę w imię wyższej idei.
Czy to nie imponujący akt?
Dla mnie to raczej żenujący fakt.

Szkoda mi was ludzie, o co wam chodzi?

To wielka frajda kiedy nic

To wielka frajda kiedy nic się nie klei,
napisać durny komentarz w imię niższej idei.
Czy to nie imponujący akt?
Dla mnie to raczej żenujący fakt.

Nam z całą pewnością szkoda ciebie biedaku, skoro nawet nie potrafisz czytać.

Rozumiem ze ci wszyscy co

Rozumiem ze ci wszyscy co tak negatywnie oceniają zajścia w Grecji takie samo zdanie maja o górnikach z Wujka. Ci tez podpalali samochody niszczyli siedziby partii wznosili barykady ale nie tamci to bohaterzy bo walczyli z złą komuną , a ci to chuligani i bandyci bo walcza z dobrym neoliberalizmem. Faktycznie samochodu szkoda, zwłaszcza tego nowego z salonu na którego i tak połowy greków i pewnie nie było by stać

problem

główny jest w tym że tutaj pokazuje się kto jest "lepszy" a kto "gorszy" bo podejrzewam, że gdyby zginął policjant lub jego rodzina to młodzi musieli by się chować...

ot polska zaściankowa mental;ność

wrogiem polskiej radykalnej lewicy 99% durnego spłeczeństwa,w wojnie z systemem nie ma niewinnych albo onio albo my,czas szukać sprzymierzeńców poza krajem,skoro narodek nas nie rozumie to cza na k....... lewatywe

chuj a nie policja.kto im

chuj a nie policja.kto im dał prawo do tego zeby zastrzelic człowieka a w dodatku takiego młodego. .kurwa to sie w głowie nie mieści.. ten młody czlowiek w słusznej sprawie wystapił a tu spotkało go cos takiego... jakies normy obowiazuja.. jestem ciekaw czy tych chuji spotka za takie cos jakakolwiek kara.. a moze sa oni wyjecie zpod prawa??

Ludzie zdychaja codzien..w

Ludzie zdychaja codzien..w wypadkach..na ulicach...jakos tego nie przezywacie >

Tu nie chodzi tylko o to,

Tu nie chodzi tylko o to, że chłopak nie żyje, ale też, a raczej przede wszystkim o to, że policjant dopuścił się morderstwa.

Smierc z przyczyn

Smierc z przyczyn "naturalnych", a morderstwo w teoretycznym panstwie prawa dla zabawy to raczej nie jest to samo. Fakt czlowiek umiera, ale nie bedziesz protestowal przeciwko zasypiajacym za kierownica kierowcom. Za to przeciwko policjantom-mordercom mozesz protestowac, a nawet powinienes.

Kurwa mać. Ludzie, zabijano

Kurwa mać. Ludzie, zabijano już dorosłych, dopuszczono się zabójstw dorosłych mężczyzn, kobiett, przyszła kolej na starszych, a teraz na szesnastolatka! Ten gość był w moim wieku. Przestańcie wreszcie pierdolić te swoje wywody, bo to gówno ma do tematu. Z przemocą, czy bez - PRZECIW! Pamiętajcie, proszę, o zasranych ->faktach

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.