Warszawa: Relacja na żywo z Blokady Antyfaszystowskiej

W tym wątku toczy się dyskusja o wydarzeniach z 11 listopada - o ich przebiegu i o ich ocenie po fakcie.

Zdjęcia z blokady | Zdjęcia na indymediach | Film z 11 listopada - 3 blokady antyfaszystowskie

Przeczytaj publicystykę związaną z tym tematem:

Relacja aktywisty zatrzymanego 11 listopada | Blumsztajna mowa tchórzostwa | Faszyści i policja jedna koalicja | Oświadczenie środowiska bojowych antyfaszystów w sprawie "mowy nienawiści" | Policjanci przychylni wobec przyszłych pracodawców?! | Zmienili skórę ale wciąż są tacy sami. Hipokryci, neofaszyści, konfidenci policji i nożownicy | Warszawa mówi "Nie" faszystom!

13.11.2010 Relacja aktywisty zatrzymanego 11 listopada nie jest jedynym świadectwem osoby pobitej tego dnia po zatrzymaniu.

Andrzej Smosarski i osoba z Lublina są już na wolności.

Poniżej, zapis relacji na żywo z zajść 11 listopada w Warszawie.

Aktualizacja 18:20 Obecnie dwie osoby przebywają wciąż w areszcie. Jedną jest Andrzej Smosarski, drugą osoba z Lublina, co do której nie wiadomo jakie ma postawione zarzuty.

Uwaga, zmiana miejsca pikiety: Pikieta solidarnościowa z zatrzymanymi odbędzie się dziś (piątek) pod Komendą Rejonową Policji przy ul. Żytniej 36 o godz. 20:00. Tymczasem potwierdziła się informacja, że Smosarskiemu postawiono zarzut napaści na policjanta.

Aktualizacja 13:29, 12 listopada: Andrzej Smosarski, aktywny działacz i organizator m.in. ruchu lokatorskiego w Warszawie nadal przebywa na komisariacie na ul. Żytniej. Prawdopodobnie postawiono mu zarzut czynnej napaści na policjanta. Nie mamy informacji co do losu innych zatrzymanych.

Aktualizacja 21:49: Wypuszczono kolejne aresztowane na akcji solidarnościowej pod komisariatem osoby. Otrzymaliśmy informację, że policja biła zatrzymanych na komendzie.

Aktualizacja 21:33: Aresztowani z grupy Samba zostali wypuszczeni.

Aktualizacja 21:30: Według najnowszych informacji uzyskanych od policji, w areszcie przebywa 7 osób z Warszawy, Łodzi i Poznania. Będą mieli postawione zarzuty, ale jeszcze nie wiadomo jakie. Mają zostać wypuszczeni po 48 godzinach.

Podczas pikiety solidarnościowej, na której krzyczano "Solidarność naszą bronią", policja aresztowała 7 kolejnych osób, które mają zostać wypuszczone jeszcze dziś.

Aktualizacja 20:40: Trwa pikieta solidarnościowa pod Komendą Policji na ul. Wilczej. Gra grupa Samby. Wiadomo o 32 osobach zatrzymanych, z czego 14 to prawdopodobnie faszyści.

Aktualizacja 19:54: Strony faszystów zostały zablokowane przez nieznanych sprawców.Media głównego nurtu podały, że zatrzymano 33 osoby, ale na pewno znaczna część to prawicowcy. Wiemy, że dwóch uczestników marszu nacjonalistów już zwolniono.

Aktualizacja 19:13: Wiemy już o 14 zatrzymanych osobach, policja wypuszcza bez spisywania ludzi w grupach po 10 osób, na rogu Oboźnej i Browarnej. Ciągle jeszcze część pozostaje w kordonie, ale to zdaje się kwestia czasu.

18:30 GazWyb podaje, że skrajna prawica, po wysłuchaniu Janusza Korwina-Mikke zaczęła rozchodzić się do domu. Podobno policja wypuszcza pojedynczo antyfaszystów z kotłów.

18:20 Antyfaszyści na ul. Oboźnej od 2 godzin są przetrzymywani przez policję, razem z innymi przypadkowo się tam znajdującymi osobami. Niektórzy źle się czują. Policja odmawia udzielenia jakichkolwiek informacji. Źródło: Indymedia Polska

17:50 Jak podają Indymedia Polska: Organizatorzy proszą o wsparcie na ul. Oboźnej, gdzie siedzą ludzie otoczeni przez policyjny kocioł.
Podobno na ulicy Solcu policja oddała strzały ostrzegawcze próbując opanować sytuację.

17:45 plac Dmowskiego obstawiony przez policję. Faszyści zbliżają się pod osłoną stróżów prawa. GazWyb podaje, że wznoszą okrzyki: Przeszliśmy! Ciekawe czy podziękują za pomoc policji.

17:40 Policja wypuściła jednego antyfaszystę. Nie wiemy na razie nic o losach pozostałych zatrzymanych.

17:30 Główny pochód faszystów idzie ulicą Rozbrat. Na całym mieście trwają starcia poszczególnych grup. Z częścią naszych informatorów nie mamy kontaktu. Jedna na pewno została zatrzymana przez policję.

17:20 GazWyb podaje, że marsz idzie ulicą Solec. Podobno doszło do starcia na ulicy Zajęczej.

17:07 Policja zatrzymała kolejnego antyfaszystę.

17:00 Informatorzy donoszą, że większość antyfaszystów została porozbijana w grupki przez policję i otoczona. Część antyfaszystów kontynuuje pościg. Indymedia Polska podają, że policja spycha blokadę na ulicy Browarnej. GazWyb wspomina o groźnie użycia siły przez policję. Ściągnięto posiłki, w tym policję konną. Faszystom umożliwiono dalszy marsz - podążają w stronę pomnika Dmowskiego.

16:50 SPROSTOWANIE: Na ulicy Browarnej były dwie blokady. Jedna ruszyła w pogoń za częścią faszystów, tymczasem druga jest ciągle otoczona przez policję.

16:44 Jak podają nasi informatorzy, na Browarnej doszło do sporego starcia antyfaszystów z nazistami. Około 100 osób z antify brało w niej udział. Szczegóły na razie nie znane.

16:40 Faszyści pobiegli w kierunku Nowego Świata, po nie udanej próbie przebicia się przez blokadę. Antyfaszyści ruszyli w pościg.

16:30 GazWyb obwieścił koniec demonstracji antyfaszystowskiej. Tymczasem antyfaszyści kontynuują blokady. Słychać okrzyki: Faszyzm nie przejdzie! Według Indymedia Polska o godzinie 16:25 "blokada na Browarnej/Oboźnej przyjęła formę sittingu, w którym bierze udział około 400 osób, w jej kierunku zmierza kolejne 150". Na GazWyb wspominają o 2000 osobach. Nie możemy nawiązać kontaktu z informatorami z Browarnej.

16:25 Doszło do starć z faszystami i policją u zbiegu ulic Oboźnej i Browarnej.

16:20 GazWyb podaje, że pod pomnikiem Dmowskiego zebrała się kilkuosobowa grupa narodowców.

16:15 Powstała blokada na ul. Browarnej. Policja próbuje ją rozbić.

16:11 Jedna grupa antyfaszystów, zablokowana wcześniej przez policję na Krakowskich Przedmieściach, przerwała kordon i podąża na kolejną blokadę.

16:00 Ponad 1500 antyfaszystów idzie ulicą Świętokrzyską. 8 osób zostało aresztowanych.

15:50 Antyfaszyści poruszają się równolegle do demonstracji faszystowskiej. Podążają w stronę ronda de Gaulle. Polskie indymedia podają, że antyfaszyści z blokady na Podwalu zostali wzięci w kocioł przez policję.

15:40 Policja przekierowała przemarsz. Faszyści idą po ul. Dobra. Trwają starcia z policją. Zatrzymano m.in. A. Smosarskiego.

15:35 Policja umożliwiła przejście faszystom. Pochód podąża wzdłuż Wisły. Dotarły niepotwierdzone informacje o kolejnym zatrzymaniu antyfaszysty.

15:25 Naziści próbują na Krakowskich Przedmieściach przejść przez kościół. Trwa blokada kościoła przez antyfaszystów.

15:20 Policja nakazała rozejść się antyfaszystom. Na Podwalu doszło do rozbicia blokady przez policję. Wciąż dwie grupy nazistów są blokowane i nie mogę się połączyć.

15:17 Policja najprawdopodobniej użyje armatki wodnej do rozbicia blokady antyfaszystowskiej. Jakieś ruchy na jednaj z blokad, ale nie wiadomo dokładnie co się dzieje.

15:10 Kibice zaatakowali jedną blokadę. W ruch poszły kamienie. Antyfaszyści odpowiedzieli i wykopali nazi-kiboli z powrotem na Plac Zamkowy. Policja użyła gazu. Jest teraz około 500 faszystów.

15:05 Poszczególni faszyści starają się prowokować. W stronę Placu Zamkowego podążają grupki nazioli. Blokady trzymają.

14:55 Faszyści wciąż nie opuścili Placu Zamkowego. Każda próba jest powstrzymywana przez antyfaszystów.

14:45 Małe grupki faszystów starają się atakować blokady od strony Krakowskiego Przedmieścia. Antyfaszyści przemieszczają się w calu pacyfikacji agresorów.

14:35 Około 200 - 300 faszystów zebrało się na swojej pikiecie. Trochę nazistów ubranych w dresy z szalikami "Polska" kręci się po okolicy. Policja ochrania skrajną prawicę. Ulice zablokowane przez antyfaszystów.

14:30 Jedna osoba od antyfaszystów została aresztowana przez tajniaków. Nie wiemy na razie kto to był i jaki był powód.

14:24 Jak donoszą nasi informatorzy, na rogu Miodowej i Senatorskiej blokada została zagrożona przez policję. Najprawdopodobniej stróże (nie)porządku wspomogą skrają prawicę w ich pochodzie.

14:20 Grupa faszystów zaatakowała jedną z blokad, obrzucali antyfaszystów butelkami, ale zostali odparci.

14:17 Zgromadziło się kilka tysięcy przeciwników faszyzmu. Widać transparent: Nacjonalizm wróg klasy pracującej. Faszyści pożyteczni idioci kapitalizmu.

14:15 Krakowskie Przedmieście zablokowane przez antyfaszystów.Okrzyki: Faszyzm nie przejdzie! Obecna jest samba.

13:50 Na Krakowskim Przedmieściu jest około 1000 osób. Obecne są grupy i organizacje biorące udział w Porozumieniu 11 listopada, a także duża grupa osób niezrzeszonych. Wygłaszane są przemówienia. Na wydziale filozofii na Nowym Świecie powiewa transparent: "Roman Dmowski nie jest moim bohaterem".

13:40 Ludzie zbierają się powoli na Krakowskiem Przedmieściu pod namiotem. Trwają testy nagłośnienia. Obecna jest Papierowa Armia Wymoczków Woskowatych (uczestnicy queerowo-feministycznego ruchu Żelbeton), ubrana na różowo.

Zdjęcia z blokady:

 blokada natyfaszystowska przeciwko faszystom 11 listopada

Kuriozum

Te refleksje dobrze byłoby zachować dla potomnych :) zanim je ściągną z sieci.
Tacy oto intelektualiści z gazety wybiórczej (inne tytuły lepszych też nie mają) nadają kierunek marszowi narodu. Żałosne. O tempora o mores!

Nooo, tak, dostał jeszcze

Nooo, tak, dostał jeszcze order od kaczyńskiego bo to ON, tak, ON wyzwolił polskę. Uczestnicy blokady, którzy poczuli się urażeni - następnym razem gdy będą na was biec kibole, zróbcie im przejście do Sewcia - zobaczymy, czy z jego ust nie wypłynie chociaż jedno zduszone "kurwa" (cóż za wulgarna mowa nienawiści!).

o gwizdaniu Seweryna

Szkoda chłopa, bo przez pewne niekonsekwencje dostaje mu się z różnych stron:

Łukasz Pałucki: Syndrom Piekarskiej i szaleństwo Blumsztajna
http://lewica.pl/blog/palucki/22831/

W czasie afery z Gej

W czasie afery z Gej Bomberem Pałucki robił za szpicla policyjnego - nadal ma złudzenia, że służalczością wobec władz można coś wywalczyć.

W jednym ma rację i to dość ironiczne - prawo nacjonalistów do nieskrępowanego demonstrowania wywalczyli działacze gejowscy podczas sporu prawnego z Kaczyńskim.

Nie przypadkiem mamy

Nie przypadkiem mamy przysłowie: KTO MIECZEM WOJUJE OD MIECZA GINIE!
To pod refleksję.

Koncern Wybiórczej wtłacza

A podobno nikt na nikogo nie

A podobno nikt na nikogo nie mial napierdalac, sram na takie porozumienie, G(ó)Wno by zablokowali gdyby nie anarchisci i ludzie gotowi do konfrontacji silowej, proponuje za rok wpierdolic tak dla przykladu paru cwaniaczkom z wybiorczej i dac jakies bardziej radykalne hasla a hipisom dac krzyczec o "obywatelskim nieposluszenstwie". Nam teraz pozostal obywatelski chaos.

nie widzę różnicy między

nie widzę różnicy między napierdalaniem Żydów i gejów przez nazioli, a napierdalaniem nazioli przez antifę. nie widzę różnicy między: "zajebać pedalskie kurwy" i między "zajebać faszystowskie kurwy".
nie widzę róznicy między jednymi i drugimi kominiarkami i radością z buchnięcia transparentu, radością i chwaleniem się w skopaniu mord przeciwne strony. Tacy jesteście podobni, dlatego tak się nienawidzicie. jaja to trzeba mieć, żeby wyjść i blokować marsz ważąc 50kg i mierząc 160, jak te dziewczynki w okularach i chłopcy w dreadach na sittingu, a nie rzucając kamieniami i napierdalając pałkami. oni mają odwagę, a nie zamaskowani kolesie, którzy naoglądali się za dużo filmów i testosteron bucha im z bani.
tyle.

Pokonaj nazistów

Pokonaj nazistów dyplomacją i poszanowaniem odrębności - jak Chamberlain.

stewerberryfield

oczywiście lepiej zakatować ich w gułagach jak Stalin, obrońca wolności, również antyfaszysta.

Nie, po prostu nie pozwolić

Nie, po prostu nie pozwolić im dojść do władzy, wtedy gdy jeszcze są słabi.

strawerberryfield! Doceniam

strawerberryfield!

Doceniam dzieło i ideę Gandhiego. Zważ jednak, że nie wszędzie i nie zawsze te same metody są równie skuteczne. Orwell przeklinał brytyjskich pacyfistów i innych pięknoduchów, bo dzięki ich działalności lobbingowej i propagandzie Anglia nie angażowała się w zwalczanie Hitlera zanim ten rozwinął skrzydła. Proszę zainteresuj się tą historią.

A druga sprawa: jeśli by nie "testosterończycy" to siedząca młodzież dostałaby po czerepach. Jaką byś dla nich miał odpowiedź?

Czy oni prosili, by w ich

Czy oni prosili, by w ich imieniu rzucać kamieniami? Ja na pewno nie. Czy są z tego powodu szczęśliwi? Może. Ja na pewno nie.
"Zatrzymywać zanim dojdą do władzy" rzeczywiście można różnie (pod Sochaczewem ktoś odebrał to bardzo dosłownie...).

Nie mówmy o Anglii, bo to już trochę odrębna kwestia interwencjonizmu (pytać tak można o każdą sprawę: czy powinniśmy wjechać WTEDY do Rwandy? a do hitlerowskich Niemiec? A do Korei Pn?)

Ale jak można uważać, że nawet 200, albo 300 zakominiarkowanych chłopaków, którzy wiedzą jak zrobić kuku powstrzyma skrajny nacjonalizm, faszyzm itd. Kamieniem nie powstrzymasz idei. Myślicie, że dzięki tej blokadzie, za rok ich marsz będzie mniejszy? Można rzucić granat i marsz nie przejdzie. Ale będzie za rok, zapewne większy niż kiedykolwiek.

Wiele po 11.11 listopada stanęło w obronie nacjonalistów, nie dlatego, że mają takie poglądy , tylko dlatego, że po stronie blokad zauważyli w pewnych momentach jeszcze większą złość, agresję.

"Wypierdolmy ich z miasta".
Yak nazywa faszystami GW i liberałów (nie zaczynajmy tego wątku, nie o to mi chodzi), fajnie by było ich też wypierdolić z miasta, nie? A potem jeszcze monarchistów, konserwatystów itd. Jeśli tak uważacie, to jest dokładnie taka sama polityka jak po drugiej stronie.

A sprawa jest prosta: Ich się nie da wypierdolić. Zawsze będą rasiści, ksenofoby, faszyści. Pytanie jest takie, czy bardziej zależy komuś, by dać im w mordę, czy sprawić stanowili kanapowy margines?

Bo to nie ten poch

Dobra z Anglią sobie dajmy

Dobra z Anglią sobie dajmy spokój. Wiesz, ja również miałbym stos uwag do działań typu "antifa" itp.
Bo faktycznie z postronnej obserwacji można wyciągnąć wniosek, że jedni warci drugich. Jeżeli po stronie @testosterończyków była zjadliwa agresja i haniebne wyzwiska, również bym się czuł upokorzony.
Bo co innego kiedy mamy do czynienia z rzeczywistą samoobroną, a co innego ze szczeniackimi podjazdami i dorabianiem wielkiej ideologii do naparzania.

I to jest bardzo dobra uwaga

I to jest bardzo dobra uwaga na przyszlosc - wydaje mi sie, ze ludzie powinni dazyć do zaakceptowania pewnego konsensus polegajacego na tym, ze "bojowy" antyfaszyzm powinien przede wszystkim służyć samoobronie, ew. wyprzedzaniu atakow w sytuacjach, gdy istnieje jakies zagrozenie - nie ma watpliwosci ze zdolnosc do samoobrony jest cecha poprostu konieczna (także przed tym, gdy pałami ochoczo "ochrania" nas policja) To ograniczenie sie do tych wlasnie dzialan o charakterze obronnym powinno zaistniec z kilku glownych wzgledow:

1.Osoby, ktore wyznaja poglady okolo-faszystowskie (czy to z wlasnej woli, czy nie) sa w bardzo istotnym stopniu ofiarami wlasnego "zaslepienia". Lacze to z tym, ze taka osoba tak samo jak kazdy inny czlowiek nie zasluguje na permanentne potepienie i wiazace sie z tym potepieniem konsekwencje. (czyli "prawo" do zadania takiej osobie cierpienia) Uzasadnione jest twierdznie, że nienawiść skierowana do faszysty jest tak samo krzywdzaca jak ta skierowana do żyda. Ktoś słusznie może powiedzieć, że ta pierwsza nienawiść ma charakter funkcjonalny ale czy to coś dla nas zmienia?

2.Aktywnosc polegajaca na przemocy wykraczajacej poza samoobrone dyskredytuje nasze dzialania w oczach ogromnej liczby ludzi. Inaczej mowiac dla antyautorytaryzmu takie dzialanie jest niekorzystne propagandowo.

3.Pozadany efekt takiej dzialalnosci z perspektywy antyautorytaryzmu jest bardzo znikomy - faszyzm jest zjawiskiem wystepujacym w calym spoleczenstwie na ogromna skale i na bardzo roznorodnych plaszczyznach - dotyczy rozmaitych grup spolecznych, jest zakorzeniony w samym kapitalizmie i jego konsekwencjach - panstwie wraz z pomniejszymi instytucjami, a takze w ideologiach. Jezeli akceptujemy bicie czlowieka jako bezposrednia metode walki z faszyzmem, to musimy zdac sobie sprawe, ze "łysi" stanowią zaledwie najniższy uliczny szczebel ogromnej hierarchicznej struktury (kapitalizmu) w ktorej zyjemy (w jej skład wchodzi np. rząd, korporacje ale także "Gazeta") i ktora jest bezposrednia przyczyna faszyzmu, a której "łysi" są jedynie ofiarami i przykrym efektem.

Nie chce tutaj postulować absolutnego wykluczenia przemocy, dla samej zasady w imie pacyfizmu, natomiast chciałbym powiedzieć, że celowość pewnych działań opartych na przemocy, nie dość, że jest mizerna to niesie ona za sobą bardzo istotne negatywne konsekwencje. Chyba, że ktoś wyjaśni mi jak antyautorytaryzm skorzystał na tym, że 3 ONR'owcow zamiast na demonstracji znalazlo sie w szpitalu, a media wyolbrzymily ten element, by dyskredytowac (choć i tak by to robiły) cala aktywnosc antyfaszystowska.

PS. Zapomniałem dodać najważniejszego - wielkie dzięki za samego 11.11. Za to co widziałem złego słowa nie powiem. Wolę widzieć zdeterminowane twarze niż zakrwawione.

gdyby nie ci

gdyby nie ci "testosteronowcy" to byc cwaniaku czytal ten serwis w szpitalu z polamanymi rekoma i nie mogl nawet tego komentarz anpisac.. chociaz znajac fakty to siedziales przed monitorem, na akcji nie byles i teraz medrkujesz. Do budy.

CWANIACZKO, jeśli już.

CWANIACZKO, jeśli już. Może bym była w szpitalu, gówno mnie to obchodzi. Usiadłam zablokować marsz i nikogo nie prosiłam by w mojej obronie rzucał kamieniami.
Mam ci teraz hołdy dziękczynne prawić?
Mówię jak myślę: to mi się nie podoba.
Co to w ogóle jest? Jak ktoś krytykuje prymitywne uliczne napierdalanki, które nic nie wnoszą, to już do budy? pewnie, lepiej się bawić w batmana, maska na twarz, czarna bluza, i huzia na józia.

Nie daj się niepotrzebnie

Nie daj się niepotrzebnie prowokować na kłótnie. pełno prymitywnych ale też przemyślanych komentarzy piszą tu sami naziole.

antifa przedstaw sobie, że

antifa przedstaw sobie, że nie każdego stać na bilet do stolycy z drugiego końca kraju; a jeśli stać to woli przeznaczyć kapustę np na prenumeratę Innego lub Przeglądu, bo więcej w tym widzi sensu niż bawienie się na ulicach w chowanego z łysymi i wąsami. Do tego w tym roku, mamy do czynienia ze skompromitowaniem całości blokady marszu dzięki "przyjaciołom" wybiórczym.

Pojechałeś ciut za daleko

Pojechałeś ciut za daleko z tym do budy. To jest język POPiSowców i innych pajaców. Domyślam się, że domniemasz, że to wąsy się nudzą w komisariacie i trollują przegryzając kiełbasę. To jednak niczego nie usprawiedliwia, moim zdaniem to nie jest język lewicy i anarchistów, tylko język skundlony, właściwy zdawałoby się tym po drugiej stronie barykady. Na szczęście można się jeszcze orientować dzięki barwom chorągwi, z kim mamy do czynienia, całość bowiem jak w średniowieczu.

Myślisz, że jak ktoś nie gloryfikuje przemocy to jest mięczakiem i słabeuszem, czytającym jeno książki i napinającym się przed monitorem? Dla jasności: uważam, że umiejętność samoobrony fizycznej jest bardzo istotna - ale sprawność fizyczna to rzecz bardziej ogólna, nie sprowadzająca się tylko do umiejętności oklepywania masek i lania po beretach, chodzi o dobrą kondycję fizyczną jako punkt wyjściowy, niezredukowany do pięści i kopyta. Wyobraź sobie, że ćwiczę podstawy boksu - lubię sparingi, biegam i chodzę na basen. I uważam, że należy skupić się przede wszystkim na doskonaleniu skuteczności samoobrony, a nie nędznym wyskakiwaniu na ulicę i skundlonych wyzwiskach, pełnych pogardy dla drugiego człowieka.

Te koleś, a gdzie ty

Te koleś, a gdzie ty jesteś jak naziole organizują obozy, spotkania? Co GW o tym nie pisze i nie ma problemu?

Zgadzam się. Do tego

Zgadzam się.

Do tego bezmyślne wciskanie każdego z polską falgą do forka usztytego ze stereotypów z napisem "faszyzm". Bardzo to wolnościowe :(

Patrzcie co Blumsztajn o nas

Patrzcie co Blumsztajn o nas powiedział
http://marszniepodleglosci.pl/2010/11/14/wypowiedz-seweryna-blumsztajna-...
Wiedziałem że kapitalistom nie wolno ufać. GW to sługusy systemu, wykorzystali nas. Za rok towarzysze naparzać reporterów gw równo z faszolami

Tchórzliwa postawa

Tchórzliwa postawa Blumsztajna daje nazistom poczucie tryumfu. Dlatego parę postów wyżej stwierdziłem, że ONR nie znajdzie lepszego przyjaciela.

Przyjaciela? Z tego co wiem,

Przyjaciela? Z tego co wiem, środowiska narodowe były zawsze przeciwko gw. A to, że oni teraz są za narodowcami, to inna sprawa. Wyborcza po prostu zdała sobie sprawę ze swojej porażki. Tyle znanych osobistości poparło marsz, tyle ludzi na nim było, tyle ludzi go poparło... Musieli zmienić zdanie na temat marszu, bo inaczej zostaliby jednoznacznie odebrani jako ci, którzy dzielą społeczeństwo, ci którzy namawiają do łamania prawa... Wasz błąd, że weszliście z nimi w nieformalny układ. Pisałem zresztą wcześniej, że byliście tylko pionkiem w tej wielkiej machinie.
I starając się być jak najbardziej obiektywnym, sądzę, że propagandowo przegraliście. Jednoznacznie. Nieważne, co sądzicie o "faszystach", to musicie przyznać, że to oni lepiej to rozegrali. Nie było żadnych (większych) zadym z ich strony, nie było rzymskiego salutowania, nie było rasistowskich i antysemickich okrzyków. Była kultura. Również na tym, znacznie bardziej radykalnym marszu we Wrocławiu, na którym sam byłem. Z Waszej strony za to było łamanie prawa (nieważne, co sądzicie o tym prawie- dla społeczeństwa to Wy łamaliście prawo, nie my), było aresztowanie Biedronia i innych, było namawianie Pana Ikonowicza do zabójstwa, było obrażanie...
Pozdrawiam

Przyjaciela w tym sensie,

Przyjaciela w tym sensie, że najwięcej dobrego dla was zrobił. I nie dlatego, że B. nawoływał do łamania prawa (po co zresztą udawać, że was interesuje inne prawo niż prawo siły?), ale dlatego że zrejterował jak zbity pies, bo szuka nowego "złotego środka" i znów chce się spodobać opinii publicznej.

Obaj dobrze wiemy, że powstrzymanie się od faszystowskich haseł było z waszej strony jedynie taktyką i że nie porzuciliście z dnia na dzień swojej ideologii. Stosujecie taktykę budowania kibolskiej bojówki z jednej strony i bardziej "wyjściowego" frontu politycznego z drugiej strony, ale to są tylko dwa narzędzia w tym samym dążeniu. A chodzi o przejęcie władzy i zlikwidowanie wszelkich innych poglądów niż wasze.

Hasła (lub ich brak) na jednej demonstracji tego nie zmieniają i gdyby Blumsztajnowi zależało na rzetelnej analizie tego co robicie, to by to napisał. Ale jemu zależy tylko na ratowaniu swojej reputacji i chuj go obchodzi, czy swoim działaniem tak naprawdę was wzmocnił.

Czy was wzmocnił czy nie, to jeszcze za wcześnie, żeby o tym mówić - wiele zależy od tego, czy w wyniku tego doświadczenia ludzie nauczą się odwagi, żeby z wami walczyć, czy też nauczą się tchórzostwa od medialnych celebrytów.

naparzajmy, towarzysze!

zawsze mnie to bawi jak rózni prowokatorzy próbują naśladować język którym jak im się wydaje powinni mówić anarchiści :D

"towrzysze" :D dobry jest,

"towrzysze" :D dobry jest, mnie też rozbawił.

Blumsztajn?!

Tak to jest, dac sie wsadzic w jakikolwiek kontekst polityczny! Tak to kurwa jest! Wielka podnieta normalsami w sile 2500 MAX przez piec minut! Biegniesz tą faszystowska hołotę zatrzymac a politykierzyny ze stoleczka wysypuja swoje zale na niedopasowanie sytuacji do ich neoliberalnej bujdy.
Antykapitalizm. Tyle. Jebac polityczne zrzeszenia i szemrane komitywy. Za rok wyrwie taki pajac po ryju albo batona na nogi to wroci po rozum do glowy.

Polityczna szmata. Kazda taka sama! Aktywistow od dzieci zwyzywac, bo mu kurwa WIZERUNEK zepsuli, i za chwile rozwazac spotkanie z przedstawicielami. Spotkaj naziola - odechce ci sie pierdolic!

zgadzam sie 100%

zgadzam sie 100%

transpy inicjatywy

transpy inicjatywy pracowniczej,czy LA to nie jest polityczne umoczenie? Takie samo.
Przyjdzie sobie człowiek blokować marsz nacjonalistów i musi taki szajs oglądać...
ja za wybiórczą nie przepadam, ale coś mi się wydaje, że blumsztajn parę razy więcej dostał wpierdol, niż szanowny kolega aktywista, na dołku też dłużej posiedział...

ja jak mnie tu kolega ładnie nazwał, jestem normalsem. i mi to kominiary przeszkadzają albo "wypierdalać ścierwa" ... które rzeczywiście nie wiem po której stronie barykady jestem.
jeśli tak ma to wyglądać, to sorry, rzeczywiście się pomyliłam, i za rok mnie nie będzie.

powrót do walki 200 osobowych grup subkultur

....

No wygraliście to mogę chyba już wyjść z szafy , Biedroń , antyfaszyści i SLD
mnie ocalą :)

http://www.youtube.com/watch?v=X1yFCPeMnfg&feature=player_embedded 2:10 to jest ten słynny sojusz taktyczny?

POD ROZWAGĘ!

Powiem krótko 11.11.2010r. widziałem na ulicach Warszawy robotników, socjalistów o zbliżonych tak naprawdę poglądach zwalczających się na wzajem... podczas gdy rządzący nami bandyci siedzieli bezpiecznie na swoich stołkach i zapewne zacierali ręce ,że znów udało im się zrealizować staro rzymską maksymę "Dziel i rządź"!

racja, głównym socjalistą

racja, głównym socjalistą i robotnikiem u faszoli był Korwin a MW, organizacja wybitnie robotnicza przeciez współorganizowała ich marsz :)

TVN 24 Teraz dyskusja.

TVN 24 Teraz dyskusja.

to jest debata?

Potykanie sie o detale tak nieistotne dla sprawy, ze WIELU watpi w sens takich koalicji. Klasyka gatunku przekrzykiwania sie. Brakowalo tylko wyzwisk "pedal" i "naziol". Nie tedy droga! A kolege szacownego, oburzonego powyzej na termin "normals", instruuje, coby zwrocil uwage na widoczna nawet dla niewidomych PLATFORME hyde-parkowa, jaka zaistniala przy okazji pomylonej koalicji. Nijak nie zalezy mi na obrazaniu ludzi bez masek na twarzach. Natomiast popelina, jaka wychodzi ze wznioslej badz co badz idei koalicji - przy aktualnym ZEROWYM poziomie obywatelstwa naszego spoleczenstwa - jest niczym innym, jak pila tnaca galaz, na ktorej siedzimy, po stronie drzewa!

Mnie, ani zadnego z moich, nie interesuje jakakolwiek polemika z Blumsztajnem. Inny level podejscia do sprawy. Jezeli owemu wystarczy pogwizdac aby zaraz po tym samemu zostac bez wiekszych trudnosci wygwizdanym, to prosze. Politykierstwo odpada. Nam zalezy na apolitycznym zatrzymaniu marszu. I nikt mi nie powie, ze ktokolwiek z antify poszedl tam sie ponapierdalac, jak rzecze Blumsztajn. Fakt - samego by go to spotkalo, gdyby nie pewne osoby odpowiedzialne za "porzadek". I to migiem!

Dalsza dyskusja to juz udzial w owej popelinie na zasadach charakterystycznych dla politycznych przepychaczy. Oraz masz racje - za rok sie nie pojawiaj, bo przebiegna po tobie jak po komuchu. Bo za takiego cie kolego uwazaja narodowcy/nozownicy z LEGII (w sile 3/4 calego tego patriotycznego pochodu).

Tytuł na głównej stronie

co robią w koalicji żydowskie organizacje

Wszystko pięknie i ładnie. Pogoniliście tych strasznych narodowców tylko może mi ktoś wyjaśnić co robią w koalicji organizacje żydowskie, które między innymi propagują judaizm i są wpierane przez organizacje religijne. Religie skrajnie rasistowską i nacjonalistyczną. No chyba że jedni faszyści są dobrzy a drudzy źli. Proponuję w przyszłym roku dołączyć syjonistyczne (faszystowskie) organizacje żydowskie.

Nie ja powinienem

Nie ja powinienem odpowiadać, bo nasza organizacja nie jest w koalicji, ale osobiście mam więcej sympatii do żydowskich organizacji, które odcinają się od syjonizmu, nawiązując do antynacjonalistycznych i socjalistycznych tradycji Bundu. Notabene takie organizacje też są w koalicji.

ciekawi mnie

Taka organizacja ŻOOM. W statusie ma tak:

3. Cele Stowarzyszenia:

b. dążenie do poznania, zachowania, rozwoju oraz upowszechniania kultury i tradycji żydowskiej,

- propagowanie rasistowskiej religii bo chyba nie zaprzeczysz że religia w kulturze żydowskiej jest w centrum. a nasi biedni prawicowcy nie mogą propagować tradycji endeckiej bo to już straszny faszyzm i nazizm.

d. przeciwstawianie się wszelkiej dyskryminacji i jej przejawom,

- ładnie, wszelkiej to kiedy i gdzie protestowali przeciw segregacji rasowej w Izraelu, czystkom etnicznym w Palestynie itd.

ps. też mam sympatie do organizacji odcinających się od syjonizmu czy judaizmu.

Niewątpliwie jest to

Niewątpliwie jest to organizacja prawicowa, nacjonalistyczna i co najmniej tolerancyjna dla syjonizmu. Ja osobiście jestem przeciwnikiem wszelkiej polityki religijnej i narodowej - niezależnie której. Wystarczy?

Co do kwestii Palestyny, Iraku, itp., nie widzę jak polscy przeciwnicy imigrantów mogą pogodzić poparcie dla ofiar syjonizmu i amerykańskiego imperializmu ze swoją pogardą dla przyjeżdżających do Europy uchodźców wojennych.

Tegoroczny 11 listopada

Tegoroczny 11 listopada przechodzi do historii. Teraz należy wyciągnąć wnioski i szykować szeregi do kolejnych walk.

ile osób szło w marszu niepodległości?

na tym filmiku widać to wyrażnie-niestety min. 3 tysiące, a może więcej...
http://www.youtube.com/watch?v=oih9rEVWyZk

Czytajcie:

CYTAT: Rzeczywiście, "Gazeta" rozdając gwizdki popełniła jeden błąd: nie zauważyła, jak bardzo Polska się zmieniła przez ostatni rok. Mentalnie. Sądziliśmy, że jak zwykle będziemy małą grupką z gwizdkami, która od skinów dostanie wycisk. Tymczasem nasz naród znów jest jak lawa i aktualnie przelewa się z prawa na lewo [wytłuszczenie moje - Czytelnik CIA]. My wciąż tępimy niedobitki oenerowców, a tu okazuje się, że "siły postępu" są bardzo liczne i mają równie agresywne bojówki, które nawalają się z policją i wrzeszczą swoje idiotyzmy - tym razem o wieszaniu kapitalistów. Deklaruję więc z góry: za rok rozdamy gwizdki do zagłuszania anarchistów. Możemy to nawet zrobić wspólnie z "Rzepą".

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75968,8667310,Anarchistow_wygwizdzemy_za_rok.html#i...

Czytuję papierową Wybiórczą, mniej więcej dwa razy w tygodniu i wyczuwam ich linie programową. I choć są tak samo propagandowi jak pozostałe tytuły, to najmniej rażą. Niejednokrotnie mnie żenują i się z nimi nie zgadzam, ale to co się dzieje przy okazji 11.11 to już jest jakaś dziwaczna gra, wręcz paranoja i jaja jak berety. Czy w CIA wypracowaliście już jakąś teorię na temat wielopłaszczyznowej jaźni Wypiórczej?

Dziennikarz Wybióczej udaje

Dziennikarz Wybióczej udaje niezorientowaną cnotkę, myśleli, że jak zwołają ludzi na gwizdanie to przyjdzie ta ich wspaniała kolorowa, tęczowa i japiszońska młodzież, a tu takie zaskoczenie. Nieprawomyślne okrzyki i transparenty (chodzi o antykapitalistyczne zajawki).

No cóż, raz się im udało pokierować "bunt młodych" przeciw tzw. moherom pod krzyżem, tym razem się coś wymknęło spod kontroli i lawirują tekstami, robią wodę z mózgu czytelnikom byle wybrnąć z "twarzą". Oj wybiórczo podchodzimy do narodu i młodzieży. Jest młodzież fajna i nowoczesna - kumata, ale jest też młodzież be (a nawet ce :) - nacjonalna). Oj wybiórcza, wybiórcza.

uwaga

Dojdzie do tego, że za rok japiszoni pod przewodnictwem intelektualystów z GW, będą gwizdać w prawo na rasistów, a w lewą stronę na klasistów. I tak się skończą flirty z Wybiórczą, która głaska dopóki, dopóty robi się za pożytecznego, mniejsza z tym czy idiotę, czy nie idiotę.

Jak masz kolego powyżej 50

Jak masz kolego powyżej 50 kg i 160 cm wzrostu, to sam sobie jesteś winny. Nie płacz tutaj, i nie pisz, że to oni są odważni. Są, oczywiście, i wspaniale że normalni ludzie przyszli na kontrdemo, z różnych środowisk. Ale to nie jest powód do deprecjonowania "sportowców", punków gotowych do starcia, Antify, itp.

Ja zamierzam dobić do setki suchej masy. Testosteron bucha mi z czaszki, a codziennie mam potężny wzwód poranny. Trenuję, i daje mi to satysfakcję. Przy okazji zupełnie naturalnym jest dla mnie przekonanie o wysoce negatywnej sile ideologii totalitarnych, tak fasci, jak i sierpa i młota ( ireligii). Nie podoba się? Nie musisz się ze mną zgadzać, ani mnie lubić. Ale nie zaprzeczysz faktom, że gdyby nie ludzie gotowi do konfrontacji i stanowiący zagrożenie dla kiboli i faszystów, przejechaliby się po tym sittingu i dziewczynach w okularach jak po maśle, a policja by jeszcze zebrała za to punkty, tzn pozwoliła Was zmasakrować, by potem przedstawiać dowody, jak to dzielnie i heroicznie stawała w Waszej obronie.

Adieu.

ps. Biednym z niedoborem testosteronu polecam do odsłuchania
http://www.youtube.com/watch?v=AJ0sW7KOFhU

Może Wam się na chwilę poziom podniesie.
:)

Manowar to seksiści.

Manowar to seksiści.

Dodaj nową odpowiedź



Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.


*

  • Adresy www i e-mail są automatycznie konwertowane na łącza.
  • Możesz używać oznaczeń [inline:xx] żeby pokazać pliki lub obrazki razem z tekstem.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <ul> <ol> <li> <blockquote> <small>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.